#1
bronEen vrouw die zaterdag het dancefeest Sensation White in de Amsterdam ArenA bezocht, is in het ziekenhuis overleden.
Verband
De vrouw stierf een niet-natuurlijke dood, aldus de politie. De politie onderzoekt of er verband bestaat met iets dat tijdens het dansfeest gebeurde. Ook de organisator, ID&T probeert te achterhalen of er iets kan zijn gebeurd.
EHBO-post
Tijdens de zevende editie van Sensation White afgelopen zaterdag was de ArenA gevuld met 40.000 in het wit geklede mensen. Tijdens het feest kwamen ongeveer 95 mensen op de EHBO-post terecht.
Drugs
De meesten waren niet goed geworden door alcohol- of drugsgebruik. Twee van de feestgangers moesten naar het ziekenhuis gebracht worden. Of de overleden vrouw één van hen was, is niet bekend.
Dode Sensation White gebruikte xtc
Uitgegeven: 11 juli 2007 14:52
Laatst gewijzigd: 12 juli 2007 11:19
AMSTERDAM - De 24-jarige vrouw die maandag overleed na een bezoek aan het dancefeest Sensation White afgelopen weekeinde, heeft in elk geval voorafgaand en tijdens het evenement xtc gebruikt. Dat liet de politie van Amsterdam woensdag weten.
Tijdens het dancefeest in de Amsterdam Arena zaterdagavond werd de vrouw onwel. Volgens haar vriend meldde ze zich bij een EHBO-post.
Zij bracht daar korte tijd door en dronk wat water. Daarna is zij met haar vriend naar een andere plek gegaan om bij te komen, aldus de politie.
Koud
In de ochtend is de vrouw met haar vriend naar huis gegaan. In bed kreeg zij het erg koud en haar situatie verslechterde.
Op zondagochtend is ze per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Zij verkeerde toen al in zorgwekkende toestand.
Maandagmiddag is ze overleden. In het ziekenhuis is een niet-natuurlijke dood vastgesteld.
Onderzoek
De politie doet nog onderzoek naar de stoffen die het slachtoffer tot zich heeft genomen.
Organisator ID&T heeft vraagtekens bij het verhaal over de EHBO-post. De hulpverleners bij de drie EHBO-posten in de Arena hebben alle hulpvragen geregistreerd, maar de naam van de overleden vrouw komt daar niet op voor, aldus een woordvoerder van ID&T.
GGD
"Wij hebben dat begrepen uit een rapportage van een intern onderzoek door de GGD."
Tijdens de zevende editie van Sensation White was het stadion gevuld met 40.000 in het wit geklede mensen. De politie maakte zondag bekend dat tijdens het feest ongeveer 95 mensen op de EHBO-post terecht waren gekomen, van wie de meesten onwel waren geraakt door alcohol- of drugsgebruik.
Twee feestgangers werden toen direct naar het ziekenhuis overgebracht.
bron
how bizar... Als ik dit soort dingen lees krijg ik het toch wel wat koud om mn hart. Het schrikt me niet af maar zet me wel aan het denken; zorg ik wel goed voor mezelf als ik wat gepakt heb? drink ik genoeg? In de telegraaf van vandaag stond dat ze vermoedelijk uitgedroogd was. Ik ben erg "benieuwd" naar wat de uitslag straks zal zijn. Of niet? Steek ik liever m'n kop in het zand en denk; dit zal mij nooit overkomen? (ik ga er vanuit dat dit het gevolg is van druggebruik, maar weet natuurlijk niet of het ook zo is)