Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsblowverbod

blowverbod

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Humor, dus nu mogen we niet roken, maar wel blowen op het station ofzo ? :)
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#2
e ChristenUnie wil dat het Kabinet snel met een blowverbod komt in de openbare ruimte. Eerder nam de kamer een motie van de ChristenUnie en de VVD aan met dezelfde strekking.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#3
nicolai zei:
Enesteene zei:
nicolai zei:
Enesteene zei:
Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
Klik om te vergroten...

dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.

ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
Klik om te vergroten...

nee kerel, het gebruik van softdrugs wordt gedoogd in nederland. je mag het neti kopen en verkopen, dus ook niet roken. beiden worden echter tot op zekere hoogte gedoogd. hoe dan ook is wiet illegaal, mar in depraktijk word je neti aangepakt als je met een stikkie loopt te smoken
Klik om te vergroten...

ik snap je gedachtengang wel, maar ik heb echt gelijk. verkoop is gedoogd. gebruik is legaal...geloof me maar, ik studeer hiervoor.
Klik om te vergroten...

Dan zou ik de jurisprudentie en wetboeken nog maar eens goed dorlezen kerel :mrgreen: bezit en gebruik is illegaal. zoals je onder leest (info van justitie.nl) heeft opsporen en vervolging van bezit en gebruik van kleine hoeveelheden geen prioriteit.

Wordt het gebruik van een bepaalde hoeveelheid harddrugs gedoogd?
De vervolging voor het bezit van kleine hoeveelheden drugs voor persoonlijk gebruik, heeft een lage prioriteit. Iemand die in het bezit is van minder dan 0,5 gram harddrugs wordt over het algemeen niet vervolgd. De poltitie neemt de drugs wel in beslag en raadpleegt een zorginstelling.
Klik om te vergroten...

Wat houdt het gedoogbeleid voor drugs in?
In het strafrecht bestaat het opportuniteitsbeginsel. Het Openbaar Ministerie (OM) kan afzien van vervolging van strafbare feiten als daarmee een hoger algemeen maatschappelijk belang wordt gediend. Het hoger algemeen belang bij het drugsbeleid is de volksgezondheid (scheiding van de markten voor hard- en softdrugs) en de openbare orde.

Richtlijnen OM
In de richtlijnen van het OM zijn prioriteiten vastgelegd voor de opsporing en vervolging van Opiumwetdelicten. De bestrijding van grootschalige productie van en handel in drugs, heeft hoge prioriteit. Het bezit van drugs voor persoonlijk gebruik heeft lage prioriteit. In het coffeeshopbeleid worden strafbare feiten gedoogd. Als coffeeshops zich houden aan bepaalde criteria, wordt de verkoop van maximaal vijf gram hasj of marihuana per transactie niet gericht opgespoord.
Klik om te vergroten...
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#4
drugsgebruik was toch al nooit toegestaan in openbare ruimte?
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roken en blowen mag nu op het station, zij het alleen bij de rookpalen. Straks dus niet meer met blowerij
t
trippie443Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ze zijn wous he:P dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
en ook bij paddo's vind ik het niet goed.
ze zeggen dat er te weinig over paddo's word voorgelicht.
maar als je het gaat verbieden gaan de criminelen het verkopen en dan is er al helemaaaaaaaaaaaal geen voorlichting meer
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Enesteene zei:
Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
Klik om te vergroten...

dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.

ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vervelend dit; ik had het al eerder gelezen maar ik hoop dat het niet gebeurd; want buiten blowen in de zomer is gewoon prettig.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#10
nicolai zei:
Enesteene zei:
Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
Klik om te vergroten...

dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.

ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
Klik om te vergroten...

nee kerel, het gebruik van softdrugs wordt gedoogd in nederland. je mag het neti kopen en verkopen, dus ook niet roken. beiden worden echter tot op zekere hoogte gedoogd. hoe dan ook is wiet illegaal, mar in depraktijk word je neti aangepakt als je met een stikkie loopt te smoken
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#11
:angry: de volgende stap in het grote meesterplan van deze knakker, om ons allemaal te verlossen van verleiding :openmouth:



Gosh Darn It! :angry:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Enesteene zei:
nicolai zei:
Enesteene zei:
Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
Klik om te vergroten...

dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.

ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
Klik om te vergroten...

nee kerel, het gebruik van softdrugs wordt gedoogd in nederland. je mag het neti kopen en verkopen, dus ook niet roken. beiden worden echter tot op zekere hoogte gedoogd. hoe dan ook is wiet illegaal, mar in depraktijk word je neti aangepakt als je met een stikkie loopt te smoken
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat alleen verkoop gedoogd was, en gebruik legaal. Is het niet zo ook bij veel andere drugs dat je het niet mag kopen, hebben, verkopen of verplaatsen maar dat ze je niks kunnen maken voor onder invloed zijn?
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je bent een runt als je christus zijn gelijk gunt... Ik vind dat ze gewoon niet zo moeilijk moeten doen over wat wel en niet mag. Laat het gewoon lekker zoals het is of verbied het hele blowen. Al is dat ook niet handig want dan gaat iedereen opzoek naar illigale dealers van wiet, natuurlijk dealen die dealers niet alleen maar wiet en word het dus veel makkelijker om in contact te komen met harddrugs :mrgreen:

Ik kwam er trouwens ook laatst achter dat roken op het station in Engeland verboden is... overal, al is het een niet overdekt perron. Mocht je wel roken op het perron riskeer je een boete van 100 pond! :openmouth: Het kromme eraan is echter wel weer dat je wel gewoon rustig je peuk op kan roken voor de ingang van het station... volgens mij... ik heb hier volgensmij al zoveel boetes geriskeert door te roken waar het niet mocht. :beer:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Enesteene zei:
nicolai zei:
Enesteene zei:
Het werd gedoogd tot op heden, met uitzondering van enkele gemeenten waar middels de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) blowverboden worden opgelegd.
Klik om te vergroten...

dat zeg je bijna goed. blowen op straat werd niet gedoogd. blowen op straat was gewoon officieel legaal...met uitzondering van enkele gemeenten zoals je al beschrijft. als het slechts gedoogd zou worden, zou een politie-agent namelijk altijd een boete MOGEN geven als je op straat blowt, en dat is nu niet het geval.

ik vind deze motie trouwens nergens over gaan...volgens mij hebben er echt maar heel weinig mensen last van de wietgeur hoor. niemand heeft mij tenminste ooit gevraagd of ik alsjeblieft 2 meter verder wil gaan staan. dit lijkt me dan ook weer gewoon de standaard betutteling...maar ja what`s new sinds 2007
Klik om te vergroten...

nee kerel, het gebruik van softdrugs wordt gedoogd in nederland. je mag het neti kopen en verkopen, dus ook niet roken. beiden worden echter tot op zekere hoogte gedoogd. hoe dan ook is wiet illegaal, mar in depraktijk word je neti aangepakt als je met een stikkie loopt te smoken
Klik om te vergroten...

ik snap je gedachtengang wel, maar ik heb echt gelijk. verkoop is gedoogd. gebruik is legaal...geloof me maar, ik studeer hiervoor.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
^ Verstop je! Justitie personeel! :beer:

Als het goed is zijn de huidige regels dit (In regio Utrecht tenminste):
- Een coffeeshop mag het verkopen.
- Het gekochte product mag niet mee naar buiten genomen worden (dient dus in de shop opgerookt te worden).
- Als je de shop uit komt mogen ze je echter niet voeleren tenzei ze het product zien.
- De shop mag het niet inkopen.
- Het wiet telen is verboden.
- Je mag het wel thuis oproken.
- Je mag 5 planten thuis hebben (mits omwonende niet gaan klagen over stank overlast)
- In een kroeg mag je niet blowen tenzei het geregisteerd staat als clubhuis.

De politie maakt er echt geen probleem van, tenzei ze een kut bui hebben. :mrgreen:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippie443 zei:
ze zijn wous he:P dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
en ook bij paddo's vind ik het niet goed.
ze zeggen dat er te weinig over paddo's word voorgelicht.
maar als je het gaat verbieden gaan de criminelen het verkopen en dan is er al helemaaaaaaaaaaaal geen voorlichting meer
Klik om te vergroten...

Se sijn cekah wous jongeuuuh

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."