#1
NEW DELHI - Een 26-jarige man heeft Unilever aangeklaagd omdat hij na zeven jaar Axe-gebruik nog steeds geen vriendin heeft.
De Indiase Vaibhav Bedi eist omgerekend 30.000 euro van de multinational. De man zou depressief zijn geraakt en psychische schade hebben opgelopen door het feit dat hij ondanks het gebruik van Axe-producten (in India onder de merknaam Lynx gelanceerd) nog altijd geen partner heeft.
De rechter in New Delhi heeft de zaak aangehouden omdat er eerst een forensisch onderzoek moet plaatsvinden naar de gelzeep, shampoos, deo's en haargel van het merk.
Het merk Axe is wereldberoemd dankzij de reclamespotjes van hordes vrouwen die mannen bestormen die Axe-deo hebben opgespoten. Bedi: "Ik voel me dan ook besodemieterd. In de advertenties wordt namelijk gezegd dat alle vrouwen vallen voor mannen die Axe gebruiken. En ik gebruik het nu al zeven jaar en heb nog steeds geen vriendin".
Unilever wilde geen commentaar geven.
Haha geniaal dat hiervoor een rechtszaak is. Ik heb dan geen verstand van rechten, maar ik zal me niet verbazen dat hij die rechtzaak ook nog wint. Waarschijnlijk net zoiets als de vrouw die niet wist dat roken schadelijk was en daardoor miljoenen kreeg.
