Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBezoekster sensation white overleden.

Bezoekster sensation white overleden.

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vrouw die zaterdag het dancefeest Sensation White in de Amsterdam ArenA bezocht, is in het ziekenhuis overleden.

Verband
De vrouw stierf een niet-natuurlijke dood, aldus de politie. De politie onderzoekt of er verband bestaat met iets dat tijdens het dansfeest gebeurde. Ook de organisator, ID&T probeert te achterhalen of er iets kan zijn gebeurd.

EHBO-post
Tijdens de zevende editie van Sensation White afgelopen zaterdag was de ArenA gevuld met 40.000 in het wit geklede mensen. Tijdens het feest kwamen ongeveer 95 mensen op de EHBO-post terecht.

Drugs
De meesten waren niet goed geworden door alcohol- of drugsgebruik. Twee van de feestgangers moesten naar het ziekenhuis gebracht worden. Of de overleden vrouw één van hen was, is niet bekend.
Klik om te vergroten...
bron


Dode Sensation White gebruikte xtc
Uitgegeven: 11 juli 2007 14:52
Laatst gewijzigd: 12 juli 2007 11:19

AMSTERDAM - De 24-jarige vrouw die maandag overleed na een bezoek aan het dancefeest Sensation White afgelopen weekeinde, heeft in elk geval voorafgaand en tijdens het evenement xtc gebruikt. Dat liet de politie van Amsterdam woensdag weten.

Tijdens het dancefeest in de Amsterdam Arena zaterdagavond werd de vrouw onwel. Volgens haar vriend meldde ze zich bij een EHBO-post.

Zij bracht daar korte tijd door en dronk wat water. Daarna is zij met haar vriend naar een andere plek gegaan om bij te komen, aldus de politie.

Koud

In de ochtend is de vrouw met haar vriend naar huis gegaan. In bed kreeg zij het erg koud en haar situatie verslechterde.

Op zondagochtend is ze per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Zij verkeerde toen al in zorgwekkende toestand.

Maandagmiddag is ze overleden. In het ziekenhuis is een niet-natuurlijke dood vastgesteld.

Onderzoek

De politie doet nog onderzoek naar de stoffen die het slachtoffer tot zich heeft genomen.

Organisator ID&T heeft vraagtekens bij het verhaal over de EHBO-post. De hulpverleners bij de drie EHBO-posten in de Arena hebben alle hulpvragen geregistreerd, maar de naam van de overleden vrouw komt daar niet op voor, aldus een woordvoerder van ID&T.

GGD

"Wij hebben dat begrepen uit een rapportage van een intern onderzoek door de GGD."

Tijdens de zevende editie van Sensation White was het stadion gevuld met 40.000 in het wit geklede mensen. De politie maakte zondag bekend dat tijdens het feest ongeveer 95 mensen op de EHBO-post terecht waren gekomen, van wie de meesten onwel waren geraakt door alcohol- of drugsgebruik.

Twee feestgangers werden toen direct naar het ziekenhuis overgebracht.
Klik om te vergroten...

bron

how bizar... Als ik dit soort dingen lees krijg ik het toch wel wat koud om mn hart. Het schrikt me niet af maar zet me wel aan het denken; zorg ik wel goed voor mezelf als ik wat gepakt heb? drink ik genoeg? In de telegraaf van vandaag stond dat ze vermoedelijk uitgedroogd was. Ik ben erg "benieuwd" naar wat de uitslag straks zal zijn. Of niet? Steek ik liever m'n kop in het zand en denk; dit zal mij nooit overkomen? (ik ga er vanuit dat dit het gevolg is van druggebruik, maar weet natuurlijk niet of het ook zo is)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
De kans lijkt me het grootst dat het iniedergeval wel door het drugs gebruik komt, of het door een te hoge dosis, uitdroging of giftige stoffen in de pil komt is dan niet bekend, maar het is een risico dat je met een pil schijnbaar kan hebben. Gelukkig komt het maar heel zelden voor, anders zou het het nieuws ook niet halen; als het vaak voorkwam.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het bizare aan dit verhaal is, dat ze pas maandag is overleden. Ruim 36 uur nadat Sensation was afgelopen en ze is zondag ochtend met spoed naar het AMC gebracht.
Ik heb het vermoeden dat er meer aan de hand is dan alleen xtc, want in een ziekenhuis kunnen ze zien of je uitgedroogd bent en dat vullen ze dan aan met een infuus.

Voor mij heeft dit me wel degelijk afgeschrikt. Ik zat al te twijfelen of ik het nog moest doen, maar nu stop ik ermee, dat is iig zeker.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#4
Krijg hiervan ook altijd de rillingen.. Hoe naar moet die vriend zich voelen.. Bah. Ga er bijna van janken als ik aan die gast denk.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iemand al iets gelezen over hoe en wat de oorzaak voor zeker was?
S
Shiva1982Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen komt door xtc, aangezien ze maandag pas overleed. Misschien was ze allergisch voor 1 van de stoffen die in de pil zaten?
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zal een PMA pil of iets zijn geweest he...
Kan dodelijke gevolgen hebben die stoffen, md(m)a is relatief veilige drug...
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog altijd wegen de directe effecten zwaarder dan de lange termijn gevolgen. En daarom zijn we allen bereid toch enorme risico's te nemen m.b.t. gebruik. Denk alleen maar aan tabak. Ook dit is mijns inziens zo'n voorbeeld (wel een uitzondering) van de risico's. Koud om je hart? Terecht! blijf alert....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."