Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(concert)tickets stuk duurder vanaf 1-1-11

(concert)tickets stuk duurder vanaf 1-1-11

56 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ach ja het zat er aan te komen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Prioriteiten stellen he.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chris Pontius zei:
Manonnie zei:
Oja, neem jij maar 200 euro per maand, en zorg jij maar dat jij je maand uitzingt. Eten en drinken krijg ik wel van mijn ouders, kleren, schoenen, sigaretten, wiet, feesten, alles betalen van 200 euro. Ik ben blij dat ik een spaarrekening heb, maargoed dat is eigenlijk ook weer bedoeld voor een autoo'tje
Klik om te vergroten...

Teh fuck...
Ik moet het met 250 per maand doen, maar mag ook mijn eigen eten en drinken betalen.

Zeikert :)
Klik om te vergroten...

Ik kreeg tot vorig jaar 200 per maand om 5 dagen per week eten van te kopen, en alles van drank/uitgaan ook...
Is echt goed doenbaar hoor.


200 euro per maand zonder dat je je eten moet kopen en daar nog eens zaterdagwerk bovenop :rolleyes: daar kan je elke maand mee naar Roger Waters gaan :rolleyes:
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik werk een half jaar 40 uur per week onbetaald :rolleyes:
omdat ze het niet ''werken'' noemen maar ''stage''.

terwijl ik toch alles zelf uitzoek enz.

en dan daarnaast uiteraard ook nog echt werken, maar als 17 jarige verdien je niet een heel bijzonder hoog bedrag :wink:

heb geen ov omdat ik mbo doe, en krijg ook geen studiefinancering (me ouders betale dan wel school)
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ivoos zei:
Chris Pontius zei:
Manonnie zei:
Oja, neem jij maar 200 euro per maand, en zorg jij maar dat jij je maand uitzingt. Eten en drinken krijg ik wel van mijn ouders, kleren, schoenen, sigaretten, wiet, feesten, alles betalen van 200 euro. Ik ben blij dat ik een spaarrekening heb, maargoed dat is eigenlijk ook weer bedoeld voor een autoo'tje
Klik om te vergroten...

Teh fuck...
Ik moet het met 250 per maand doen, maar mag ook mijn eigen eten en drinken betalen.

Zeikert :)
Klik om te vergroten...

Ik kreeg tot vorig jaar 200 per maand om 5 dagen per week eten van te kopen, en alles van drank/uitgaan ook...
Is echt goed doenbaar hoor.


200 euro per maand zonder dat je je eten moet kopen en daar nog eens zaterdagwerk bovenop :rolleyes: daar kan je elke maand mee naar Roger Waters gaan :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Die 200 is incl. mijn zaterdag werk :)
Octogonapus zei:
ik werk een half jaar 40 uur per week onbetaald :rolleyes:
omdat ze het niet ''werken'' noemen maar ''stage''.

terwijl ik toch alles zelf uitzoek enz.

en dan daarnaast uiteraard ook nog echt werken, maar als 17 jarige verdien je niet een heel bijzonder hoog bedrag :wink:

heb geen ov omdat ik mbo doe, en krijg ook geen studiefinancering (me ouders betale dan wel school)
Klik om te vergroten...
Stage, blij dat ik dat nooit gehad heb inderdaad...
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Octogonapus zei:
ik werk een half jaar 40 uur per week onbetaald :rolleyes:
omdat ze het niet ''werken'' noemen maar ''stage''.

terwijl ik toch alles zelf uitzoek enz.
Ja, ik ken het. En het bedrijf waar je stage loopt stuurt je vervolgens mee als monteur en verdient 40 euro in het uur met je!


en dan daarnaast uiteraard ook nog echt werken, maar als 17 jarige verdien je niet een heel bijzonder hoog bedrag :wink:

heb geen ov omdat ik mbo doe
Je krijgt je OV als je 18 bent, ook al doe je MBO, en krijg ook geen studiefinancering (me ouders betale dan wel school)
Ze zijn opzich wel verplicht, omdat zij hier kinderbijslag voor krijgen.
Klik om te vergroten...
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Xeloc zei:
Octogonapus zei:
ik werk een half jaar 40 uur per week onbetaald :rolleyes:
omdat ze het niet ''werken'' noemen maar ''stage''.

terwijl ik toch alles zelf uitzoek enz.
Ja, ik ken het. En het bedrijf waar je stage loopt stuurt je vervolgens mee als monteur en verdient 40 euro in het uur met je!


en dan daarnaast uiteraard ook nog echt werken, maar als 17 jarige verdien je niet een heel bijzonder hoog bedrag :wink:

heb geen ov omdat ik mbo doe
Je krijgt je OV als je 18 bent, ook al doe je MBO, en krijg ook geen studiefinancering (me ouders betale dan wel school)
Ze zijn opzich wel verplicht, omdat zij hier kinderbijslag voor krijgen.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

correct, alleen vind ik het apart dat mijn ouders de hele stage periode (een half jaar met 2x bezoek van school van half uurtje) volop moeten betalen aan de school.

en idd krijg ik ov als ik 18 bent, alleen ik begon aan mijn opleiding toen ik net 16 was, is toch 2 jaar lang elke dag 6,20 voor retourtje arnhem- ede wageningen...

MAAR OT:
het komt erop neer dat ik alles duur zat vind, en vrijwel al mijn geld opgaat aan uitgaan en feestjes (en de middelen) enz.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chris Pontius zei:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1211191/21a589c3/frits_bolkestein_is_tegen_bezuinigingen_op_kunst_en_cultuur.html
Klik om te vergroten...
Goeie (y)

Maar dan blijft staan dat het belachelijk is dat we twee BTW-tarieven hebben. Beter was er gewoon eentje, 20 tot 25%, op alles. Minima kunnen dan een hogere korting krijgen op bepaalde lasten of gewoon een hogere uitkering om dat op te vangen. Kunst en cultuur zijn geen primaire levensbehoeften. Op een kaartje van 30 euro is de verhoging van 6 naar 19% BTW trouwens nauwelijks merkbaar als consument. Net een biertje. De meeste optredens waar mensen hier heengaan zijn goedkoper en is het verschil dus ook kleiner. Mojo met zijn hypocriete actie moet helemaal de tiefus krijgen want ze laten de prijs van een LL-kaartje flink harder stijgen dan de inflatie en zij mogen straks 19% aftrekken terwijl ze 6% berekenen omdat het in dit jaar is. Dat betekent een enorm belastingvoordeel.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#9
kaasbaas zei:
Bovendien zal dit de strijd tegen piraterij ook niet bevorderen.
Klik om te vergroten...

lol
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manonnie schreef:
Oja, neem jij maar 200 euro per maand, en zorg jij maar dat jij je maand uitzingt. Eten en drinken krijg ik wel van mijn ouders, kleren, schoenen, sigaretten, wiet, feesten, alles betalen van 200 euro. Ik ben blij dat ik een spaarrekening heb, maargoed dat is eigenlijk ook weer bedoeld voor een autoo'tje
Klik om te vergroten...

Gelukkig kost een auto verder geen geld :tearsofjoy: :wink:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij zulk soort dingen moet altijd politie bij zijn, dit kabinet wil meer beveiliging dus is dit wel een logische stap aangezien dit alleen de mensen raakt die naar een concert gaan.

Er moet bezuinigd worden, het een doet de ene pijn en het andere weer de ander. Het is nou eenmaal zo.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
http://www.dumpert.nl/mediabase/1211191 ... ltuur.html
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chris Pontius zei:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1211191/21a589c3/frits_bolkestein_is_tegen_bezuinigingen_op_kunst_en_cultuur.html
Klik om te vergroten...
Haha, maakt niet uit wat er gebeurd het is nooit goed. Het extra geld voor kunst en cultuur haal ik bij ontwikkelingshulp vandaan. :tearsofjoy:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
:grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Octogonapus zei:
en voetbal blijft 6%.....

wat mij apart schaffe ze dat hele voetbal gebeure af, scheelt ook hoop relle etc.
Klik om te vergroten...

inderdaad, ik wil niet weten wat sommige risico wedstrijden kosten
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
Octogonapus zei:
en voetbal blijft 6%.....

wat mij apart schaffe ze dat hele voetbal gebeure af, scheelt ook hoop relle etc.
Klik om te vergroten...

inderdaad, ik wil niet weten wat sommige risico wedstrijden kosten
Klik om te vergroten...
Je wilt niet weten hoeveel mensen er in een stadion zitten, volgens mij krijgen ze met die 6% genoeg binnen om de beveiliging te betalen.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petrovic zei:
Flameon zei:
Octogonapus zei:
en voetbal blijft 6%.....

wat mij apart schaffe ze dat hele voetbal gebeure af, scheelt ook hoop relle etc.
Klik om te vergroten...

inderdaad, ik wil niet weten wat sommige risico wedstrijden kosten
Klik om te vergroten...
Je wilt niet weten hoeveel mensen er in een stadion zitten, volgens mij krijgen ze met die 6% genoeg binnen om de beveiliging te betalen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze dat ook wel doen met alle btw die op de drank en het eten staat bij festivals... Voetbal blijft natuurlijk meer dan "gewoon" een sport voor de meeste nederlanders. En om voor zo'n gigantisch grote doelgroep de prijs te verhogen? Oeh.. ik zou maar oppassen!
p
protonLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Clockcable

En jij denkt voor 20 euro naar een grote band in de Arena/Ahoy/Gelredome te kunnen? Dream on....
We worden aan alle kanten uitgeknepen door de overheid, en zelf krijgen ze flinke percentages erbij op hun vette loon...
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat ze dat ook wel doen met alle btw die op de drank en het eten staat bij festivals... Voetbal blijft natuurlijk meer dan "gewoon" een sport voor de meeste nederlanders. En om voor zo'n gigantisch grote doelgroep de prijs te verhogen? Oeh.. ik zou maar oppassen!
Klik om te vergroten...

De culturele groep zijn meer mensen dan de voetbal groep...
bioscoop, theater, festivals, musea's en feestjes brengen toch echt wat meer bezoekers dan voetbal.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik dacht gelezen te hebben dat de prijs van bioscoop kaartjes niet veranderd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."