#1
Safire zei:Zeven jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst hebben de twaalfjarige Robin De Clerck uit het Belgische Wemmel zwaar mishandeld.
wou ik ff benadrukken.
ik had het hier laatst nog met een vriend over.
als je in Nederland iemand van Noord-Afrikaanse afkomst tegen het lijf loopt,zijn het over't algemeen heel sociale en vriendelijk mensen.
Bij ons in België ligt dat net ietsje anders...
voor ik opmerkingen krijg,ik ben geen racist ofzow,helemaal niet
maar het valt me de laatse tijd gewoon enorm hard op dat ik in Nederland NOOIT last heb met Marrokanen en consoorten,en in België zo goed als altijd.
er zit hier wel een generatiekloof is mij wel opgevallen.
de meeste alochtone mensen in België van de zogenaamde "eerste generatie",diegenen die naar hier kwamen om werk te vinden met het oog op een betere toekomst,heb je gewoonlijk geen last van en zijn heel vriendelijke en gastvrije mensen.
De latere generaties,maw het jonge grut dat in België geboren is en d'r nog steeds woont,dat is zo het soort volkje dat in het midden van de winkelstraat scheldwoorden en obsceen gedrag ten gehore brengt aan jou en in het speciefiek je vriendinnetje,kleine jongentjes aftuigd om hun zakgeld of gsm...
er zijn uiteraard ook Belgische jongeren die dit doen,in iedere cultuur vind je dat soort volk...maar toch valt het me op dat die bepaalde Belgische jongeren gewoonlijk gekleed gaan en zich gedragen als een mislukte kopie van hun Marrokaanse tegenhangers...
dan heb ik nog meer respect voor die Marrokaan dan voor die Belg,die is tenminste gewoon zichzelf dan
vraagje aan de Nederlanders onder ons,valt die generatie-kloof bij jullie ook zo hard op,of niet echt?
en nogmaals,ik heb niets tege buitenlanders hoor
maar zou gewoon eens graag mijn vraag beantwoord zien
