Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseigen woordenboek voor vmbo'ers

eigen woordenboek voor vmbo'ers

34 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Binnen een aantal uurtjes :smoke:
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Solidius zei:
raizeredge zei:
wat loopt iedereen te zeiken over vmbo ik heb het ook gedaan en ik begrijp het woordenboek prima heb nog niemand mee gemaakt in mijn school carriere die het woordenboek niet snapt :mrgreen: we zijn lang niet allemaal dom en dat woordenboek komt gewoon omdat er zoveel buitenlanders op vmbo zit die niet normaal nederlands kunnen
Klik om te vergroten...
Op HBO en universitair niveau zitten nog veel meer buitenlanders die soms letterlijk geen Nederlands kunnen spreken / schrijven, dus je beredenering staat in negatief contrast tot de realiteit. Intelligentie heeft helemaal niets te maken met ras of afkomst. Maarja, ik had niet veel anders verwacht van een kortzichtige vmbo'er :')

On-topic: Even schrikken hoor. Is dit dan het keerpunt in de evolutie, wordt de mensheid nu ZĂ“ DOM dat ze paplepel literatuur krijgen voorgeschoteld?

Walgelijk. What's next?..
Klik om te vergroten...

Het word enkel erger. Er zijn tegenwoordig hele bedrijven waar je naartoe kunt als je een foutloze sollicitatiebrief wil laten maken. Over walgelijk gesproken. Ik bedoel, als je niet eens zo'n sollictatiebrief kan schrijven, ben je dan uberhaupt de baan wel waard?

Straks krijg je zelfs ondertiteling in "Breezertaal" op tv en bij films, omdat men het anders niet meer kan lezen...

Stel je voor, Romeo en Juliett op tv:

"Oh, Romeo, I love you so much."

Ondertitel:

"Oh Romeo, ai luf ja sooo matsj"

Ik pak vast een emmer... voordat ik mijn kamer onder kots.
c
crysisLid
01-01-2024, 00:00
#3
je kunt natuurlijk ook overdrijven..

en over raizeredge zn stukje.. ffs het is een forum. ik zit ook op de universiteit en heb als ik hier mijn waardeloze stukjes overal post ook nooit zin om alles na te lezen en correcte spelling/grammatica te gebruiken

dan post ik gewoon wat ik zo in mn hoofd heb zitten (en heb ik ook niet al te veel zin om hoofdletters en goede interpunctie te gebruiken)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gaat er ook niet om elkaars stukjes op fouten te controleren; maar meer omdat ze opzettelijk het niveau nu verlagen, ze maken de drempel voor 60% van de bevolking gewoon nog lager, en dat motiveert denk ik voor de mensen die er ook echt goed passen misschien ook minder om weer wat op te kruipen, en dan begint Nederland gewoon aan een afgleiding naar .. nouja een van de bovengeposte doombeelden.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Solidius zei:
raizeredge zei:
wat loopt iedereen te zeiken over vmbo ik heb het ook gedaan en ik begrijp het woordenboek prima heb nog niemand mee gemaakt in mijn school carriere die het woordenboek niet snapt :mrgreen: we zijn lang niet allemaal dom en dat woordenboek komt gewoon omdat er zoveel buitenlanders op vmbo zit die niet normaal nederlands kunnen
Klik om te vergroten...
Op HBO en universitair niveau zitten nog veel meer buitenlanders die soms letterlijk geen Nederlands kunnen spreken / schrijven, dus je beredenering staat in negatief contrast tot de realiteit. Intelligentie heeft helemaal niets te maken met ras of afkomst. Maarja, ik had niet veel anders verwacht van een kortzichtige vmbo'er :')

On-topic: Even schrikken hoor. Is dit dan het keerpunt in de evolutie, wordt de mensheid nu ZĂ“ DOM dat ze paplepel literatuur krijgen voorgeschoteld?

Walgelijk. What's next?..
Klik om te vergroten...

Ben het met je eens. Maar, kijk het eens van de andere kant. Misschien krijgen die mensen zo wel de kans om er wat bij te leren; als het allemaal wat makkelijker wordt gemaakt; hebben wij (de maatschappij) er dan op lange termijn geen profijt van dat hun iets bij is geleerd?
Dan nog blijft het belachelijk.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kunt ook iedereen die dit woordenboek nodig heeft in kampen stoppen en zo de maatschappij helpen.

Maar dat schijnt weer onethisch te zijn :(
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mm, ik vind dat ze dan ook wat minder text in porno boekjes moeten zetten, want van lezen word ik niet geil; maar is het alsof ik op school zit te concentreren en zodoende ga ik aan uitgewoonde-vel-hangende-oude-juffs denken..Vervolgens heb ik geen zin meer in dat boekje en pleur ik het weg. Zonde van je geld toch?!
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#8
shokora zei:
Je kunt ook iedereen die dit woordenboek nodig heeft in kampen stoppen en zo de maatschappij helpen.

Maar dat schijnt weer onethisch te zijn :(
Klik om te vergroten...

Schijnt van wel ja :(
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#9
El_V zei:
je kunt natuurlijk ook overdrijven..

en over raizeredge zn stukje.. ffs het is een forum. ik zit ook op de universiteit en heb als ik hier mijn waardeloze stukjes overal post ook nooit zin om alles na te lezen en correcte spelling/grammatica te gebruiken

dan post ik gewoon wat ik zo in mn hoofd heb zitten (en heb ik ook niet al te veel zin om hoofdletters en goede interpunctie te gebruiken)
Klik om te vergroten...

ik zit maar een beetje te ouwehoeren hoor... Als ik elke letter die een trema behoeft daar ook daadwerkelijk in zou voorzien, zou ik uren bezig zijn met Ctrl-C Ctrl-V gedoe uit Word... En dat gezeur van mij over breezer ondertiteling... das gewoon geouwehoer geinspireerd door mijn de manier waarop mijn zusje msn't...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
deze discussie liet me denken aan dit:

http://www.geenstijl.tv/2007/10/roetger ... _vmbo.html

en dan om te bewijzen dat niet alleen de zwarte school geen Nederlands kan:

http://www.geenstijl.tv/2007/10/vmbo_ru ... pinio.html

eerst grappig... en dan begin je toch te denken...

Ps. Ja! die zogenaamde rutger is een eikel... dat wel...
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lord Herbal zei:
en het is: die geen normaal Nederlands
Tevens punten aftrek wegens gebrek aan leestekens als punten en komma's, en punten aftrek voor het ontbreken van hoofdletters.
Ik reken trema's en dergelijke niet mee, puur en alleen omdat dat kut typen is.
Dat word een mooi cijfer... als je van de getallen 1 t/m 3 houdt :P
Klik om te vergroten...

Lord Herbal zei:
Het word enkel erger. Er zijn tegenwoordig hele bedrijven waar je naartoe kunt als je een foutloze sollicitatiebrief wil laten maken. Over walgelijk gesproken. Ik bedoel, als je niet eens zo'n sollictatiebrief kan schrijven, ben je dan uberhaupt de baan wel waard?

Straks krijg je zelfs ondertiteling in "Breezertaal" op tv en bij films, omdat men het anders niet meer kan lezen...

Stel je voor, Romeo en Juliett op tv:

"Oh, Romeo, I love you so much."

Ondertitel:

"Oh Romeo, ai luf ja sooo matsj"

Ik pak vast een emmer... voordat ik mijn kamer onder kots.
Klik om te vergroten...

Lord Herbal zei:
ik zit maar een beetje te ouwehoeren hoor... Als ik elke letter die een trema behoeft daar ook daadwerkelijk in zou voorzien, zou ik uren bezig zijn met Ctrl-C Ctrl-V gedoe uit Word... En dat gezeur van mij over breezer ondertiteling... das gewoon geouwehoer geinspireerd door mijn de manier waarop mijn zusje msn't...
Klik om te vergroten...

Lord Herbal zei:
ik zit maar een beetje te ouwehoeren hoor...
Klik om te vergroten...
me2
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oe, dat is wel een keiharde mierenneuk actie ^_^'
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het gaat snel bergafwaarts met de schrijfvaardigheid van Nederlanders.

no shit :tongueout:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#14
http://www.nieuws.nl/501290

waar moet dit heen, godzijdank kon ik nog de mavo doen

Vmbo'er krijgt eigen woordenboek
Uitgegeven op maandag 03 maart 2008 om 16:55:44

(Novum) - Vmbo'ers en mbo'ers hebben voortaan een eigen woordenboek. Het nieuwe woordenboek sluit aan bij het kennis- en taalniveau van vmbo'ers en mbo'ers, licht uitgeverij Van Dale toe. Het 'Van Dale Woordenboek Nederlands voor (v)mbo' is vanaf maandag verkrijgbaar.

De definities zijn kort en bevatten geen moeilijke woorden en afkortingen. Ook zijn in het boek 650 tekeningen opgenomen die de betekenis van woorden moeten verduidelijken. Daarnaast staan er veertig kaderteksten in het boek met een toelichting op de woorden.

Het lidwoord is bovendien als hulpmiddel opgenomen vóór het trefwoord. Het boek verwijst verder bij het lemma 'gehad' naar 'hebben' en bij 'vonden' naar 'vinden'.

In het hele woordenboek is een groter dan normaal lettertype gebruikt.

[Copyright 2008, Novum]
Klik om te vergroten...
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Taalinstituten zien schrijfvaardigheid afnemen
AMSTERDAM - Het gaat snel bergafwaarts met de schrijfvaardigheid van Nederlanders. Dat zeggen de commerciële taalinstituten op grond van eigen onderzoek.

„Een correcte zin schrijven, een foutloze brief of leesbare notulen: steeds meer Nederlanders kunnen het niet meer”, aldus Aukje Bergsma, voorzitter van de Vereniging Taleninstituten Nederland (VTN).

„Natuurlijk zijn wij blij als cursisten zich melden om bijgespijkerd te worden. Dat is ook omzet. Maar of je als samenleving blij moet zijn met een internetgeneratie die wel kan googelen maar niet kan schrijven, kun je je afvragen.” Bergsma wil geen zwartepiet uitdelen aan het voortgezet onderwijs. „Misschien moeten we ons afvragen wat we werkelijk willen dat kinderen op onze middelbare scholen leren bij het vak Nederlands.”

De omzet in de talenbranche is in 2007 met 10 procent gestegen. De grootste omzetten worden nog altijd behaald met trainingen Engels en met Nederlands als tweede taal. De belangstelling voor Duits neemt toe, daarbij neemt het beginniveau van de cursisten af. „Je kunt concluderen dat het Duits geen taal meer is die Nederlanders vanzelfsprekend beheersen”, zegt Bergsma.

Verder trekken taalcursussen Chinees nog weinig belangstellenden. Bergsma: „De omzet van taleninstituten komt voor 97 procent uit Europese talen. De buzz in het bedrijfsleven is wel dat we naar China moeten, maar nog maar weinig bedrijven sturen hun medewerkers op cursussen Chinees. Wij denken dat het Chinees als te moeilijk wordt gezien.”

Inburgeraars hebben zich vorig jaar niet voor een cursus Nederlands bij de taalinstitituten gemeld. „De animo voor inburgeringscursussen blijft sterk achter bij de ramingen”, constateert Bergsma. „Inburgeraars melden zich niet bij ons, maar al helemaal niet bij de ROC's. Er gaat dus iets fout in de uitvoering van de nieuwe inburgeringswet.”
Klik om te vergroten...
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#16
WHAT THE FUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is GVD zelfs 't woordenboek TE moeilijk :openmouth:

Dat IS een boek waarin woorden worden uitgelegd.

Moet er dan een speciale bijlage geleverd worden waarin de UITLEG, uitgelegd wordt?

"In het hele woordenboek is een groter dan normaal lettertype gebruikt. "

En zijn ze dan ook nog eens blind!!!!!!


Als ik vmbo'er was zou ik wat ruiten inkjenkeren daar bij vandale.
(Van Dale Lexicografie bv
St. Jacobsstraat 127
Utrecht )

Hoe hard wil je gedissed worden..serieus!


:grin::grin::grin:
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit riekt inderdaad naar betutteling:

Ook zijn in het boek 650 tekeningen opgenomen die de betekenis van woorden moeten verduidelijken.
Klik om te vergroten...

Offtopic: Lektroluv, ben jij nou die DJ? Zo ja wilde ik je bedanken voor een te gekke set op Solar 2007!
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#18
in je mand jij belg @ midway

j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jezus...
Ik wou dat ik me veel beter kon concentreren :(
Naja, als je maar in jezelf gelooft. Misschien beland ik ooit nog weleens in een arrestatieteam als een corrupte motherfucker die telkens verliefd word op verkeerde vrouwen. Mag misschien puberaal klinken, maar dit wil ik toch gaan bereiken in mijn leven.
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#20
henkie84 zei:
Offtopic: Lektroluv, ben jij nou die DJ? Zo ja wilde ik je bedanken voor een te gekke set op Solar 2007!
Klik om te vergroten...

Nee, net als jou, liefhebber :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."