Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Cannachopper' speurt naar hennepteelt

'Cannachopper' speurt naar hennepteelt

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
DOETINCHEM - Voor het eerst is dinsdag in Nederland een speciale minihelikopter ingezet om illegale hennepteelt op te sporen. Dat gebeurde in de Achterhoek. De zogeheten 'cannachopper' is uitgerust met geur- en beelddetectiemateriaal en kan vanuit de lucht hennepvelden traceren.

Ook hennepkwekerijen in panden zijn niet veilig. Het onbemande toestel kan geheel zelfstandig enkele uren in de lucht blijven. Het team van de taskforce Aanpak Georganiseerde Hennepteelt hoopt met de inzet van de cannachopper de illegale wietteelt effectiever te bestrijden.

Tijdens de eerste inzet van de minihelikopter was het dinsdag meteen raak. In het buitengebied van Doetinchem werd een hennepkwekerij ontdekt. Er werden zeven verdachten aangehouden en enkele tientallen kilo's hennep onderschept. Elders werd in een growshop een behoorlijke hoeveelheid hennepresten aangetroffen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3805 ... html?p=7,2
I
ImmortalTechLid
Dit las ik inderdaad in de krant.. :smilingimp:

Je staat het toe om wiet te laten verkopen, maar je moet zo nodig alle teelt van hennep opsporen om de mensen op te pakken die hieraan doen. Gaat helemaal nergens over. En waarschijnlijk wordt die chopper nog betaalt van onze belastingcenten ook :angry:

:kots:
PipstothePoX zei:
taskforce Aanpak Georganiseerde Hennepteelt
Klik om te vergroten...
c
croppLid
sjongejongejonge
Z
Zazuu.Lid
Straks is de wiet op.
w
weedloverLid

:mrgreen: :mrgreen:

grtz
s
shokoraLid
Geweldig, straks weet de overheid via de 'slimme meter' hoeveel mensen er in huis zitten, hoe vaak je doucht, dankzij de cannachopper weten ze hoe je huis ruikt en kan warmte kaartjes van je huis maken, dankzij de ovchipkaart en duizenden CCTV's weten ze waar je bent, dankzij internet retentie weten ze wat je op internet doet.

\\o/ I fucking love it... Nu nog even een ministerie van liefde en een ministerie van vrede bouwen en we zijn er klaar voor kamer 101.
P
PikachuLid
^ George Orwell is zo win :grin:

Heb t boek net uit, echt een waarschuwing die in deze tijd nog steeds geldig is. (Ik hoop trouwens niet dat de Balk dan aan elke muur gehangen gaat worden, kutvent :P )
A
Angramar TemenosLid
Pikachu zei:

Heb t boek net uit, echt een waarschuwing die in deze tijd nog steeds geldig is. (Ik hoop trouwens niet dat de Balk dan aan elke muur gehangen gaat worden, kutvent :P )
Klik om te vergroten...

Dit. 'k heb dat boek zo ongeveer als m'n bijbel.
d
deadlockLid
Pikachu zei:

Klik om te vergroten...
Dit is echt de minst erge vorm van 1984 in jaren, je hebt het boek of de maatschappij duidelijk niet in de gaten gehouden de afgelopen tijd.
P
PipstothePoXLid
P
PikachuLid
deadlock zei:
Pikachu zei:

Klik om te vergroten...
Dit is echt de minst erge vorm van 1984 in jaren, je hebt het boek of de maatschappij duidelijk niet in de gaten gehouden de afgelopen tijd.
Klik om te vergroten...

Ok, geef jouw uitleg er eens aan dan. Ik ben wel benieuwd hoe jij het geïnterpreteerd hebt.
W
WackyLid

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."