Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Hollandse' xtc bedreigt Braziliaanse jeugd

'Hollandse' xtc bedreigt Braziliaanse jeugd

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#1
'Hollandse' xtc bedreigt Braziliaanse jeugd

Uitgegeven: 15 februari 2009 07:20
Laatst gewijzigd: 15 februari 2009 07:21

SAO PAULO - De chemische drug ecstasy (xtc), veelal afkomstig uit Nederland, dreigt een steeds groter probleem te worden voor de Braziliaanse jeugd uit betere kringen. Corrupte agenten zien studenten met drugs als een lucratieve bron van inkomsten door ze af te persen.

Dat berichtte The New York Times zondag.

Steeds meer Braziliaanse studenten stappen op het vliegtuig naar Amsterdam om xtc-pillen te kopen sinds het Zuid-Amerikaanse land in de ban is van dancefeesten, aldus een Braziliaanse drugsexpert. Eenmaal terug dreigen flinke straffen, tenzij ze de politie voor veel geld kunnen omkopen.

De straffen op drugshandel zijn sinds 2006 verhoogd naar acht tot twintig jaar celstraf, voor moord is dat zes tot twintig jaar.

Nieuwe melkkoe

Corrupte agenten zien de rijke, studerende jeugd als nieuwe melkkoe. De jacht op drugshandel heeft zich voor een deel van de sloppenwijken verplaatst naar universiteiten en clubs. Agenten in burger proberen de studenten op heterdaad te betrappen.

Zo dreigen de corrupte dienders jongeren met enkele pillen of wiet op zak aan te klagen voor drugshandel, tenzij ze vele duizenden, soms honderdduizenden, dollars betalen, aldus de krant.

Gevangenis

Niet iedereen lukt het om de gevangenis met smeergeld te ontwijken, waardoor vele honderden studenten in de beruchte Braziliaanse gevangenissen vastzitten wegens drugshandel.

Een 24-jarige student die op het vliegveld van Sao Paulo met wiet uit Amsterdam werd gepakt betaalde 13.000 dollar (10.000 euro) aan een agent. Dat was niet voldoende om een aanklacht wegens drugshandel te voorkomen. Hij kreeg vijfeneenhalf jaar cel.

© ANP
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weten we gelijk waar "onze" xtc blijft.... Die klojo's nemen het allemaal mee naar Brazilie.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet toch op een slimmere manier te doen zijn dan het met het vliegtuig halen in Amsterdam :P

Maar goed, zoveelste voorbeeld van hoe triest het wereldwijde verbod op drugs wel niet is.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#4
Absurd. Studenten in de cel ? Flikker de rest van de toekomst van Brazilie er dan maar achteraan, zodat het hele land straks een grote favela is. :kots:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Pfff wat ziek...

Een pil die niemand kwaad doet en zelfs mensen in een liefdevolle bui brengt ipv arrogant en agressief (coke/alcohol) kan je een langere straf opleveren dan moord? Hoe gestoord zijn ze daar wtf is dat voor logica??? :confused:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#6
RSW zei:
Absurd. Studenten in de cel ? Flikker de rest van de toekomst van Brazilie er dan maar achteraan, zodat het hele land straks een grote favela is. :kots:
Klik om te vergroten...

Als je hiermee wil zeggen dat je studenten niet zo snel moet opsluiten als ongeleerde mensen, terwijl ze dezelfde overtreding begaan dan ben ik het hier totaal mee oneens. Ik vind niet dat je een onderscheid moet maken tussen slim en/of rijk en arm en/of dom.

Maar het is idd wel absurd dat ze proberen geld te verdienen middels omkoping door rijke mensen vast te zetten en wat ik van de drugswetgeving vind weet je al denk ik :wave:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flip Trip zei:
RSW zei:
Absurd. Studenten in de cel ? Flikker de rest van de toekomst van Brazilie er dan maar achteraan, zodat het hele land straks een grote favela is. :kots:
Klik om te vergroten...

Als je hiermee wil zeggen dat je studenten niet zo snel moet opsluiten als ongeleerde mensen, terwijl ze dezelfde overtreding begaan dan ben ik het hier totaal mee oneens. Ik vind niet dat je een onderscheid moet maken tussen slim en/of rijk en arm en/of dom.

Maar het is idd wel absurd dat ze proberen geld te verdienen middels omkoping door rijke mensen vast te zetten en wat ik van de drugswetgeving vind weet je al denk ik :wave:
Klik om te vergroten...
Ik denk dat hij meer bedoelt dat als je de jeugd in de bak gooit, die niks fout doet, kun je direct alles wat nog enige waarde voor je heeft weggooien.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amaranth zei:
Ik denk dat hij meer bedoelt dat als je de jeugd in de bak gooit, die niks fout doet, kun je direct alles wat nog enige waarde voor je heeft weggooien.
Klik om te vergroten...

Datte dus :) De toekomst van een generatie zit in het onderwijs dat ze krijgen, en zelfeducatie word pas effectief vanaf een bepaalde leeftijd. Dus je generatie studenten lopen te fucken lijkt me niet echt slim.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#9
wie zal dit topic opsturen naar de minister in kwestie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."