Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrees voor Rouvoets schaamhaarpolitie..

Vrees voor Rouvoets schaamhaarpolitie..

30 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#1
zo denk ik er ook over vogel, gewoon jagers-verzamelaars en dus gewoon old-skool overleven ipv. consumeren
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Door MARK VAN DER WERF
DEN HAAG - Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) moet onmiddellijk stoppen met het digitaal vastleggen van ‘privégegevens’ over onder meer schaamhaar, condoomgebruik en rookgedrag van jongeren.

Alle kinderen tot 19 jaar krijgen vanaf 2009 zo’n dossier zodra zij in aanraking komen met de jeugdgezondheidszorg. Rouvoet wil zo voorkomen dat zij ‘buiten beeld raken’.

In een naslagwerk staat gedetailleerd hoe artsen gegevens moeten registreren. Zo zijn er speciale codes voor ‘geen schaamhaar’, ‘lichte of donkere beharing’, of ‘gekrulde beharing’. Dezentjé: ,,Gaat de schaamhaarpolitie dit controleren?’’

Ook staan er voorbeeldvragen in deze ‘basis dataset’ over alcohol, drugs, roken, seks en relaties. Zoals: Hoe is het contact met je ouders, hoe oud was je bij de ‘eerste keer’, hoe vaak heb je geslachtsgemeenschap, of: gebruik je een condoom?

Rouvoet laat weten dat ‘niks gebeurt zonder relevante aanleiding’. Er is dus geen sprake van dat van elke jongere wordt vastgelegd hoe het zit met zijn of haar beharing. ,,Maar als iemand van 16 nog geen schaamhaar heeft, kan het belangrijk zijn dat de GGD daar naar kijkt.’’ Het naslagwerk is nodig als ‘houvast’, zodat hulpverleners alle informatie op dezelfde manier vastleggen.

De VVD eist onderzoek van privacywaakhond CBP naar de ‘krankzinnige Big Brother-taferelen’. Dezentjé wil dat ouders weten wat hun boven het hoofd hangt. ,,Zo’n digitaal dossier sleep je je hele leven met je mee. Het werkt ontzettend stigmatiserend. Wij zeggen: hou er mee op! Rouvoet schiet echt door.’’

Het ministerie onderstreept dat professionals het naslagwerk hebben gemaakt. Het kinddossier kan bovendien niet door Jan en alleman worden bekeken, maar slechts door consultatiebureauartsen en schoolartsen.

De Kamer debatteert vandaag over de kwestie. De PvdA wil ‘niet op de stoel van artsen gaan zitten’, zegt Kamerlid Samira Bouchibti. ,,Ik heb er vertrouwen in dat een arts weet waarom hij om bepaalde informatie vraagt.’’
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
laat me niet lachen man!!!

wie heeft in vredesnaam aan die preutse flapdrol verteld dat er de afgelopen 20 jaar al onthaard word...

daar zal hij echt niet zelf opgekomen zijn
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat is het toch een mafkees, ook wederom weer: GIJ ZULT NIET OP GRISTENTUIG STEMMEN!
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik dacht eerst dat dit een grap was :confused:

Eer ze mijn schaamhaar zouden vastkrijgen mogen ze toch al wat bergen verzetten hoor :openmouth:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#6
flikker toch op man.

Beetje privacy is toch wel op zijn plaats vind ik.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een zieke man is die Rouvoets toch. Hier halt hij als zwaar gereformeerde vast zijn pleziertje uit. Net als een pedo op de kinderboerderij.....
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat nou als je het scheert als 16 jarige? :')

Wat een belachelijk gedoe. Stelletje gristenhonden. Het begint met de dag gekker te worden.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toen de Romeinen het Latijnse alfabet algemeen invoerde in Europa hadden ze vast in gedachte dat ongeveer 2500 jaar later er mensen zouden rondlopen op deze aarde die een theorie wilden ontwikkelen over een 'computer' en een religieus getal dat op dat moment nog helemaal bestond.

Cheeky bastards die Romeinen!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
Dit is toch juist goed mensen. Met dit soort belachelijke acties verpest Rouvoet HOPELIJK zijn kans om bij de volgende verkiezingen weer kans te maken op zoveel stemmen.

Zo niet, dan heb ik een reden om terrorist te worden. Ook goed.
Klik om te vergroten...

wie helpt me met sparen voor een schaamhaarbom?? heeft hij genoeg om te onderzoeken
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Whahaha, jahoor, klinkt wel het doneren waard.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wanneer schieten ze die man dood? :rolleyes:
Waarom Pim Fortuyn wel en hem niet? Als niemand het doet zal ik mezelf moeten opofferen..
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#13
TrippyShit zei:
Wanneer schieten ze die man dood? :rolleyes:
Waarom Pim Fortuyn wel en hem niet? Als niemand het doet zal ik mezelf moeten opofferen..
Klik om te vergroten...

ik weet niet of je met dit soort uitlatingen populair wordt bij mods of bij der polizei/aivd maar ik ben, ondanks het feit dat ik tegen fysiek geweld ben, het wel een beetje met je eens

het verschil tussen pim en dre: pim had een eigen visie, die misschien nog ergens op over ging. De visie van dre is uit de bijbel gehaald en dus per definitie verzonnen/onwaar/lulkoek/bullshit! Hij is een flapdrol, over en uit!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja ok, daar heb je een punt. Toch wacht ik met smart op de dag..
En het punt dat ik het zelf wel zou doen is bullshit natuurlijk he :P
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben absoluut niet van mening dat dit soort onenigheden opgelost moeten worden door het doodschieten van politici;

1. Er komt toch wel weer een nieuwe gek met dezelfde ideeën
2. Er is een politiek draagvlak voor, m.a.w. een deel van de bevolking staat achter deze ideeën.
3. Als politici maar lukraak neergeknald worden dan gaat dat ook gebeuren bij de politicus die jij toevallig wel goede ideeën vindt hebben.
4. Inhoudelijk de standpunten van de 'gehate' politicus aanvallen zal veel beter werken.
5. Schiet iemand neer en het wordt een martelaar. Hij of zij krijgt dan ineens een veel grotere aanhang, kijk naar bv. Theo van Gogh. Eerst een filmmaker van middelmatig kaliber die behoorlijk grof uit de hoek kwam; nu een martelaar voor de vrijheid van meningsuiting.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#16
TrippyShit zei:
Ja ok, daar heb je een punt. Toch wacht ik met smart op de dag..
En het punt dat ik het zelf wel zou doen is bullshit natuurlijk he :P
Klik om te vergroten...

waarom zou je het zelf niet willen doen dan, je krijgt in nl toch niet meer dan 3 jaar :P of misschien tbs als je je een beetje raar gedraagt tijdens de zitting, wauw voor de rest van je leven stoned in een witte kamer zitten, vette shit :stoned:
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#17
Rouvoet ga toch gewoon deaud !! Misschien kunnen we je ook aant het kruis nagelen net zoals je grote voorbeeld mongool !!
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha nog eens in wat voor wereld leven wij ...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pikachu zei:
Ik ben absoluut niet van mening dat dit soort onenigheden opgelost moeten worden door het doodschieten van politici.
Klik om te vergroten...

ik denk ook niet dat hier iemand serieuze terroristische ideeen heeft en rouwvoet gaat beschieten hoor

ik besluit om stil te protesteren tegen die monggool door dalik zo een ongelofelijke dikke blunt te draaien dat ie meteen piepend zijn rozenkransje aan stukken trekt
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#20
en toch snap ik die gozer niet, misschien preventief in het pieter baan centrum dumpen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."