#1
Humor, dus nu mogen we niet roken, maar wel blowen op het station ofzo ? ![:)]()
nicolai zei:Enesteene zei:nicolai zei:Enesteene zei:Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.
ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
nee kerel, het gebruik van softdrugs wordt gedoogd in nederland. je mag het neti kopen en verkopen, dus ook niet roken. beiden worden echter tot op zekere hoogte gedoogd. hoe dan ook is wiet illegaal, mar in depraktijk word je neti aangepakt als je met een stikkie loopt te smoken
ik snap je gedachtengang wel, maar ik heb echt gelijk. verkoop is gedoogd. gebruik is legaal...geloof me maar, ik studeer hiervoor.
bezit en gebruik is illegaal. zoals je onder leest (info van justitie.nl) heeft opsporen en vervolging van bezit en gebruik van kleine hoeveelheden geen prioriteit. Wordt het gebruik van een bepaalde hoeveelheid harddrugs gedoogd?
De vervolging voor het bezit van kleine hoeveelheden drugs voor persoonlijk gebruik, heeft een lage prioriteit. Iemand die in het bezit is van minder dan 0,5 gram harddrugs wordt over het algemeen niet vervolgd. De poltitie neemt de drugs wel in beslag en raadpleegt een zorginstelling.
Wat houdt het gedoogbeleid voor drugs in?
In het strafrecht bestaat het opportuniteitsbeginsel. Het Openbaar Ministerie (OM) kan afzien van vervolging van strafbare feiten als daarmee een hoger algemeen maatschappelijk belang wordt gediend. Het hoger algemeen belang bij het drugsbeleid is de volksgezondheid (scheiding van de markten voor hard- en softdrugs) en de openbare orde.
Richtlijnen OM
In de richtlijnen van het OM zijn prioriteiten vastgelegd voor de opsporing en vervolging van Opiumwetdelicten. De bestrijding van grootschalige productie van en handel in drugs, heeft hoge prioriteit. Het bezit van drugs voor persoonlijk gebruik heeft lage prioriteit. In het coffeeshopbeleid worden strafbare feiten gedoogd. Als coffeeshops zich houden aan bepaalde criteria, wordt de verkoop van maximaal vijf gram hasj of marihuana per transactie niet gericht opgespoord.
Enesteene zei:Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
nicolai zei:Enesteene zei:Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.
ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
Enesteene zei:nicolai zei:Enesteene zei:Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.
ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
nee kerel, het gebruik van softdrugs wordt gedoogd in nederland. je mag het neti kopen en verkopen, dus ook niet roken. beiden worden echter tot op zekere hoogte gedoogd. hoe dan ook is wiet illegaal, mar in depraktijk word je neti aangepakt als je met een stikkie loopt te smoken

Enesteene zei:nicolai zei:Enesteene zei:Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.
ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
nee kerel, het gebruik van softdrugs wordt gedoogd in nederland. je mag het neti kopen en verkopen, dus ook niet roken. beiden worden echter tot op zekere hoogte gedoogd. hoe dan ook is wiet illegaal, mar in depraktijk word je neti aangepakt als je met een stikkie loopt te smoken

trippie443 zei:ze zijn wous he:P dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
en ook bij paddo's vind ik het niet goed.
ze zeggen dat er te weinig over paddo's word voorgelicht.
maar als je het gaat verbieden gaan de criminelen het verkopen en dan is er al helemaaaaaaaaaaaal geen voorlichting meer
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."