#1
Volkskrant.nl zei:ROTTERDAM - GroenLinks in Rotterdam wil dat bewoners per straat en per referendum kunnen stemmen of er in hun straat vuurwerk mag worden afgestoken. Als een meerderheid dan tegen het afsteken is, wordt de straat vuurwerkvrij. De partij gaat dit binnenkort voorstellen aan de gemeenteraad.
GroenLinks in Rotterdam is voorstander van het beperken van het afsteken van vuurwerk. Eerder opperde de partij al om een centraal vuurwerk te laten afsteken in plaats van iedereen z'n eigen een vuurpijl de lucht in te laten jagen. ‘Je bent je leven niet zeker als je je buren op straat een gelukkig nieuw jaar wilt wensen,’ zegt raadslid en initiatiefnemer Arno Bonte. ‘Of je wordt binnen een mum van tijd door de kruitdampen weer naar binnen gejaagd.’ Bij de ingang van een vuurwerkvrije straat moet een verbodsbord komen te hangen. De politie zou het verbod moeten handhaven. Wat betreft Bonte volgen na Rotterdam andere plaatsen.
Het wordt ffs ook steeds gekker. Waar het eerst alleen christenhonden waren die de decadente zeikhoed opzette wil groenlinks nu laten zien dat zij ook echt wel decadent zijn en als een demente taart niet meer weet waar hun 'roots' liggen?
Overigens is het ook weer een plan dat van 'principe' uit gaat, maar totaal niet doordacht is. Het kost tering veel overhead om te zorgen dat al die straten apart kunnen stemmen, iemand moet het maken en plaatsen van die borden in goede banen leiden en als zelfs dat allemaal goed verloopt moet de politie het nog gaan handhaven ook... De politie heeft nu natuurlijk totaal niets te doen op oudejaarsdag...
.