#1
Het idee is ook niet om XTC problematiek op te lossen (die er zoals je schetst zo goed als niet is) Het idee is om problematiek te verminderen met andere drugs die men in de plaats van XTC neemt of slechte kwaliteit XTC. (Weet niet of dit jaar de cyfers veel gestegen zijn door de slechte kwaliteit, maar de vele mensen die hun feestje verpest word door mcpp zonder dat ze in een ziekenhuis ofzo terechtkomen vind ik ook wel meetellen)
De destructieviteit van XTC denk ik persoonlijk dat ook goed meevalt. Ik heb er eigenlijk nog niemand door kapot zien gaan in tegenstelling tot speed en coke. En als je wekelijks naar de goa gaat, dan zie je toch genoeg gebruikers denk ik. Wel veel mensen gesproken die het voor een bepaalde tijd wekelijks hebben gedaan. (meestal 1 tot enkele jaren) Allemaal vertellen ze hetzelfde; ze zijn er maar mee gestopt omdat het op den duur niet meer werkte, zonder verhalen over serieuze fysieke of mentale problemen. Dat is toch een schril contrast met de vele speed gebruikers die meestal pas stoppen nadat ze een serieus dieptepunt bereikt hebben. (vaak gaan daar meerdere psychoses en een complete verneukt sociaal leven aan vooraf)
Daarnaast speelt voor mij persoonlijk ook heel belangrijk natuurlijk het liberale principe. Een verbod moet een laatste redmiddel van de overheid zijn, zolang er geen echt serieus problematische redenen zijn om iets te verbieden vind ik dat iedereen lekker moet mogen doen wat ie wil. Dat is volgens mij ook een motief binnen de D66, maar dat zullen ze denk ik niet te veel benadrukken omdat het te conflicterend is met de denkwijze van de andere politieke partijen.
De destructieviteit van XTC denk ik persoonlijk dat ook goed meevalt. Ik heb er eigenlijk nog niemand door kapot zien gaan in tegenstelling tot speed en coke. En als je wekelijks naar de goa gaat, dan zie je toch genoeg gebruikers denk ik. Wel veel mensen gesproken die het voor een bepaalde tijd wekelijks hebben gedaan. (meestal 1 tot enkele jaren) Allemaal vertellen ze hetzelfde; ze zijn er maar mee gestopt omdat het op den duur niet meer werkte, zonder verhalen over serieuze fysieke of mentale problemen. Dat is toch een schril contrast met de vele speed gebruikers die meestal pas stoppen nadat ze een serieus dieptepunt bereikt hebben. (vaak gaan daar meerdere psychoses en een complete verneukt sociaal leven aan vooraf)
Daarnaast speelt voor mij persoonlijk ook heel belangrijk natuurlijk het liberale principe. Een verbod moet een laatste redmiddel van de overheid zijn, zolang er geen echt serieus problematische redenen zijn om iets te verbieden vind ik dat iedereen lekker moet mogen doen wat ie wil. Dat is volgens mij ook een motief binnen de D66, maar dat zullen ze denk ik niet te veel benadrukken omdat het te conflicterend is met de denkwijze van de andere politieke partijen.
Dat is toch helemaal niet wat ik gezegd heb, joh.