#1
'Steeds meer jongeren verslaafd aan cannabis'
Uitgegeven: 21 september 2009 20:35
Laatst gewijzigd: 21 september 2009 20:35
HILVERSUM - Steeds meer jongeren raken verslaafd aan cannabis. Het afgelopen jaar zijn 370 tieners met een cannabisverslaving opgenomen in een jeugdkliniek.
Dat meldde het NOS Journaal maandag na een rondgang langs de jeugdklinieken.
Het aantal jongeren dat wegens veelvuldig cannabisgebruik in contact komt met de verslavingszorg zou sinds 2002 zijn verviervoudigd.
Vanwege dit grote aantal probleemgevallen worden er in het hele land nieuwe klinieken bij gebouwd. Dit jaar moeten er nog drie bij komen.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2086678/steeds-meer-jongeren-verslaafd-cannabis.html
Wat vinden jullie? Zouden zoveel jongeren opeens met een verslaving kampen of is dit allemaal weer paniek om niks?
Uitgegeven: 21 september 2009 20:35
Laatst gewijzigd: 21 september 2009 20:35
HILVERSUM - Steeds meer jongeren raken verslaafd aan cannabis. Het afgelopen jaar zijn 370 tieners met een cannabisverslaving opgenomen in een jeugdkliniek.
Dat meldde het NOS Journaal maandag na een rondgang langs de jeugdklinieken.
Het aantal jongeren dat wegens veelvuldig cannabisgebruik in contact komt met de verslavingszorg zou sinds 2002 zijn verviervoudigd.
Vanwege dit grote aantal probleemgevallen worden er in het hele land nieuwe klinieken bij gebouwd. Dit jaar moeten er nog drie bij komen.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2086678/steeds-meer-jongeren-verslaafd-cannabis.html
Wat vinden jullie? Zouden zoveel jongeren opeens met een verslaving kampen of is dit allemaal weer paniek om niks?