#1
Mindless zei:Interessant ja, maar helaas weer allemaal moeilijkdoenerij met receptoren en stoffen die daarop werken. Waarom nu niet eens voor een keer de conclusie trekken dat sommige drugs gedachtenactiviteit reduceren en geen gedachten=geen tijd. Dat maakt het hele biologische model overbodig alsook de noodzaak om per se drugs te moeten nemen voor een verandering van tijdsperceptie aangezien de oorzaak van geen beleving van tijd ligt bij de afwezigheid van gedachten. Of denk ik nu veel te simplistisch. :P
Wachten bij de tandarts en andere "zinloze" periodes worden trouwens ook bijzonder plezierige momenten als je niet steeds zit te denken dat je daar weg wilt MeejheM. Maar ik zal je niet irriteren met hoe je dat dan doet.![]()
Mindless zei:Juist ja dat bedoel ik. En er komt geen eind aan. Het ironische is dat die wetenschap zijn bestaan dankt aan het feit dat ze juist niets weten. Daarom kan de zoektocht naar een betere theorie doorgaan. En inderdaad, je moet erin geloven, dat terwijl alle eerdere modellen niet bleken te kloppen. Waarom zou het dit keer anders zijn. Of sla ik nu de plank mis? If so, laat het me weten want ik begrijp nog steeds geen snars van wat wetenschap heeft te zoeken in de richting van antwoorden zoeken over dit bestaan. Hoe kun je namelijk dit bestaan los zien van je eigen bestaan? Toch is dat precies wat de huidige wetenschap lijkt te doen en naar mijn mening resulteert dat in een wereldbeeld dat je eerder van een of andere robot of computer zou verwachten.
Psychedelibee zei:[...]Helaas weten veel mensen niet hoe je onderzoek kritisch moet lezen en zijn er ook een hoop die graag hun standpunt kracht bij zetten door bepaald onderzoek aan te halen en expres ander onderzoek achterwege te laten. [...]
MeejheM zei:Psychedelibee zei:[...]Helaas weten veel mensen niet hoe je onderzoek kritisch moet lezen en zijn er ook een hoop die graag hun standpunt kracht bij zetten door bepaald onderzoek aan te halen en expres ander onderzoek achterwege te laten. [...]
Ik lees bijvoorbeeld redelijk wat populair-wetenschappelijke lectuur, en houd soms nieuws in de gaten.
Op veel vlakken kan ik kritisch naar een bepaald onderzoek kijken(empirisch dan), maar inhoudelijk zul je meestal toch minder thuis zijn in de materie dan diegene die een publicatie doet in zijn of haar vakgebied. Van veel informatie moet je gewoon aannemen dat iets klopt.
Bobsacamano zei:Helemaal mee eens (WHAT THE FUCK ALWEER) ik lees veel verschillende artikelen en het is een beetje alsof ik mijn auto naar de garage breng en ze zeggen dat dit en dit vervangen moet worden. Weet ik veel of het waar is ik kan het niet checken.
MeejheM zei:Psychedelibee zei:[...]Helaas weten veel mensen niet hoe je onderzoek kritisch moet lezen en zijn er ook een hoop die graag hun standpunt kracht bij zetten door bepaald onderzoek aan te halen en expres ander onderzoek achterwege te laten. [...]
Ik lees bijvoorbeeld redelijk wat populair-wetenschappelijke lectuur, en houd soms nieuws in de gaten.
Op veel vlakken kan ik kritisch naar een bepaald onderzoek kijken(empirisch dan), maar inhoudelijk zul je meestal toch minder thuis zijn in de materie dan diegene die een publicatie doet in zijn of haar vakgebied. Van veel informatie moet je gewoon aannemen dat iets klopt.
Ik vond je al een beetje een scheve bek hebben... en je praatte ook wat warrigBobsacamano zei:Ik denk dat ik een kleine beroerte heb gehad of zo :P
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."