#1
Nederland in de poule met Japan,Denemarken en Kameroen
deadlock zei:Ik ben toch voor Denemarken.
De foto van Anton hangt naast die van Adolf boven mijn bed!-spaceman- zei:deadlock zei:Ik ben toch voor Denemarken.
Dat komt niet als een verrassing...
Als de moffen nog een keer zouden komen lijkt het me ook een duidelijke zaak...
Anton Mussert is vast je held...
), maar zodra ze tegen Nederland moeten dan begint mijn vaderlandse trots wel de kop op te steken.Hoezo mijn eigen land. Er is niets van mij bij. Het wordt hooguit gefinancierd met mijn belastingcenten.ImmortalTech zei:Ik heb in ieder geval niet gelezen wat je van nationalisme vindt. Waarom ben je voor Denemarken als je eigen land tegen hen speelt?
Iedereen heeft volgens mij wel een bepaalde sympathie voor een ander land (Go Ghana), maar zodra ze tegen Nederland moeten dan begint mijn vaderlandse trots wel de kop op te steken.
Ik ben in Nederland geboren, daar heb ik zelf niet voor gekozen, dat is iets waar ik nooit wat aan kan veranderen. Waarom zou ik daar trots op zijn. Ik ben toch ook niet trots op mijn blauwe ogen? Wat heb ik daar zelf voor gepresteerd?ImmortalTech zei:Nouja je bent in Nederland geboren, je spreekt Nederlands, je hebt Nederlandse normen en waarden, je woont in Nederland en je hebt er vrijwel al je sociale contacten denk ik. Dat geeft toch wel een bepaalde binding in vergelijking met de andere landen die meedoen lijkt me. Bij mij in ieder geval wel.
Gezelligheid en saamhorigheid heb ik daar ookMaar goed als jij voor Denemarken wilt zijn, dan moet je dat lekker zelf weten. Nationalisme komt naar mijn mening in weinig dingen positief naar voren, maar de gezelligheid en samenhorigheid tijdens EK's en WK's waarbij het NL elftal meedoet heeft toch wel iets moois.
deadlock zei:Ik ben in Nederland geboren, daar heb ik zelf niet voor gekozen, dat is iets waar ik nooit wat aan kan veranderen. Waarom zou ik daar trots op zijn. Ik ben toch ook niet trots op mijn blauwe ogen? Wat heb ik daar zelf voor gepresteerd?ImmortalTech zei:Nouja je bent in Nederland geboren, je spreekt Nederlands, je hebt Nederlandse normen en waarden, je woont in Nederland en je hebt er vrijwel al je sociale contacten denk ik. Dat geeft toch wel een bepaalde binding in vergelijking met de andere landen die meedoen lijkt me. Bij mij in ieder geval wel.
Ik spreek inderdaad vloeiend Nederlands. Maar ook vloeiend Engels, Duits, redelijk Deens en Frans en een mondvol Zweeds, Italiaans, Farsi en Spaans.
Mijn sociale contacten bevinden zich voor 50% in Nederland en 50% daarbuiten. Ik kom ongeveer maandelijks in óf België (Antwerpen, Bilzen) óf Duitsland (Stuttgart, Osnabrück, Hannover, Keulen) en iedere 8 weken ga ik een lang weekend naar Kopenhagen. Van de 10 belangrijkste mensen in mijn leven woont er één bij me in huis en drie in Denemarken, de rest in 'de rest van Nederland'.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik geen binding heb met Nederland![]()
Gezelligheid en saamhorigheid heb ik daar ookMaar goed als jij voor Denemarken wilt zijn, dan moet je dat lekker zelf weten. Nationalisme komt naar mijn mening in weinig dingen positief naar voren, maar de gezelligheid en samenhorigheid tijdens EK's en WK's waarbij het NL elftal meedoet heeft toch wel iets moois.Hygge noemen ze het alleen daar. Dat is dus een exacte vertaling van gezelligheid.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."