Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs dealen in tbs-kliniek eenvoudig

Drugs dealen in tbs-kliniek eenvoudig

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs dealen in tbs-kliniek eenvoudig

Uitgegeven: 26 oktober 2006 08:30
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 09:16
AMSTERDAM - Het binnenhalen en dealen van drugs in tbs-kliniek De Kijvelanden in het Zuid-Hollandse Poortugaal is kinderlijk eenvoudig. Dat blijkt volgens De Telegraaf uit een politieverklaring van een patiënt van de kliniek.

De man ontsnapte drie weken geleden, beroofde twee mensen en verkrachtte een 20-jarige vrouw, waarna hij werd aangehouden. De man zegt vlak voor zijn ontsnapping drugs gebruikt te hebben.

Bij de politie deed de 31-jarige man een boekje open over de gang van zaken in de kliniek, schrijft de krant. Patiënten zouden in De Kijvelanden eenvoudig aan cocaïne, heroïne, hasj en pornofilms kunnen komen. De tbs'er zou hebben verklaard dat de leiding geen weet heeft van de smokkelpraktijken. Drugs worden wekelijks naar binnen gesmokkeld door bezoek of door tbs'ers die op verlof zijn geweest.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#2
mooi :grin:


dan hoef ik me geen zorge te maken als ik ooit daar opgenomen word :grin:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zou toch mogen verwachten dat de beveiliging en controle toch wat strenger is. :confused:
Absurd eigenlijk.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel erg absurd, allemaal halve psychoten die gewoon aan drugs kunnen komen, is ronduit belachelijk.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#5
zommes zei:
Heel erg absurd, allemaal halve psychoten die gewoon aan drugs kunnen komen, is ronduit belachelijk.
Klik om te vergroten...

waarom is dat belachelijk? Drugs zijn overal te regelen. En onder de criminelen en psychoten en zeker psychotische criminelen zal het niet anders zijn.

Ik denk ook niet dat het vaak voorkomt dat juist de drugs de trigger wordt bij nieuwe vergrijpen of bij ontsnappingen.

Als drugs gelegaliseerd wordt wellicht dat je het dan weer controleerbaar maakt zodat diegenen die er niet tegen kunnen daarop controle krijgen of begeleiding.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
nutsss zei:
waarom is dat belachelijk? Drugs zijn overal te regelen. En onder de criminelen en psychoten en zeker psychotische criminelen zal het niet anders zijn.
Klik om te vergroten...

Is dit een grap? Het is toch belachelijk dat mensen die opgesloten zitten drugs kunnen gebruiken en daar nog makkelijk aan kunnen komen. Dat het overal te regelen is weet ik wel, maar dat is dus belachelijk.

Drugs triggert psychoses niet?! Daar vergis je je heel erg in hoor. Vooral amfetamine e.d kan iemand psychotisch of paranoide van worden.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#7
zommes zei:
Is dit een grap? Het is toch belachelijk dat mensen die opgesloten zitten drugs kunnen gebruiken en daar nog makkelijk aan kunnen komen. Dat het overal te regelen is weet ik wel, maar dat is dus belachelijk.
Klik om te vergroten...

ja maar je schreef, en daar reageerde ik op:
zommes zei:
Heel erg absurd, allemaal halve psychoten die gewoon aan drugs kunnen komen, is ronduit belachelijk.
Klik om te vergroten...
juist omdat drugs illegaal zijn is het toch alleen maar makkelijker voor halve psychoten om aan drugs te komen? Ongeacht waar ze zitten.

zommes zei:
Drugs triggert psychoses niet?! Daar vergis je je heel erg in hoor. Vooral amfetamine e.d kan iemand psychotisch of paranoide van worden.
Klik om te vergroten...
Dat spreek ik niet tegen. Maar of drugs in de TBS klinieken de major cause is van de nieuwsberichten dat betwijfel ik. Ik denk dat dat juist uitzonderingen zijn, maar aan de andere kant heb ik daar verder geen gegevens over.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#8
hier zit ook zo'n kliniek 't centrum' ben er paar keer langs gweest en het is doodsmakkelijk om daar mensen wat mee te geven, heb het zelf al meerdere malen zien gebeuren, en mensen die overdag weg mogen kunnen gewoon langs de shoppa's gaan niemand word gefouilleerd of weet ik veel wat. mensen die daar gezeten hebben vertellen ook verhalen dat ze daar op hun kamer hebben zitten snuiven en blowen etc. :smoke:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
nutsss zei:
juist omdat drugs illegaal zijn is het toch alleen maar makkelijker voor halve psychoten om aan drugs te komen? Ongeacht waar ze zitten.
Klik om te vergroten...

Dat betwijfel ik, waarom zou het lastiger worden als ze legaal worden?

nutsss zei:
Dat spreek ik niet tegen. Maar of drugs in de TBS klinieken de major cause is van de nieuwsberichten dat betwijfel ik. Ik denk dat dat juist uitzonderingen zijn, maar aan de andere kant heb ik daar verder geen gegevens over.
Klik om te vergroten...

Nee, de major cause is dat die lui niet sporen natuurlijk. Maar ipv medicatie aan de speed gaan, is voor deze mensen heel erg gevaarlijk.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
Dat betwijfel ik, waarom zou het lastiger worden als ze legaal worden?
Klik om te vergroten...
Dan wordt 99% van de behoefte gereguleerd en gecontroleerd. De rest is te gering om een grote georganiseerde handel illegaal voor op te zetten. Dus buiten de doktersrecepten om is het dan heel moeilijk te krijgen denk ik.

Voordeel kan ook zijn dat dan de kwaliteit betrouwbaar is.

In het bericht wordt ook niet genoemd of het om amfetamine of cocaïne of iets anders gaat in dit geval. Ook het verband tussen de drugs en de handelingen wordt niet gelegd.

Ik denk dat het probleem meer zit in het kunnen ontsnappen uit de TBS kliniek dan het verkrijgbaar zijn van de drugs.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allebei een keihard probleem. Die mensen moeten op geen enkele manier aan drugs kunnen komen.

De discussie over legalisering kunnen we in dat andere topic voeren, ik ben het namelijk niet met je eens. Op doktersrecept zouden jij en ik en de rest van dit forum geen speed krijgen als het legaal was, dus dan zou er nog steeds een markt zijn.
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zag gisteren ook bij Spuiten en Slikken een man die vertelde dat er in een gevangenis vaak dingen via een zoen mee naar binnen worden gesmokkeld.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#13
bweter toch
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#14
reggae-weedjunk zei:
Zag gisteren ook bij Spuiten en Slikken een man die vertelde dat er in een gevangenis vaak dingen via een zoen mee naar binnen worden gesmokkeld.
Klik om te vergroten...

Ja zelfs in de bak kan je aan drugs komen en dealen ze er. Het komt gewoon met de post binnen. :confused: Drugs kent geen grenzen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."