Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVijftig arrestaties bij afterparty Amsterdam

Vijftig arrestaties bij afterparty Amsterdam

18 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gister in 020...

http://www.nu.nl/news/1291350/14/rss/Vi ... erdam.html


"Alle 150 aanwezigen werden aangehouden op grond van de Opiumwet. "


Hoe belachelijk is dit nu weer... Ik was van mening dat je onschuldig was tenzij 't tegen deel bewezen is. Uiteraard is aanhouden iets anders dan berechten. Toch wazig dat je club keuze je verdacht kan maken.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#2
weer ff makkelijk scoren voor hun quota
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, het stond vanochtend ook op de voorkant van de Volkskrant.... Belachelijk dat ze ook de mensen die geen drugs op zak hadden opgepakt hebben! Tot hun identiteit is vastgesteld moeten ze op t bureau blijven, omdat ze geen legitimatie bij zich hadden :openmouth: Ik dacht dat je daar enkel een boete voor kan krijgen, en dan nog als je een strafbaar feit pleegt. Lijkt me geen strafbaar feit om op een feestje te zijn waar drugs wordt gebruikt?? En dan nog: gelijk opakken, dat mag volgens mij al helemaal niet...?? :angry:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor zover ik weet mag je maximaal 104 dagen vastzitten zonder dat je zaak behandeld wordt.. dus in principe ook voor jackshit. Twee weken inbewaringstelling in het hvb of op het bureau, en dan heeft de officier van justitie de mogelijkheid om je in voorlopige hechtenis te laten zetten (30 dagen), dit kan maximaal 2 keer verlengd worden. Na die 104 dagen móet je voorkomen.

Tot zover het juridisch advies van mr. Lake.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lake zei:
Voor zover ik weet mag je maximaal 104 dagen vastzitten zonder dat je zaak behandeld wordt.. dus in principe ook voor jackshit. Twee weken inbewaringstelling in het hvb of op het bureau, en dan heeft de officier van justitie de mogelijkheid om je in voorlopige hechtenis te laten zetten (30 dagen), dit kan maximaal 2 keer verlengd worden. Na die 104 dagen móet je voorkomen.

Tot zover het juridisch advies van mr. Lake.
Klik om te vergroten...

True, maar als ze je oppakken om niks en je niks ten laste leggen moeten ze je na een paar uur weer vrijlaten. Dit soort razzia's zijn belachelijk, voortaan gewoon thuis afteren met de hele club? Dan wens ik ze veel succes met huiszoekingsbevelen lospeuteren bij de officier.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik schets natuurlijk het worst case scenario.

Ik ga er trouwens van uit dat dit niet zomaar een inval in zomaar een tent is. Latido ken ik verder niet, ben er nooit geweest, maar het lijkt me dat de politie een tip heeft gehad over grootschalig gedeal of iets anders dat niet door de beugel kan, we hebben het dus niet over uitgaanshoeveelheden.

Anders maakt die razzia namelijk gewoon weinig sense. Die afterparty lijkt me nou niet de plek waar zo buitengewoon veel gebruikt wordt.. er zijn duizend plekken waar onze blauwe vrienden dan beter hun invalfeestje hadden kunnen doen.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is maximaal 103½ dagen. 2x6 uur + 3dgn + 10 dgn + 3x30 dgn = 103½ maar dat is alleen bij de zwaardere delicten.

Dus toch eigenlijk 104 als je je mond dicht houdt en het proces is nog niet begonnen kom je dan vrij.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik hoorde dat de vloer echt bezaaid lag met coke wikkels, pillen en ghb flesjes... :beer:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
GOEDZO, DIE DRÚGSPROBLEMEN DIE WERELD UITBANNEN! :angry:
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#10
lol, dat ze dit maar eens op I love techno doen :mrgreen:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MetaalKonijn zei:
GOEDZO, DIE DRÚGSPROBLEMEN DIE WERELD UITBANNEN! :angry:
Klik om te vergroten...

ik geloof je niet!
t
thunder-droopyLid
01-01-2024, 00:00
#12
het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs is strafbaar, en ter indentificatie mag men je vasthouden:
Ophouden voor verhoor

De politie mag je zes uur op het bureau vasthouden. Deze periode begint zodra je aangekomen bent op de plaats waar je verhoord gaat worden. In dit stadium tellen de uren tussen middernacht en negen uur síochtens niet mee. Je mag in die tijd wel verhoord worden

Ze zullen wederom naar je persoonsgegevens vragen. Zij mogen je vragen stellen over de zaak waarvoor ze je hebben aangehouden. Als ze het nodig vinden mogen ze maatregelen nemen om je identiteit vast te stellen. Ook nu geldt weer dat je niet verplicht bent om je personalia te geven. Je bent niet verplicht een verklaring af te leggen. Als je besluit om anoniem te blijven, dan mag de politie je wel langer vasthouden.

Ophouden ter identificatie

Als je je naam niet vertelt (NN blijven wordt dat genoemd) mogen ze je langer vast houden. Dit mag nog eens zes uur duren (waarbij de uren tussen middernacht en negen uur ës ochtends opnieuw niet meetellen). In deze periode mogen ze fotoís, vingerafdrukken, en eventueel lichaamsmaten van je nemen. Het is niet de bedoeling dat je gedurende deze periode verhoord wordt.

Denk er bij het ondertekenen van formulieren aan dat zij je naam niet kennen. Je hoeft niks te ondertekenen. Als je ondertekent met je eigen handtekening breng je ze op een spoor. Onderteken dus als je NN gebleven bent niet, of met een kruisje of iets anders onherkenbaars. Dit moeten ze accepteren.

bron: http://www.arrestantengroep.org/tips.html

die razia's zouden verboden moeten worden, kijk naar sensation iedereen werd grondig gefouillerd voordat men naar binnen mocht en toen iedereen binnen was kwam oom agent gezellig met de hondjes naar binnen, niet normaal!
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ACAB in dit geval weer eens
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
boterkoek17 zei:
ACAB in dit geval weer eens
Klik om te vergroten...

b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#15
misschien moeten we eens met het hele DF een politiebureau bestormen en alle agenten volproppen met speed, ghb, pillen enz.

alternatief voor het voorkomen van een intollerante poliestaat en de war on drugs. :smoke:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
boterkoek17 zei:
misschien moeten we eens met het hele DF een politiebureau bestormen en alle agenten volproppen met speed, ghb, pillen enz.

alternatief voor het voorkomen van een intollerante poliestaat en de war on drugs. :smoke:
Klik om te vergroten...

Je pakt de verkeerde macht aan, waarde vrind. Beter bestormen we degenen die de wetten aan kunnen passen, niet degenen die ze uitvoeren. We gaan naar Den Haag !
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#17
DreamWeaver zei:
boterkoek17 zei:
misschien moeten we eens met het hele DF een politiebureau bestormen en alle agenten volproppen met speed, ghb, pillen enz.

alternatief voor het voorkomen van een intollerante poliestaat en de war on drugs. :smoke:
Klik om te vergroten...

Je pakt de verkeerde macht aan, waarde vrind. Beter bestormen we degenen die de wetten aan kunnen passen, niet degenen die ze uitvoeren. We gaan naar Den Haag !
Klik om te vergroten...

je hebt gelijk, alleen het reageert zo lekker af! :mrgreen:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
boterkoek17 zei:
DreamWeaver zei:
boterkoek17 zei:
misschien moeten we eens met het hele DF een politiebureau bestormen en alle agenten volproppen met speed, ghb, pillen enz.

alternatief voor het voorkomen van een intollerante poliestaat en de war on drugs. :smoke:
Klik om te vergroten...

Je pakt de verkeerde macht aan, waarde vrind. Beter bestormen we degenen die de wetten aan kunnen passen, niet degenen die ze uitvoeren. We gaan naar Den Haag !
Klik om te vergroten...

je hebt gelijk, alleen het reageert zo lekker af! :mrgreen:
Klik om te vergroten...

True! Die schijnheilige wouten ook altijd :P
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goh, dat verrast me nou.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."