Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRoken zou illegaal moeten zijn, xtc niet

Roken zou illegaal moeten zijn, xtc niet

26 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mag ik dan ook mierenneuken? Het releasen van serotonine-alleen is niet noodzakelijk lekker, het gaat om het complete totaalpakket van serotonine, norepinefrine, dopamine, adrenaline en oxytocine. :wink:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
http://m.spitsnieuws.nl/binnenland/2015 ... n-xtc-niet
Hoogleraar verslavingszorg Wim van den Brink ziet XTC het liefst nog gisteren gelegaliseerd worden. Tabak kan daarna wat hem betreft meteen het plaatsje van XTC innemen in de categorie harddrugs. Dat zei Van den Brink tegen de Amsterdamse zender AT5.

De roep om strengere handhaving na de drie drugsdoden die op het Amsterdam Dance Event vielen vindt Van den Brink naïef. 'Wanneer is dat gelukt, strenger verbieden, zodat mensen niet meer gebruiken? Kent u een voorbeeld? Ik niet.' De politiek zou er volgens de hoogleraar beter aan doen de pilletjes juist te legaliseren.

'Roken, heroïne en cocaïne zijn veel schadelijker als je kijkt naar risico op verslaving en breinschade. Cannabis is lichter en uit de meeste analyses blijkt dat XTC nog lichter wordt ingedeeld.' Ook roken is volgens Van den Brink gevaarlijker: 'Elk jaar hebben we 20.000 doden ten gevolg van het roken.'

XTC is wat Van den Brink betreft juist zo riskant omdat de pillen verboden zijn. 'We zitten op de automatische piloot. We verbieden gewoon. We moeten dat heroverwegen, en niet op basis van vooropgestelde ideeën over wat gevaarlijk is, of wat niet goed is. Niet gewoon maar door hobbelen op het politieke pad waar we al jaren op zitten.'
Klik om te vergroten...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vooral de reacties op facebook. Van de ene kant grappig, van de andere kant zielig dat er zó veel mensen zijn die niet verder kijken dan de stempel 'harddrugs'. Maarja, dat wisten we eigenlijk al. Neemt niet weg dat ik het wel leuk vind de discussie aan te gaan met deze mensen :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zit een hoop sneu volk onder die reacties :confused: Sommige mensen beperken zich nog tot het aanhangen van de taboe, maar anderen maken beweringen die nergens op gefundeerd zijn en vaak niet eens kloppen. Jammer hoe mensen zonder verstand van een onderwerp, toch spreken over het onderwerp alsof ze dat wel hebben. Hoe moet dat zijn om te discusseren met zulk volk, als argumenten niet waar hoeven te zijn :wink:
G
GekooktLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik pleit ook voor een gedoogbeleid voor xtc als het volgens deze deskundige toch minder schadelijk is. Dat zou zeker bijdragen aan de kwaliteit van de pilletjes waardoor de buurlanden indirect ook zullen profiteren van het gedoogbeleid.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Zit een hoop sneu volk onder die reacties :confused: Sommige mensen beperken zich nog tot het aanhangen van de taboe, maar anderen maken beweringen die nergens op gefundeerd zijn en vaak niet eens kloppen. Jammer hoe mensen zonder verstand van een onderwerp, toch spreken over het onderwerp alsof ze dat wel hebben. Hoe moet dat zijn om te discusseren met zulk volk, als argumenten niet waar hoeven te zijn :wink:
Klik om te vergroten...

Ja het is echt bizar hoe veel sneu volk daartussen zit. Maakt dat mijn indruk van het gemiddelde niveau in Nederland weer een stuk is gedaald.
Ik vraag me echt af hoe je nou een discussie kan beginnen zonder ook maar enige basiskennis van een bepaald onderwerp te hebben.
Zoveel mensen die schreeuwen dat deze professor een mongool is omdat dagelijks xtc gebruiken veel slechter is dan dagelijks roken. Alleen snappen ze dan niet dat mensen xtc echt niet dagelijks gaan gebruiken. Op een hele enkele uitzondering na
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
leipebaviaan zei:
Maar roken is lekker jongens
Klik om te vergroten...
Roken is niet lekker, nicotine is lekker :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
leipebaviaan zei:
Maar roken is lekker jongens
Klik om te vergroten...
Roken is niet lekker, nicotine is lekker :)
Klik om te vergroten...

Oh gaan we op die tour? Dus niet: ''xtc is lekker'', maar ''het releasen van serotonine is lekker?''
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
leipebaviaan zei:
SmartieAndMe zei:
leipebaviaan zei:
Maar roken is lekker jongens
Klik om te vergroten...
Roken is niet lekker, nicotine is lekker :)
Klik om te vergroten...

Oh gaan we op die tour? Dus niet: ''xtc is lekker'', maar ''het releasen van serotonine is lekker?''
Klik om te vergroten...

:grin: sorry ik had ff mijn buitje haha, maar zo is het wel
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar roken is lekker jongens, dat durven ze toch niet af te schaffen. Anders kom ik persoonlijk verhaal houden.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mag ik dan ook nog als laatste?

Roken, actieve stof: nicotine
Xtc, actieve stof: mdma

Als we door zouden gaan op de tour van smartie, is het niet dit:
Fool zei:
Het releasen van serotonine-alleen is niet noodzakelijk lekker, het gaat om het complete totaalpakket van serotonine, norepinefrine, dopamine, adrenaline en oxytocine.
Klik om te vergroten...

Maar dit: xtc is niet lekker, mdma is lekker

Oh en als we dan toch bezig zijn, 'het complete totaalpakket' is een beetje dubbelop :tongueout:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
:tearsofjoy:

MusicIsLife zei:
Mag ik dan ook nog als laatste?
Klik om te vergroten...
nee want ik heb nog wat toe te voegen :P

MusicIsLife zei:
is een beetje dubbelop
Klik om te vergroten...

Hoe kan iets een beetje dubbelop zijn? Iets is dubbelop of niet, net als dat je ook niet een beetje dood kunt zijn :tearsofjoy: :wave:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
:tearsofjoy:

MusicIsLife zei:
Mag ik dan ook nog als laatste?
Klik om te vergroten...
nee want ik heb nog wat toe te voegen :P

MusicIsLife zei:
is een beetje dubbelop
Klik om te vergroten...

Hoe kan iets een beetje dubbelop zijn? Iets is dubbelop of niet, net als dat je ook niet een beetje dood kunt zijn :tearsofjoy: :wave:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy:

Fuck you.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
r
ryan1970Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Er zou een gedoog beleid moeten zijn voor goede xtc.
Zo voorkom je dat er meer rommel op de markt komt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
leipebaviaan zei:
Maar roken is lekker jongens
Klik om te vergroten...
Roken is niet lekker, nicotine is lekker :)
Klik om te vergroten...
Niet alleen nicotine is lkkr de combinatie van nicotine en mao remmers is pas lkkr.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MusicIsLife zei:
Mag ik dan ook nog als laatste?

Roken, actieve stof: nicotine
Xtc, actieve stof: mdma

Als we door zouden gaan op de tour van smartie, is het niet dit:
Fool zei:
Het releasen van serotonine-alleen is niet noodzakelijk lekker, het gaat om het complete totaalpakket van serotonine, norepinefrine, dopamine, adrenaline en oxytocine.
Klik om te vergroten...

Maar dit: xtc is niet lekker, mdma is lekker

Oh en als we dan toch bezig zijn, 'het complete totaalpakket' is een beetje dubbelop :tongueout:
Klik om te vergroten...
Hebben jullie wel eens mdma geproefd.
Moet bijna altijd kotsen als ik het sublinguaal neem.
Mdma is alles behalven lkkr
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Benzoboss zei:
Moet bijna altijd kotsen als ik het sublinguaal neem.
Klik om te vergroten...

Waarom zou je dat ook doen? Het heeft geen voordelen, alleen maar nadelen...

oh en je reageert op een topic van ruim een jaar oud :wave:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
SmartieAndMe zei:
Benzoboss zei:
Moet bijna altijd kotsen als ik het sublinguaal neem.
Klik om te vergroten...

Waarom zou je dat ook doen? Het heeft geen voordelen, alleen maar nadelen...

oh en je reageert op een topic van ruim een jaar oud :wave:
Klik om te vergroten...
Een vriend van mij heeft jaren op zijn pillen gekauwd omdat hij dacht dat dit nodig was :tearsofjoy: . Toen hij een keer tegen mij zei dat hij het zo jammer dat die smaak zo ranzig is als je er kauwt begon ik hard te lachen en heb hem duidelijk gemaakt dat je pillen gewoon direct kunt doorslikken aangezien dat het zo goed werkt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
SmartieAndMe zei:
Benzoboss zei:
Moet bijna altijd kotsen als ik het sublinguaal neem.
Klik om te vergroten...

Waarom zou je dat ook doen? Het heeft geen voordelen, alleen maar nadelen...

oh en je reageert op een topic van ruim een jaar oud :wave:
Klik om te vergroten...
Een vriend van mij heeft jaren op zijn pillen gekauwd omdat hij dacht dat dit nodig was :tearsofjoy: . Toen hij een keer tegen mij zei dat hij het zo jammer dat die smaak zo ranzig is als je er kauwt begon ik hard te lachen en heb hem duidelijk gemaakt dat je pillen gewoon direct kunt doorslikken aangezien dat het zo goed werkt.
Klik om te vergroten...
De BA van mdma is oraal maar 30/40%
Sublinguaal ong 70%
Best veel verschil toch.
Ja pillen zijn goedkoop maar ik haal toch het liefste zoveel mogelijk uit die pil.
Als ik ze sublinguaal neem heb ik er maar 1-2 nidig op een avond oraal gaat het al snel naar de 4 5.
(Ja ik weet het is best veel maar ik ben helaas pas tevreden als mijn ogen zo beginnen te trillen dat ik alles in een dike waas zie :rock: )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."