Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFoetus in cocktailglas

Foetus in cocktailglas

27 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dreuge zei:
ik word juist woest als ik van die domme wijven zie die zich door een of andere neger vol hebben laten pompen en gewoon lopen te roken of drinken met een dikke buik en een klein kindje naast zich
Klik om te vergroten...

Tienermoeders die gewoon lekker blijven gebruiken <3
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dreuge zei:
ik word juist woest als ik van die domme wijven zie die zich door een of andere neger vol hebben laten pompen en gewoon lopen te roken of drinken met een dikke buik en een klein kindje naast zich
Klik om te vergroten...

Wat ben je toch een denigrerende lul. Ik snap dat je tegen roken en drinken tijdens de zwangerschap bent (dat ben ik zelf ook, trouwens) maar om dat nou weer op zo'n manier te zeggen? Pff.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dreuge zei:
ik word juist woest als ik van die domme wijven zie die zich door een of andere neger vol hebben laten pompen en gewoon lopen te roken of drinken met een dikke buik en een klein kindje naast zich
Klik om te vergroten...
Ik moet deze even +1-en. WFL woont niet in de omgeving van Rotterdam, dat is te merken.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik woon wel in de buurt van Rotterdam..... maar toch een +1 voof W.F.L. zoals je zag.

Ik snap waar de opmerking vandaan komt, maar hij is te simpel en te lomp geformuleerd. Maakt bijna deel uit van het probleem. Als dat zo tegen zo'n meisje gezegd wordt is er slaande ruzie, moet het meisje getroost worden door zo'n neger of gewoon een of andere witte oetlul, komt er van het een het ander en is het volgende kind in aantocht als je niet oppast.

-Edit in italic-
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Dreuge zei:
ik word juist woest als ik van die domme wijven zie die zich door een of andere neger vol hebben laten pompen en gewoon lopen te roken of drinken met een dikke buik en een klein kindje naast zich
Klik om te vergroten...
Ik moet deze even +1-en. WFL woont niet in de omgeving van Rotterdam, dat is te merken.
Klik om te vergroten...

Jij hebt nooit in de omgeving van Manchester gewoond, dat is te merken. Daar zijn het gewoon blanken die dat doen! Blanken jongen! Stel je voor! Volgens mij is het daar wel wat erger gesteld..

En volgens mij is dat in Rotterdam ook niet beperkt tot buitenlanders. Echt alsof je in de buurt van Rotterdam moet wonen om die opmerking van Dreuge kortzichtig te vinden, haha. Als dat je echt zo'n frustraties/irritaties oplevert.. Er gebeuren ergere dingen en jij ziet die mensen toch niet meer. Er zijn nog zaken waar jij ook geen last van zult hebben maar als je toch zo'n hekel aan hebt aan onrecht, ga je dan maar druk maken om al het onrecht in de wereld en geniet nog van je leven. :grin:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
deadlock zei:
Goede deal dan; Het wordt toegestaan tot in de 26e week alcohol te drinken als je zwanger bent!
Klik om te vergroten...
Door jou ook?
Klik om te vergroten...
Mijn baarmoeder is dichtgeknoopt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
deadlock zei:
Mijn baarmoeder is dichtgeknoopt.
Klik om te vergroten...
Wijsneus. Laat ik het even hypothetisch stellen, want je lijkt me geen persoon die van kinderen houdt: Stel jij zou kinderen willen. Zou je het oke vinden als je betere helft tot de zesentwintigste week alcohol zou drinken?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Wijsneus. Laat ik het even hypothetisch stellen, want je lijkt me geen persoon die van kinderen houdt: Stel jij zou kinderen willen. Zou je het oke vinden als je betere helft tot de zesentwintigste week alcohol zou drinken?
Klik om te vergroten...
Nee dat zou ik uiteraard niet okay vinden en ik zou er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze dat niet zou doen. Mijn punt is meer dat het me bij anderen waar ik niets of heel weinig mee te maken heb niet zoveel zou kunnen schelen. Recht op peroonlijke domheid.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
deadlock zei:
Recht op peroonlijke domheid.
Klik om te vergroten...

Haha, dat is wel een goeie, maar dan neem ik mijn recht op bemoeienis. En niet alleen maar uit morele overwegingen, maar zeker ook uit eigen belang. Die gasten maken kinderen die ons allemaal een hoop kosten, waardoor er een hoop bezuinigd moet worden en mijn kinderen slechtere zorg krijgen doordat hun het opmaken. Daar waar domheid niet meer persoonlijk is, start mijn recht op bemoeienis.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uiteraard heb je dat recht! Anders zou ik mijn klep hier ook wel wat vaker houden, mais non?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deadlock heeft het weer eens niet begrepen. Die reclamecampagne is toch ook niet bedoeld om drinken tijdens je zwangerschap illegaal te maken? Je hebt toch nog steeds de eigen keuze om te drinken wanneer je wil? Het is alleen een poging om vrouwen er meer bewust van te maken hoe schadelijk het voor je ongeboren kindje kan zijn om zoveel alcohol te nuttigen. Vertel mij dan maar eens waarom dat zo verkeerd is.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar liefst 65 procent van de Italiaanse dames nuttigt alcohol tijdens de zwangerschap.
Klik om te vergroten...

Dit zegt natuurlijk niks. Alcohol nuttigen is ook een wijntje drinken op de bruiloft van je beste vriendin.

En deadlock, dat slaat natuurlijk nergens op. Volgens mij hou je er een beetje van om te shockeren en dan de onnozele reacties af te wachten.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja dat klopt. Maar in dit geval sprak ik de waarheid.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Foetus in cocktailglas

In Italië is een campagne gestart om vrouwen op het gevaar van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap te wijzen. Posters prijken met de tekst "als mama drinkt, drinkt baby ook" met daarnaast een afbeelding van een foetus.

Het ongeboren kind ligt op de campagneposters in de foetushouding op de bodem van een cocktailglas. De reclame krijgt veel kritiek omdat het een verkeerd beeld zou scheppen van zwangere vrouwen.

Het Italiaanse Instituut voor Gezondheid meende echter dat er genoeg aanleiding was voor een dergelijke campagne. Maar liefst 65 procent van de Italiaanse dames nuttigt alcohol tijdens de zwangerschap.
bron:spitsnieuws
Klik om te vergroten...

Om dit soort dingen kan ik zo gruwelijk razend worden.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ook. Baas in eigen buik.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zit er door de foetus in het glas niet minder alcoholische inhoud in? :openmouth:
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Baas in eigen buik ja, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dus of je neemt een kind en drinkt niet, of je je neemt geen kind en blijft gewoon drinken.
Drinken tijdens je zwangerschap is gewoon kindermishandeling.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou, da's ook niet goed voor de baby :openmouth:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
deadlock zei:
Ik ook. Baas in eigen buik.
Klik om te vergroten...
Wel ja, het kind vraagt toch zelf om een hersenbeschadiging op latere leeftijd? Ik ken een meisje waarvan de moeder dus alcoholist is, al heel lang en je merkt het aan het meisje. Moeder had na de tweede een postnatale depressie en schonk zich iets te veel kook sherry in en toen kwam zij, de derde en meest beschadigde. De rest van de kids zijn getrouwd en hebben zelf kindjes, zij kan zelfs niet eens zelfstandig autorijden of werken.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey jullie mogen best boos op hen en op mij zijn hoor maar dit is gewoon recht op eigen domheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."