#1
Berbatov zei:deadlock zei:En wat nou als je het toevallig helemaal eens bent als politieke partij met juist dát boek of rapport en dat het verder niet nodig is volgens jouw overtuiging om er nog meer aandacht aan te besteden?
Iedere debater weet dat terugvallen op 1 bepaald onderzoek een argument is wat niet sterk genoeg is. Zeker met drugs, wat een kwestie betreft die niet overduidelijk is lijkt het me niet de juiste manier. De manier waarop ik gedocumenteerd schrijven en debateren heb geleerd is jezelf beroepen op verschillende bronnen en je argumenten daar uit halen.
Natuurlijk is het zo dat iedereen deels de visie van andere personen gebruikt. Maar het gaat er tevens om hoe je het presenteert. Terugvallen op een boek lijkt mij niet de meest indrukwekkende en overtuigende actie. Zeker niet als het oplossen van drugsproblematiek op de manier die Marla beschrijft in tegenstelling tot Darwin die jij noemt een groot taboe is bij de mensen. Dan is een éénzijdige visie van een onderzoeker niet sterk genoeg.
Ik had het ook meer over dit geval, en niet in het algemeen.
De politiek hoort imo eigenlijk geen enkel taboe te kennen en/of rekening te moeten houden met taboes. Als er ergens in de samenleving een taboe heerst, dan zie ik het juist als de aangewezen taak voor de politiek om het direct uit de wereld te helpen, i.p.v. het in stand te houden!
Dat stelletje Gristendemocraten - dat zich presenteert alsof zij de "moraalridders" van ons land zijn - en nu met hun "normen en waarden" ons land probeert in goede banen te leiden, zal echter alleen maar een tegenovergesteld effect creëren, waarbij de taboes juist als "paddo's" uit de grond zullen schieten!
Zij roepen nu: "Drugs gebruiken deugt niet!"
Maar drugsbeleid moet niet in het teken staan van normen en waarden, maar van risicobeperking! Hoe voorkom je dat mensen te veel gebruiken en zichzelf ten gronde richten? Ik denk iig dat D'66 daar inderdaad een hele "nuchtere" kijk op heeft en zo een hele, mooie beginschets heeft neergezet. Uiteraard moeten hier en daar nog wel even wat punten kritisch in heroverweging genomen worden, maar ze durven tenminste een begin naar een andere, nieuwe draai te laten zien!
Ik heb al heel lang in mijn hoofd dat mijn eventuele politieke partij (PL NL Progressief Liberaal Nederland), "De moderne (of nieuwe), nuchtere Hollander" moet gaan vertegenwoordigen. Daarom dacht ik ook bij de titel van deze nota gelijk even met een dikke, vette grens aan mijn eigen, zelfbedachte slogan.
Dat boek van Tellegen zou ik overigens nooit aankaarten in de politiek, hij heeft het eerste exemplaar namelijk zelf al hoogstpersoonlijk overhandigd aan de Tweede Kamer.
Blugh!!! Het wordt gewoon echt hoog tijd voor een andere draai en D'66 doet een oprechte poging. Mijn stem zullen ze waarschijnlijk iig wel krijgen!