Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Anders gedragen goed voor de geest'

'Anders gedragen goed voor de geest'

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#1
dus eigenlijk moet ik beginnnen met verlegen zijn,serieus zijn,toegewijd zijn,rustig zijn ehmm helaas gaat me niet lukken denk ik
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik voel me altijd net zo veel mezelf, of ik nou aardig voor iemand bent of niet... :rolleyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anders gedragen goed voor de geest'
Uitgegeven: 25 oktober 2010 13:22
Laatst gewijzigd: 25 oktober 2010 13:22
BAARN – Wie zich af en toe anders gedraagt dan hij normaal doet, houdt er een betere mentale gezondheid op na. Dat blijk uit onderzoek van de Wake Forest University.
© Gezondheidsnet

Mensen voelen zich beter over zichzelf wanneer ze zich een keer anders gedragen dan dat ze normaal doen. Hoewel 'echtheid' geassocieerd wordt met emotioneel en intellectueel constant gedrag, voelen zich vaak meer zichzelf wanneer ze zich anders gedragen dan normaal.

Bijvoorbeeld; iemand die zichzelf als onvriendelijk en bot beschouwd, voelt zich meer zichzelf wanneer hij vriendelijk, zorgzaam en netjes is.

En iemand die normaal erg nonchalant en nalatig is voelt zich meer zichzelf wanneer hij toegewijd is. Ook wordt echtheid vaker geassocieerd met extravert gedrag, ook al karakteriseert iemand zichzelf als introvert.

Het gedrag van ruim 140 studenten werd geobserveerd tijdens verschillende activiteiten. Ze deden spelletjes zoals Twister en discussieerden over medische vraagstukken. Ook moesten ze aangeven of hun gedrag overeen kwam met hun ware persoonlijkheid en wat ze als een ware identiteit beschouwen.

Flexibel zijn




Volgens de onderzoekers is het gezond dat mensen zich af en toe anders gedragen. Niet alleen voelden de studenten zich beter over zichzelf, het is gezond om flexibel met je persoonlijkheid om te gaan. Normaal zijn mensen gewend altijd hetzelfde te doen of reageren. Je mentaal aanpassen aan een situatie is eigenlijk heel gezond.

Het onderzoek is gepubliceerd in Journal of Personality.

Bron: http://www.nu.nl/wetenschap/2363511/anders-gedragen-goed-geest.html

Vond het wel leuk om te lezen,dus dacht deel het even :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een geluk dat ik mij altijd anders gedraag ! :rock:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sublimo zei:
Wat een geluk dat ik mij altijd anders gedraag ! :rock:
Klik om te vergroten...


Amen :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn geest kan beter zijn kop houden :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
kan ik goed en zit kern van waarheid in denk ik
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik doe lekker waar ik me goed bij voel; of het nou anders is of niet.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#9
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#10
met carnaval benk wel weeer iemand anders
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
knolselderij zei:
met carnaval benk wel weeer iemand anders
Klik om te vergroten...
Ik ook ... bienoa woh :P

Maar mijn geest kennen ook maar heel weinig mensen :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Maar mijn geest kennen ook maar heel weinig mensen :)
Klik om te vergroten...

Dat is een feit, maar dan ook niet meer dan normaal. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."