#1
Mag ik dan ook mierenneuken? Het releasen van serotonine-alleen is niet noodzakelijk lekker, het gaat om het complete totaalpakket van serotonine, norepinefrine, dopamine, adrenaline en oxytocine. ![:wink:]()
Hoogleraar verslavingszorg Wim van den Brink ziet XTC het liefst nog gisteren gelegaliseerd worden. Tabak kan daarna wat hem betreft meteen het plaatsje van XTC innemen in de categorie harddrugs. Dat zei Van den Brink tegen de Amsterdamse zender AT5.
De roep om strengere handhaving na de drie drugsdoden die op het Amsterdam Dance Event vielen vindt Van den Brink naïef. 'Wanneer is dat gelukt, strenger verbieden, zodat mensen niet meer gebruiken? Kent u een voorbeeld? Ik niet.' De politiek zou er volgens de hoogleraar beter aan doen de pilletjes juist te legaliseren.
'Roken, heroïne en cocaïne zijn veel schadelijker als je kijkt naar risico op verslaving en breinschade. Cannabis is lichter en uit de meeste analyses blijkt dat XTC nog lichter wordt ingedeeld.' Ook roken is volgens Van den Brink gevaarlijker: 'Elk jaar hebben we 20.000 doden ten gevolg van het roken.'
XTC is wat Van den Brink betreft juist zo riskant omdat de pillen verboden zijn. 'We zitten op de automatische piloot. We verbieden gewoon. We moeten dat heroverwegen, en niet op basis van vooropgestelde ideeën over wat gevaarlijk is, of wat niet goed is. Niet gewoon maar door hobbelen op het politieke pad waar we al jaren op zitten.'
SmartieAndMe zei:Zit een hoop sneu volk onder die reactiesSommige mensen beperken zich nog tot het aanhangen van de taboe, maar anderen maken beweringen die nergens op gefundeerd zijn en vaak niet eens kloppen. Jammer hoe mensen zonder verstand van een onderwerp, toch spreken over het onderwerp alsof ze dat wel hebben. Hoe moet dat zijn om te discusseren met zulk volk, als argumenten niet waar hoeven te zijn
![]()
Roken is niet lekker, nicotine is lekkerleipebaviaan zei:Maar roken is lekker jongens
SmartieAndMe zei:Roken is niet lekker, nicotine is lekkerleipebaviaan zei:Maar roken is lekker jongens![]()
leipebaviaan zei:SmartieAndMe zei:Roken is niet lekker, nicotine is lekkerleipebaviaan zei:Maar roken is lekker jongens![]()
Oh gaan we op die tour? Dus niet: ''xtc is lekker'', maar ''het releasen van serotonine is lekker?''
Fool zei:Het releasen van serotonine-alleen is niet noodzakelijk lekker, het gaat om het complete totaalpakket van serotonine, norepinefrine, dopamine, adrenaline en oxytocine.
nee want ik heb nog wat toe te voegen :PMusicIsLife zei:Mag ik dan ook nog als laatste?
MusicIsLife zei:is een beetje dubbelop

SmartieAndMe zei:
nee want ik heb nog wat toe te voegen :PMusicIsLife zei:Mag ik dan ook nog als laatste?
MusicIsLife zei:is een beetje dubbelop
Hoe kan iets een beetje dubbelop zijn? Iets is dubbelop of niet, net als dat je ook niet een beetje dood kunt zijn![]()
![]()
Niet alleen nicotine is lkkr de combinatie van nicotine en mao remmers is pas lkkr.SmartieAndMe zei:Roken is niet lekker, nicotine is lekkerleipebaviaan zei:Maar roken is lekker jongens![]()
Hebben jullie wel eens mdma geproefd.MusicIsLife zei:Mag ik dan ook nog als laatste?
Roken, actieve stof: nicotine
Xtc, actieve stof: mdma
Als we door zouden gaan op de tour van smartie, is het niet dit:Fool zei:Het releasen van serotonine-alleen is niet noodzakelijk lekker, het gaat om het complete totaalpakket van serotonine, norepinefrine, dopamine, adrenaline en oxytocine.
Maar dit: xtc is niet lekker, mdma is lekker
Oh en als we dan toch bezig zijn, 'het complete totaalpakket' is een beetje dubbelop![]()
Benzoboss zei:Moet bijna altijd kotsen als ik het sublinguaal neem.

Een vriend van mij heeft jaren op zijn pillen gekauwd omdat hij dacht dat dit nodig wasSmartieAndMe zei:Benzoboss zei:Moet bijna altijd kotsen als ik het sublinguaal neem.
Waarom zou je dat ook doen? Het heeft geen voordelen, alleen maar nadelen...
oh en je reageert op een topic van ruim een jaar oud![]()
De BA van mdma is oraal maar 30/40%Psychedelibee zei:Een vriend van mij heeft jaren op zijn pillen gekauwd omdat hij dacht dat dit nodig wasSmartieAndMe zei:Benzoboss zei:Moet bijna altijd kotsen als ik het sublinguaal neem.
Waarom zou je dat ook doen? Het heeft geen voordelen, alleen maar nadelen...
oh en je reageert op een topic van ruim een jaar oud![]()
. Toen hij een keer tegen mij zei dat hij het zo jammer dat die smaak zo ranzig is als je er kauwt begon ik hard te lachen en heb hem duidelijk gemaakt dat je pillen gewoon direct kunt doorslikken aangezien dat het zo goed werkt.
)"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."