Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroenLinks: stemmen over vuurwerk in de straat

GroenLinks: stemmen over vuurwerk in de straat

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
En dan? Agenten in elke straat waar voor een verbod gestemd is? Zo krijg je wel meer blauw op straat, ja.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tegen natuurlijk, gtfo met die onzin, achterlijke linksmenschen.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Ik vind het stom dat jullie steeds beslissingen van dit kabinet wijten aan het Christendom, dat slaat bij dit artikel helemaal nergens op. Het heeft ten eerste niks met het Christendom te maken en ten tweede houdt het CDA politiek en religie heel goed gescheiden.

En dit idee lijkt me niet goed en moeilijk uitvoerbaar. Natuurlijk stemt elke bewoner er tegen dat er in zijn straat vuurwerk afgestoken wordt. En hoe willen ze aangeven waar het wel en niet mag?
Ben bang dat dit een puinhoop zal worden.
Klik om te vergroten...

Ik heb nergens gezegd dat dit te wijten was aan het Christendom, ik maak alleen een vergelijking naar eerdere decadente beslissingen die wel uit die kant kwamen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik vind het een goed idee.

als de kermis in lelystad is afgelopen steekt de gemeente altijd vuurwerk af in een groot open veld. ik zou het beter vinden als we met oud & nieuw ook die kant op gaan. dit is heel gevaarlijk, en ik vind het zielig voor kleine kinderen en dieren.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
shokora zei:
tomz0r zei:
Ik vind het stom dat jullie steeds beslissingen van dit kabinet wijten aan het Christendom, dat slaat bij dit artikel helemaal nergens op. Het heeft ten eerste niks met het Christendom te maken en ten tweede houdt het CDA politiek en religie heel goed gescheiden.

En dit idee lijkt me niet goed en moeilijk uitvoerbaar. Natuurlijk stemt elke bewoner er tegen dat er in zijn straat vuurwerk afgestoken wordt. En hoe willen ze aangeven waar het wel en niet mag?
Ben bang dat dit een puinhoop zal worden.
Klik om te vergroten...

Ik heb nergens gezegd dat dit te wijten was aan het Christendom, ik maak alleen een vergelijking naar eerdere decadente beslissingen die wel uit die kant kwamen.
Klik om te vergroten...

Je doelt op het paddoverbod neem ik aan?
Ik heb helemaal nergens gelezen dat ze die uit geloofsovertuiging hebben verboden. Ze hebben ze gewoon verboden omdat ze daarmee populariteit winnen onder het grootste gedeelte van het volk. Niks met geloof te maken, het CDA houdt dat echt goed gescheiden. Alleen CU niet echt, maar die hebben echt geen groot aandeel in de beslissingen van die kabinet.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maarja laten we eerlijk wezen, genoeg mensen die niet goed met vuurwerk omgaan, ik heb al vaak genoeg menig iets te dicht bij mij in de buurt zien afgaan, ging gelukkige iedere keer goed. Maar vuurwerk is wel degelijk een risico voor de medemens en ook erg slecht voor de natuur. Toch is dit natuurlijk totaal onrealistisch want zoiets is niet te handhaven. En ik blijf vuurwerk leuk vinden alhoewel ik een verbod op prive afsteken wel zou kunnen begrijpen. Vooral door de veiligheidsaspecten en ook de schade aan het mileu en onze longen, niet roken in een cafe maar met oud op nieuw wel in de buskruitdampen staan, wat ik overigens heerlijk vind ruiken.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#7
De tering...
Een vuurwerk verbod in deze straat, een vuurwerkverbod in die straat. En wat krijgen we dan? Laten we allemaal met het vuurwerk naar de straat van een ander gaan. Kunnen we daar lekker ook alle rommel laten liggen :tearsofjoy:. Wat een brak idee.

Niet dat ik een fan van vuurwerk ben, al dat domme geknal. Kom, we kopen 20 sloffen, kunnen we lekker een dag lang (en met slecht weer over een week uitspreiden) om de zoveel seconden weer een rotje weggooien :hearteyes: ... Right... Om nog maar te zwijgen over het naar mensen toegooien/schieten van spul. Daar loop je dan met je hond :angry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."