Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmogelijk interessant: docu over CIA en LSD-Mind Control

mogelijk interessant: docu over CIA en LSD-Mind Control

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
Komende dinsdag 14 oktober om 21:30 zendt de National Geographic deze docu uit:

History's Secrets: CIA Mind Control: The Secret History
Kijk naar de gebeurtenissen rond geheime CIA-experimenten met lsd en ondervragingen. Hoe is Dr. Frank Olson doodgevallen?
(bron: site NG)

Meer info heb ik er niet over. Maar het kan interessant zijn, of helemaal niet (als het te sensatie gericht is) Als ik er aan denk, dan ga ik wsl wel even kijken.
E
Exceptional InsightLid
Ik zag het net in de tvgids, ik wist niet dat het over LSD ging, ik zag alleen mind control staan, maar ik ga wel even kijken.
R
RielLid
hoe was het?
d
davieLid
Volgens mij gebruikte ze ook LSD in de Vietnam oorlog. Dat ze dat aan de tegenstanders gaven of iets. Ik weet ook niet of het een broodje aap verhaal is. Ik ben benieuwd en zal het wel gaan kijken denk ik.
J
J0rritLid
KOMENDE DINSDAG! vandaag dus! :wink:
M
MindgamerLid
Rainman.
M
MirrorballLid
het is nu bezig.. niet van half 9 tot half 10 maar van half 8 tot half 9..
stap zelf ook pas net in en het gaat nu voornamelijk over wie er vermoord is door de CIA, niets gezien nog over LSD
d
davieLid
Ik denk ook dat je 2 dingen door elkaar haalt. Idd het is nu aan de gang.

Maar om 21:30 komt Situation Critical: Hunting Pablo Escobar. En dat lijkt me wel of het over dope gaat. Maar lijkt mij ook wel een vette doc.
e
elstinkydermeisterLid
heb het gezien, ronduit schandalig dat de CIA wegkomt met de experimenten die ze daar uitvoerden. Minstens even erg als wat er tijdens WOII op Joden werd uitgevoerd. Ergst zijn de zgn 'terminale experimenten': basically een chemische foltering tot de dood.
Het hoofddoel was eigenlijk om mensen moorden etc te kunnen laten begaan op bevel, maar dat die mensen daar achteraf niets meer van wisten, en zodoende er niets van kunnen zeggen bij foltering door de vijand.
Ze dachten dit bijvoorbeeld te bereiken met volgende drie stappen: eerst herhaaldelijk zware elektroshocks toebrengen (huidige persoonlijkheid deprogrammeren), dan wekenlang dezelfde stimuli keer op keer aanbieden (audiotape, opnieuw programmeren dus) en als laatste de subjecten doen vergeten dat ze de vorige twee fases hadden ondergaan (een maand in slaap doen, ondertussen allerhande drugs inspuiten).
Hallucinant, letterlijk ende figuurlijk.
O
OnderDeEikLid
davie zei:
Volgens mij gebruikte ze ook LSD in de Vietnam oorlog. Dat ze dat aan de tegenstanders gaven of iets. Ik weet ook niet of het een broodje aap verhaal is. Ik ben benieuwd en zal het wel gaan kijken denk ik.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel gezien dat ze het als idee hadden, maar of het echt is gebeurd... geen idee.
k
kapitein-xLid
Ik heb de docu niet gezien.
Maar in andere docu heb ik wel is gehoord dat ze o.a. experimenteerden met soldaten, om ze strijdlustiger te maken enzo. Uiteraard is dat volstrekt mislukt, met lsd! (mmh, alhoewel, Charlie Manson gebruikte ook lsd om zijn 'meisjes' te indoctrineren. Of dat gelukt is weet ik niet. Maar je wordt iig niet per definitie een peace loving hippy van lsd, dat heef hij dus wel bewezen)
Het schijnt ook wel toegepast te zijn op psychiatrische patiënten, die ze dus lsd toedienden terwijl ze vast waren geketend aan het bed. Tja, te triest voor woorden :(
O
OnderDeEikLid
http://www.youtube.com/watch?v=sHajPo2QUE8
:grin:

Geniaal stukje
k
kapitein-xLid
OnderDeEik zei:

Geniaal stukje
Klik om te vergroten...

Wat je ook van dat onderzoek vindt, dit is wel hilarisch!
(dit was zo te zien ook een vrijwillig onderzoek, dus dat maakt een groot verschil)
Echt geweldig filmpje :beer:
O
OnderDeEikLid
kapitein-x zei:
OnderDeEik zei:

Geniaal stukje
Klik om te vergroten...

Wat je ook van dat onderzoek vindt, dit is wel hilarisch!
(dit was zo te zien ook een vrijwillig onderzoek, dus dat maakt een groot verschil)
Echt geweldig filmpje :beer:
Klik om te vergroten...

Inderdaad, vooral "But one hour and ten minutes after taking the drugs, with one man climbing a tree to feed the bird, the troop commander gave up."
P
PikachuLid
Rocket launcers plus LSD, what a splendid idea! xD
O
OnderDeEikLid
Dat zal vast mooi vuurwerk geven :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."