Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNL = KAMPIOEN AFLUISTEREN

NL = KAMPIOEN AFLUISTEREN

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar dit is natuurlijk helemaal niet nieuw.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nederlandse politie- & inlichtingendiensten zouden per jaar 26.000 maal iemand afgeluisterd hebben, meldt het ANP heden ochtend.
In de USA zou dit getal slechts 2000 x per jaar bedragen.

Deze cijfers maken de Nederlandse staat tot de meest paranoide overheid ter wereld.

Een betrouwbare weergave van wat er werkelijk gaande is?
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik dacht dat dit al een tijdje bekend was.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind dat afluisteren egt een schande...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ook ... weg privacy!
Hoeft het niet eens met drugs of andere criminele zaken te maken te hebben.
Vind het belachelijk dat je telefoongesprekken zomaar worden afgeluisterd als dat echt zo gaat.

What a job :kots: :wave:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
En zo gaan we stap voor stap steeds verder richting het worden van een politie staat.
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Er wordt volgens mij ook al geexperimenteerd met data-mining algoritmes om automatisch bepaalde informatie te halen uit alles wat afgeluisterd wordt. Ik vermoed dat in de toekomst alles automatisch afgeluisterd gaat worden en er automatisch risicoprofielen worden gemaakt die als basis genomen gaan worden om mensen te stalken :/

Veel mensen beseffen echt niet hoe erg het is om privacy op te geven voor veiligheid. Er is veel te weinig weerstand tegen dit soort dingen, en heel veel mensen willen een hoop privacy opzij zetten voor wat extra veiligheid door alle bangmakerij.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Maar dit is natuurlijk helemaal niet nieuw.
Klik om te vergroten...
Idd, al vanaf de introductie van de telefoon werd er meegeluisterd en al eeuwen daarvoor meegelezen. Kan echter geen kwaad om bij tijd en wijlen eens bij stil te staan, dacht ik zo. Je zal maar net een paar XTC's ergens gaan halen en door nonchelant taalgebruik van 1 van de betrokkenen in de cel belanden met de huurders van die woning, waarin naast 600 pillen ook nog 2 kilo cocaine bleek te liggen. En dan precies onder het kussen van het bankstel waarop jij plaatsnam. :openmouth:

Ondanks dat we niks misdadigs doen als we een grammetje ontspanning halen, lijkt enige voorzichtigheid & creativiteit me geboden in dit paranoide klimaat. Gewoon rationeel op je hoede zijn zonder zelf para te worden :wink:
S
SaindLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vorig jaar ook afgeluisterd, wacht nog steeds tot ik nou eens een keer moet voorkomen :rolleyes:
Was in november...
Ze hebben 4 weken m'n mobiele telefoon afgeluisterd, 2/3 weken internet afgetapt en huistelefoon 1 week.. Ze kunnen veel
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duurt niet lang meer denk ik of alle data en telefoon verkeer word automatisch gescanned op steekwoorden enzo. Tel daarbij op de kilometerheffing waardoor elke gereden kilometer van je auto strax precies geregistreerd word, de OV chipkaart, en het patienten dossier. Ik zie het ook nog gebeuren dat ooit cash geld verbannen word zodat elke transactie die je maakt met je pin of chip ook netjes in de database kan.

Over 20 jaar kom je bij de mcDonalds en krijg je te horen, "sorry mijnheer, u heeft deze maand al 3 keer eerder fast-food gegeten, we mogen u nu niets meer verkopen anders krijgen we een dikke boete en u ook."
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Duurt niet lang meer denk ik of alle data en telefoon verkeer word automatisch gescanned op steekwoorden enzo
Klik om te vergroten...
Dat gebeurt al vanuit het internationale spionageprogramma ECHELON.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/

De zonnige kant van dit verhaal is dat er zoveel info als verdacht gekarakteriseerd wordt, dat er nauwelijks nog een selectie te maken valt wat betreft wel of niet ingrijpen. Ze slaan al die datagegevens op maar er zijn natuurlijk nooit genoeg mensen paraat om daar wat mee te doen. Oftewel, het groeit dat stelletje krankzinnigen die dit bedacht hebben en steeds verder uitbreiden uiteindelijk boven het hoofd. Ze verdwalen in hun eigen labyrint :mrgreen:
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar goed dat ik de telefoon nooit opneem...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
yeti zei:
Wacky zei:
Duurt niet lang meer denk ik of alle data en telefoon verkeer word automatisch gescanned op steekwoorden enzo
Klik om te vergroten...
Dat gebeurt al vanuit het internationale spionageprogramma ECHELON.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/

De zonnige kant van dit verhaal is dat er zoveel info als verdacht gekarakteriseerd wordt, dat er nauwelijks nog een selectie te maken valt wat betreft wel of niet ingrijpen. Ze slaan al die datagegevens op maar er zijn natuurlijk nooit genoeg mensen paraat om daar wat mee te doen. Oftewel, het groeit dat stelletje krankzinnigen die dit bedacht hebben en steeds verder uitbreiden uiteindelijk boven het hoofd. Ze verdwalen in hun eigen labyrint :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ik vrees van niet. De techniek blijft voortgaan, en er zijn nog vele mogelijkheden tot "verbetering" van het big brother systeem. Als ICTer ben ik toch altijd geintresseerd in om over oplossingen te denken, en ik ben ervan overtuigd dat er nog heel veel mogelijk is hierin. Als het niet tegen mijn principes was zou ik het nog interessant vinden om het zelf te ontwikkelen :)

Opzich moeten we er om door jou aangegeven redenen zelfs rekening mee houden dat wat we nu allemaal zeggen en typen niet vervolgt word omdat er teveel informatie is om alles uit te zoeken en ze dus zich alleen concentreren op de grote dealers, maar over 20 jaar hebben ze misschien de systemen om al die data automatisch te verwerken en krijgen we allemaal een brief op de mat "ons systeem toont aan dat u in 2009 op die, die en die dag de volgende drugs heeft gekocht en tot u genomen, waarna u getankt heeft op de A2 tankstation x. hieruit kunnen we opmaken dat u onder invloed heeft gereden. Tenzij u kunt bewijzen dat u niet zelf achter het stuur zat zijn daaraan de volgende concequenties verbonden...."

(ok, ok ik overdrijf het allemaal een beetje misschien, maar je snapt wat ik bedoel :))
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben Wacky...dacht echter bijmezelf: laat ik nu niet een te duister doomscenario schetsen want dan slaapt half DF slecht of gaat zich bezatten dan wel de tyfus snuiven & slikken :wink:
s
stuikeuhLid
01-01-2024, 00:00
#15
wat een leuke wereld om in te leven
ocharme onze kinderen later
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wordt tijd om al het data verkeer en alle telefoongesprekken standaard te versleutelen, oke ik weet dat dit ook geen 100 procent garantie geeft, maar het maakt het toch een stuk lastiger.

Het zou echt super zijn als df hiermee aan de slag gaat en het gewoon een https site wordt. Maar van de ene kant kan ik ook begrijpen dat dit niet zo snel gaat gebeuren, zo ver ik weet betekent encryptie een behoorlijke vergroting van de dataload.
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voortaan maar gesprekken voeren die anti-overheid zijn, als er niet veel later een ME busje in je straat staat, dan weet je dat ze idd afluisteren.

Huft0rs! Kom me maar halen
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wie neemt er dan ook kinderen.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deranged zei:
Wie neemt er dan ook kinderen.
Klik om te vergroten...
hehe precies

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."