Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederland niet langer grootste xtc-producent

Nederland niet langer grootste xtc-producent

35 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
(bron: nu.nl)

AMSTERDAM - Nederland is niet langer de grootste producent van xtc. Canada heeft die twijfelachtige eer overgenomen. Dit bevestigt een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie zaterdag na berichtgeving van de NOS.
© ANP


In Nederland wordt volgens het OM minder xtc gemaakt, omdat de producenten moeilijker aan grondstoffen komen. De grootste leverancier van die grondstoffen, China, heeft de productie en export flink teruggeschroefd. Het OM merkt de afname vooral aan het feit dat er al een tijd geen xtc-lab meer is ontdekt.

Het OM spreekt van een succes in de strijd tegen de xtc, maar of het echt goed nieuws is, is de vraag. Justitie beaamt dat xtc-makers overstappen naar bijvoorbeeld de cokehandel of hennepkweek.

Ook zou een deel van de producenten andere stoffen gebruiken, die een groter gevaar opleveren voor de gezondheid.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weer een stukje verloren van die "voc-mentaliteit" :P
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#3
whahah ja maar zal niet gewoon een onzin bericht zijn ?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Canada aan top :rock:
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waar gaat het heen met Nederland... :confused:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hellraiser_[NL] zei:
whahah ja maar zal niet gewoon een onzin bericht zijn ?
Klik om te vergroten...

Waarom zou het onzin zijn?

Plus dat Canada tegenwoordig een stuk liberaler dan Nederland is, dus zo vreemd is het niet dat dat nu DE plek is om ongestoord pillen te kunnen fabriceren...
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zoiets kan je toch zo goed als niet inschatten? Kan ook betekenen dat er gewoon minder word opgerolt. Dat is wel een goede zaak :P
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarschijnlijk dat er een paar na het lezen van dit bericht weer aan de slag gaan met fabriceren,
wat misschien ook wel de bedoeling was van dit bericht. Maar dat mag de pret niet drukken.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
iSmokex zei:
Zoiets kan je toch zo goed als niet inschatten? Kan ook betekenen dat er gewoon minder word opgerolt. Dat is wel een goede zaak :P
Klik om te vergroten...


Ik denk ook niet dat dit "ingeschat" is door een paar mensen, maar dat er wel degelijk grondig onderzoek aan vooraf is gegaan. Het is verder ook algemeen bekend dat het met de kwaliteit van de pillen hier ook maar bar slecht gesteld is vergeleken met de glorietijden.

Maar goed, of die war on drugs ook altijd goed is geweest, is dus de grote vraag hier. Doordat de controle zoveel strenger is geworden, is er dus veel meer vervuilde xtc op de markt gekomen, met grotere risico's voor de volksgezondheid!
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja het was te verwachten, maak me niet zo zorgen.

In nederland zal altijd wel goed spul te vinden zijn als je weet waar je zoeken moet.
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#11
iSmokex zei:
Zoiets kan je toch zo goed als niet inschatten? Kan ook betekenen dat er gewoon minder word opgerolt. Dat is wel een goede zaak :P
Klik om te vergroten...

Wel mee eens, dan kunnen ze nog wel "grondig" onderzoek hebben gedaan, maar het OM kan alleen conclusies trekken op grond van de handeltjes die de AIVD e.d. opgerold hebben, als zij denken 10% van de XTC-handel in NL opgerold te hebben, kan dat net zo goed maar 1% zijn.

Niet dat het me verder boeit wie het label grootste drugsproducent op z'n voorhoofd heeft, laat die drugshonden maar lekker hun oogjes op Canada houden. Maar toch vind ik het een beetje dubieus en ben blij dat er mensen zijn die er kritisch over durven te denken, zoals hier.

En die phony "War on drugs" is inderdaad een hypocriete grap, het zou beter zijn als ze een gedoogbeleidje invoeren, zoals bij THC, in mijn ogen de énige manier om grip op de zaak te krijgen. Al die mensen die zó hard tegen drugsgebruik in gaan zijn altijd de figuren die het zelf nog nooit ervaren hebben. Lekker hoor. 90% van de mensen hebben sowieso altijd keiharde meningen en standpunten zonder ook maar énige fundamentele kennis of ervaring, daar kan ik me persoonlijk erg kwaad om maken. :angry:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het inderdaad ook maar een dubieus bericht, zeker nu er net weer terug fucking veel pillen en MDMA beschikbaar zijn. Misschien lopen ze achter op de feiten en zijn er juist meer producenten aan het komen. :grin:

Dat er in crisistijd minder opgerold werd vind ik maar logisch. Ik geloof er helemaal niets van.. :openmouth: Dat de export van grondstoffen een tijd terug was teruggeschroefd moge duidelijk zijn, maar volgens mij is dat nu aan het veranderen. Dat er tegenwoordig "andere" grondstoffen gebruikt worden voor de productie van PMK/MDP2P was volgens mij ook al langer bekend maar of dat waar is.. Tja, we zullen het nooit weten. :mrgreen: Maar ik vind het bericht nogal ongeloofwaardig klinken, ook dat er minder labs opgerold worden zegt nogal weinig, net alsof het aantal labs een constante is ofzo. :confused:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vraag mij echt af hoe ze achter deze statistieken komen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kan me eigenlijk ook allemaal geen fuck schelen wat er geëxporteerd wordt aan pillen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
pascal828 zei:
Ik vraag mij echt af hoe ze achter deze statistieken komen.
Klik om te vergroten...
Ik eerder hoe ze aan de gegevens komen voor de statistieken, al kan ook dat me weinig boeien. :flushed:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
Ik vind het inderdaad ook maar een dubieus bericht, zeker nu er net weer terug fucking veel pillen en MDMA beschikbaar zijn. Misschien lopen ze achter op de feiten en zijn er juist meer producenten aan het komen. :grin:
Klik om te vergroten...

Of die "fucking goede pillen" die nu op de markt zijn, zijn in Canada geproduceerd?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Marla Singer zei:
W.F.L. zei:
Ik vind het inderdaad ook maar een dubieus bericht, zeker nu er net weer terug fucking veel pillen en MDMA beschikbaar zijn. Misschien lopen ze achter op de feiten en zijn er juist meer producenten aan het komen. :grin:
Klik om te vergroten...

Of die "fucking goede pillen" die nu op de markt zijn, zijn in Canada geproduceerd?
Klik om te vergroten...

Nee. :P Waarom zouden ze? Canada mag dan een grotere producent dan Nederland zijn, export naar een land dat zelf tweede producent is lijkt me nogal een stom idee, gezien de risico's en de kosten, terwijl de afzetmarkt niet zo groot is. Canada heeft toch een betere afzetmarkt aan pakweg de Verenigde Staten? Lijkt me wel dat de MDMA en pillen die je in Nederland aantreft ook daadwerkelijk in Nederland geproduceerd worden, of niet.. Nederland is niet plots gestopt met produceren toch? Daarbij geloof ik nogal weinig van het verhaaltje..

Wij gaan toch ook geen hasj gaan verkopen aan Pakistan.. :tearsofjoy:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
W.F.L. zei:
Marla Singer zei:
W.F.L. zei:
Ik vind het inderdaad ook maar een dubieus bericht, zeker nu er net weer terug fucking veel pillen en MDMA beschikbaar zijn. Misschien lopen ze achter op de feiten en zijn er juist meer producenten aan het komen. :grin:
Klik om te vergroten...

Of die "fucking goede pillen" die nu op de markt zijn, zijn in Canada geproduceerd?
Klik om te vergroten...

Nee. :P Waarom zouden ze? Canada mag dan een grotere producent dan Nederland zijn, export naar een land dat zelf tweede producent is lijkt me nogal een stom idee, gezien de risico's en de kosten, terwijl de afzetmarkt niet zo groot is. Canada heeft toch een betere afzetmarkt aan pakweg de Verenigde Staten? Lijkt me wel dat de MDMA en pillen die je in Nederland aantreft ook daadwerkelijk in Nederland geproduceerd worden, of niet.. Nederland is niet plots gestopt met produceren toch? Daarbij geloof ik nogal weinig van het verhaaltje..

Wij gaan toch ook geen hasj gaan verkopen aan Pakistan.. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Tsja, op het moment dat er hier in NL steeds meer bagger wordt gemaakt, omdat de grondstoffen gewoonweg niet meer te krijgen zijn, kan het toch gewoon zomaar gebeuren dat het vanuit het buitenland hier naar toe gesmokkeld wordt?
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zullen de prijzen wel omhoog gaan helaas. Maar het was te verwachten na die productie dip een tijdje terug toen dat goedje uit China hier verboden werd.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik wil best 4-5 euro voor een goede pil betalen hoor, zo vaak doe ik het toch niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."