Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVANAVOND ALLE LICHTEN UIT van 19u55 tot 20.00u!

VANAVOND ALLE LICHTEN UIT van 19u55 tot 20.00u!

17 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij hier in 't Westen hebben de laatste honderd jaar de boel flink verkloot, maar zijn er wel stinkend rijk van geworden.
Nu we ons bewust (moeten) worden van de gevolgen schreeuwen we moord en brand, en willen we de armere landen, over wiens rug wij onze rijkdom vergaard hebben, een dergelijke ontwikkeling ontzeggen.
Klimaatverandering is imo niet meer te stoppen, en het zal mijn tijd wel duren; ik ga me er iig niet druk om maken.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#2
schitterend, dit is het land van de rages, van de hypes
met z'n allen derboven op, komop daar gaan we
tot en met volgende week dan hebben we het wel weer gehad
dan kunnen we rustig weer verder met de klisma's van patty brard
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
:tearsofjoy:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een al onzin dat gezeur over het licht uit doen enzo. Hier heeft trouwens helemaal niemand het gedaan, voor zover ik naar buiten heb gekeken.

Daarnaast het wordt nogal overdreven allemaal. De aarde warmt zichzelf ook op. Dat gebeurt nu eenmaal eens in 10.000 jaar, zo een verandering van het klimaat. En ja, dat is dus nu. Het wordt versterkt door wat wij verbruiken, maar het is grotendeels dus ook natuurlijk. Dat vergeten milieu-activisten nogal (zeg maar gerust: altijd) te vermelden. Dat is pas schijnheilig, vind ik.
Ach ja, binnen enkele tientallen jaren moet we in het westen van Nederland gaan verkassen, dus daar in het oosten zal het nog wel druk gaan worden.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het verre oosten komt dichtbij.
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#6
Op 't nieuws zeiden ze nog dat het heropstarten van al die energie meer verbruikt dan die 5 minuten. :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bijna niemand in Nederland heeft meegedaan :P
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
VANAVOND doen we ALLE LICHTEN UIT van 19u55 tot 20.00u ! Zend dit bericht door naar zoveel mogelijk mensen !


DRINGEND : actie tegen de klimaatsverandering.

Neem op 1 februari 2007 deel aan de grootste mobilisatie van de burgers tegen de klimaatsverandering !
Laat ons alle lichten doven, zodat de (politieke) besluitvormers beseffen dat er iets mis is.

L'Alliance pour la Planète (groepering van milieuverenigingen) doet een oproep tot al de burgers ;

"gun de planeet 5 minuten rust" : iedereen wordt verzocht alle lichten te doven op 1 februari as, van 19u55 tot 20.00u .

Het gaat er niet om enkel die dag gedurende 5 minuten energie te besparen, maar wel om de aandacht van de burgers,

de media en tevens de politieke besluitvormers te vestigen op de energieverspilling en op de noodzaak om dringend iets te ondernemen !

Gedurende 5 minuutjes zal de planeet kunnen uitrusten : dat duurt echt niet lang en het kost niets.

En het zal de politici en kandidaten voor de parlementaire verkiezingen van juni 2007 duidelijk maken dat de

klimaatverandering een onderwerp uitmaakt dat weegt in het politieke debat.

En waarom op 1 februari 2007? Omdat die dag in Parijs het nieuwe rapport van de klimatologische experten

van de Verenigde Naties uitkomt. En dat gebeurt bij onze buren; wij kunnen dus onmogelijk deze kans laten
voorbijgaan en moeten bijgevolg de schijnwerpers richten op de dringende aard van 's werelds klimatologische situatie.

Als we allen deelnemen zal deze actie werkelijk een mediatieke én politieke invloed hebben,

en dit enkele maanden vóór de verkiezingen !

Laat dit bericht zoveel mogelijk circuleren, stuur het zoveel mogelijk door,
ook naar lokale politici; vermeld het in Newsletters, op je Internet site....



Groetjes,

Stijn Segers

JNM Klein-Brabant

------------------------------------

Ik doe het! :wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik niet...dan doet iedereen om 8 uur de lichten weer aan en dan is het stroomnetwerk naar de kloten!:tongueout:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#10
da wil ik dan wel eens zien :tongueout:

komaan, ni benieuwd of ge gelijk hebt ? :tongueout:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
hahahaha wie weet:P
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb het licht altijd uit.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Sorry Argulas, maar ik vind dit ook weer dikke onzin.

Dat hysterische gedoe rondom die klimaatsveranderingen wordt alleen maar versterkt en verder komen we er toch niet mee. Als je wat wil doen voor het milieu vind ik hartstikke leuk, maar laat het licht dan gewoon de hele dag uit en flikker je computer, auto, wasmachine, zonnebank, etc. uit het raam. Een beetje met het vingertje gaan lopen wijzen naar de overheid en grote bedrijven heeft geen zin als je ondertussen keihard door blijft consumeren.
Klik om te vergroten...

Yo. Hartstikke goed zommes.
* Geeft schouderklopje.
Ben het met je eens m'n jung. :wink:
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een onzin. Alle lampen hebben gebrand voor zover het oog reikte.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
haha ff 5 minuten het licht uitdoen en we kunnen ons weer goed voelen met zn alle :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sorry Argulas, maar ik vind dit ook weer dikke onzin.

Dat hysterische gedoe rondom die klimaatsveranderingen wordt alleen maar versterkt en verder komen we er toch niet mee. Als je wat wil doen voor het milieu vind ik hartstikke leuk, maar laat het licht dan gewoon de hele dag uit en flikker je computer, auto, wasmachine, zonnebank, etc. uit het raam. Een beetje met het vingertje gaan lopen wijzen naar de overheid en grote bedrijven heeft geen zin als je ondertussen keihard door blijft consumeren.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#17
zommes zei:
Sorry Argulas, maar ik vind dit ook weer dikke onzin.

Dat hysterische gedoe rondom die klimaatsveranderingen wordt alleen maar versterkt en verder komen we er toch niet mee.
Klik om te vergroten...

dat is niet waar, We moeten toch de mensen er beuwst van laten blijven, en niet het gewoon negeren maar er ook daadwerkelijk iets aan te doen, niet alleen overheid en bedrijven, maar IEDEREEN.

zommes zei:
Als je wat wil doen voor het milieu vind ik hartstikke leuk, maar laat het licht dan gewoon de hele dag uit en flikker je computer, auto, wasmachine, zonnebank, etc. uit het raam. Een beetje met het vingertje gaan lopen wijzen naar de overheid en grote bedrijven heeft geen zin als je ondertussen keihard door blijft consumeren.
Klik om te vergroten...

Ik doe echt wel men best hoor. Het zou mss wle nog iets beter kunnen, maar ik doe toch iets. Ik laat zo min mogelijk licht branden, ik probeer zo zuinig mogelijk te leven. En ben lid van Greenpeace :)
En ik probeer ook maar mensen er bewust van te maken...

Maar ik betwijfel ook of dit nu met die lichten gelukt is. Ik hoop van wel, maar betwijfelm het.. We zullen het wel merken als het gelukt is zeker ?

Peace&Love
Argulas :)

PS: Ik vind het wel goed gesproken voor het geval moest ik inderdaad niets doen. Dan was dat wel terecht.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
laten we gelijk een paar euro doneren, de rijkste klootzakken een paar miljoen, en we gaan hun nog als held zien ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."