Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZwemt daar nu een visstick?

Zwemt daar nu een visstick?

55 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verschillende soorten intelligentie is natuurlijk ook bullshit. Er is maar een soort intelligentie en dat omvat alle zogenaamde soorten. Al die 'soorten' zijn onderdeel van het geheel. Het is geen raketwetenschap mensen.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rabbithole zei:
Ik denk dat je even voor jezelf moet spreken, aangezien jouw mening meestal niet de algemeen geldende mening is.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me niet mijn probleem aangezien mijn "mening" altijd de enige juiste en aanvaardbare weg is.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
snabbel zei:
Rabbithole zei:
Er zijn verschillende soorten intelligentie. EQ, gevoel voor logica, fotografisch geheugen, ruimtelijk inzicht en ga zo maar door. En in mijn optiek is een gevoel voor taal ook een vorm van intelligentie.
Klik om te vergroten...

Klopt, leuk om een keer te doen is de QQ-test van Quest. Deze test zeven soorten intelligenties. http://www.quest.nl/braintainment/home/ ... de-qq-test
Klik om te vergroten...
Haha, de Quest :')
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan je posts ook editen, jij! :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Matrixx zei:
Drientje zei:
Het heeft toen zoveel indruk gemaakt dat je nu niet meer weet wat voor rode besjes het waren.

Er zitten er toch verdomd veel tussen die giftig zijn.
Klik om te vergroten...

De aalbes inderdaad. Die wordt gewoon rode bes genoemd. Deze bedoel ik:



:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Die is inderdaad zalig ! :hearteyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vond die dingen nooit lekker, ik ging meteen voor de aardbeien en bramen.

En die kinderen die nu niet weten waar een visstick van gemaakt is dat zijn wel de kinderen die later voor de wereld gaan zorgen. Ik zie het somber in.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Ik vond die dingen nooit lekker, ik ging meteen voor de aardbeien en bramen.

En die kinderen die nu niet weten waar een visstick van gemaakt is dat zijn wel de kinderen die later voor de wereld gaan zorgen. Ik zie het somber in.
Klik om te vergroten...

Vroeger bestond er nog zoiets als de survival of the fittest, de zwakken vielen af. Vandaag de dag is dat verdwenen en komen de zwakken in de meerderheid.

We hebben veel vooruitgang geboekt, maar die vooruitgang zorgt op sommige vlakken ook voor een enorme achteruitgang.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
Drientje zei:
Ik vond die dingen nooit lekker, ik ging meteen voor de aardbeien en bramen.

En die kinderen die nu niet weten waar een visstick van gemaakt is dat zijn wel de kinderen die later voor de wereld gaan zorgen. Ik zie het somber in.
Klik om te vergroten...

Vroeger bestond er nog zoiets als de survival of the fittest, de zwakken vielen af. Vandaag de dag is dat verdwenen en komen de zwakken in de meerderheid.

We hebben veel vooruitgang geboekt, maar die vooruitgang zorgt op sommige vlakken ook voor een enorme achteruitgang.
Klik om te vergroten...

Wil je een hilarische en rake film zien over 'survival of the dumbest' raad ik je de film Idiocracy aan, prachtige parodie op hoe onze maatschappij zich ontwikkelt. :)

En in de wereld mag dan survival of the dumbest gelden, voor de mensen waarmee ik omga geldt: survival of the sophisticated.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rabbithole zei:
Solidius zei:
Drientje zei:
Stel nou dat je een stadskind bent en niet de mogelijkheid om af en toe mee te maken hoe de natuur nou precies werkt en je ouders het ook niet zo goed weten, dan kan ik best geloven dat er kinderen zijn die denken dat er vissticks in de zee zwemmen.
Klik om te vergroten...
In de huidige informatiecultuur vind ik dat ieder mensch uiteindelijk verantwoordelijk is voor zijn of haar intellectuele inhoudt. De meeste kinderen zijn nieuwsgierig, nieuwsgierige stadskinderen hebben toegang tot een bibliotheek. En valt het internet of Discovery Channel nog weg te denken vandaag de dag? In any case, voor -stads of land- kinderen heeft de school het als primaire pedagogische functie om te zorgen dat het kind z'n horizon wordt verbreed, of in dit geval oceaan.

Desondanks weer een prachtig voorbeeld dat het onderwijs óntzettend hard achteruit is gegaan de afgelopen decenia. Sea Life kan overigens beter investeren in het nog wat proberen over te dragen van kennis i.p.v. het te testen want het is hier echt niet beter :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ben je dan ook verantwoordelijk voor je eigen spellingsfouten?
Klik om te vergroten...
Eh, ja? Had je verder nog 'inhoudelijk' wat toe te voegen aan dit onderwerp, of insinueer je wel vaker per ongeluk van enkelvoud meervoud in maar liefst één hele zin? If so, practice harder on your punchline next time.

Edit: Zowaar een tweede bijdrage, chapeau.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Solidius zei:
Rabbithole zei:
Solidius zei:
In de huidige informatiecultuur vind ik dat ieder mensch uiteindelijk verantwoordelijk is voor zijn of haar intellectuele inhoudt. De meeste kinderen zijn nieuwsgierig, nieuwsgierige stadskinderen hebben toegang tot een bibliotheek. En valt het internet of Discovery Channel nog weg te denken vandaag de dag? In any case, voor -stads of land- kinderen heeft de school het als primaire pedagogische functie om te zorgen dat het kind z'n horizon wordt verbreed, of in dit geval oceaan.

Desondanks weer een prachtig voorbeeld dat het onderwijs óntzettend hard achteruit is gegaan de afgelopen decenia. Sea Life kan overigens beter investeren in het nog wat proberen over te dragen van kennis i.p.v. het te testen want het is hier echt niet beter :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ben je dan ook verantwoordelijk voor je eigen spellingsfouten?
Klik om te vergroten...
Eh, ja? Had je verder nog 'inhoudelijk' wat toe te voegen aan dit onderwerp, of insinueer je wel vaker per ongeluk van enkelvoud meervoud in maar liefst één hele zin? If so, practice harder on your punchline next time.
Klik om te vergroten...

Ja, ik voeg inhoudelijk wat toe: als jij preekt dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen intellectuele inhoud komt het overtuigender over als je daarbij een zelfstandig naamwoord niet aanziet voor een werkwoord. Dan kun je zo'n reactie verwachten. En verder: why so serious?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rabbithole zei:
Ja, ik voeg inhoudelijk wat toe: als jij preekt dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen intellectuele inhoud komt het overtuigender over als je daarbij een zelfstandig naamwoord niet aanziet voor een werkwoord. Dan kun je zo'n reactie verwachten. En verder: why so serious?
Klik om te vergroten...
Zowel kwa inhoud als definitie van het woord is er een aanzienlijk verschil tussen 'mening' en 'predikatie'. Dus volgens mij interpreteer je wederom iets niet helemaal volgens westerse logica, maar dan wel zo bijster iemand op een enkelvoudige spelfout wijzen met meervoud als insinuatie? Are you kidding me or what?

En verder:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Probeer je nu heel intellectueel over te komen door een verhaal met dure woorden te schrijven wat echt als een tang op een varken slaat? Ik begrijp echt niet waarom je je zo druk maakt, het was niet eens serieus bedoeld, ik vond het gewoon ironisch dat jij in een zin waarin je preekt over verantwoordelijkheid voor je eigen intellect een spellingsfout maakt. Dat jij daar zo zwaar aan tilt is niet mijn probleem, ik sta hier op DF bekend als de Grammar Nazi en verder moet je het allemaal niet te serieus nemen.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
En dat van die bruine koe , toen was mijn neef ook 6 a 7 jaar , en hij kwam net van een boerderijklas met school , waar de boer hem dat had wijsgemaakt. :P
Klik om te vergroten...

Omdat iedereen altijd zegt: "Kindertjes worden uit de buik geboren", dacht ik vroeger dat een buik dan openscheurt en dat er dan een baby uitkomt. "Dat zal wel heel erg pijn doen", dacht ik dan :tearsofjoy:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#14
r@r@ zei:
En dat van die bruine koe , toen was mijn neef ook 6 a 7 jaar , en hij kwam net van een boerderijklas met school , waar de boer hem dat had wijsgemaakt. :P
Klik om te vergroten...

Omdat iedereen altijd zegt: "Kindertjes worden uit de buik geboren", dacht ik vroeger dat een buik dan openscheurt en dat er dan een baby uitkomt. "Dat zal wel heel erg pijn doen", dacht ik dan :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rabbithole zei:
Probeer je nu heel intellectueel over te komen door een verhaal met dure woorden te schrijven wat echt als een tang op een varken slaat? Ik begrijp echt niet waarom je je zo druk maakt, het was niet eens serieus bedoeld, ik vond het gewoon ironisch dat jij in een zin waarin je preekt over verantwoordelijkheid voor je eigen intellect een spellingsfout maakt. Dat jij daar zo zwaar aan tilt is niet mijn probleem, ik sta hier op DF bekend als de Grammar Nazi en verder moet je het allemaal niet te serieus nemen.
Klik om te vergroten...
Voor het geval dat nog niet duidelijk was; ja. En nee, ik vind nou niet dat ik mezelf hier zó druk om heb gemaakt en zie dit meer voor wat het is: als een dialoog met een paar meningsverschillen tussen 2 personen, which you decided to initiate.

Misschien had er een lapje tekst bespaard kunnen blijven als je die ene zin in eerste instantie direct goed had geformuleerd. Want je mag dan wel een Grammar Nazi zijn, ik sta er om bekend mensen die op de man spelen en daarbij zelf fouten maken tot in de kleinste details heel geraffineerd terug te pakken, sorry :)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
The return of a legend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."