Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeel veel nieuwe drugs

Heel veel nieuwe drugs

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel veel nieuwe drugs
Een recordaantal nieuwe stimulerende middelen stelt de Europese drugscontrole steeds meer op de proef. In 2009 werden 24 nieuwe zogenoemde psychoactieve stoffen officieel vastgesteld.
Dat maakte het Europees Waarnemingscentrum voor Drugs en Drugsverslaving (EWDD) in Lissabon vandaag bekend. Het is niet alleen het grootste aantal dat ooit in een jaar is gemeld, het is ook bijna een verdubbeling in vergelijking met het jaar ervoor.

Bij de nieuwe drugs gaat het om synthetische verbindingen. Vooral het 'spice'-verschijnsel, waarbij kruidenproducten vermengd met synthetische drugs worden gerookt, neemt toe.

Wat cannabis betreft, stelt het EWDD vast dat het gebruik daarvan in sommige Oost-Europese landen inmiddels hoger ligt dan in West-Europa. Tsjechië spant de kroon met naar schatting 28,2 procent ‘cannabisconsumenten’ in de leeftijdsgroep 15-34 jaar.

bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... drugs.html

wat een feest :P heeft iemand een lijstje voor me ? :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het best wel grappig dat ze het steeds weer als probleem zien. Mijn mentor (leraar maatschappijwetenschappen die ook filosofie heeft gestudeerd, hele aardige en slimme man) vindt criminalisering van bedwelmende middelen een schending van de mensenrechten, omdat hij het met sommige sociologen eens is dat intoxicatie de vierde basisbehoefte is :mrgreen:)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Die "nieuwe" stofjes bestaan volgens mij al een tijdje, helemaal omdat ze het over spice-producten hebben, die bestaan ook al een tijdje.

@ET
Ik vind intoxicatie eerder als een luxe. Basisbehoeften heb je echt nodig om redelijk te (over)leven, niemand heeft drugs daarvoor nodig.
d
dominatorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damien0124 zei:
Ik vind intoxicatie eerder als een luxe.
Klik om te vergroten...

EMO!!!
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
W.F.L. zei:
Nieuwe drugs zijn gay
Klik om te vergroten...

moet je ze persé pluggen dan?
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damien0124 zei:
Die "nieuwe" stofjes bestaan volgens mij al een tijdje, helemaal omdat ze het over spice-producten hebben, die bestaan ook al een tijdje.

@ET
Ik vind intoxicatie eerder als een luxe. Basisbehoeften heb je echt nodig om redelijk te (over)leven, niemand heeft drugs daarvoor nodig.
Klik om te vergroten...

who cares? DO DRUGS! :P
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#7
yxes zei:
Damien0124 zei:
Die "nieuwe" stofjes bestaan volgens mij al een tijdje, helemaal omdat ze het over spice-producten hebben, die bestaan ook al een tijdje.

@ET
Ik vind intoxicatie eerder als een luxe. Basisbehoeften heb je echt nodig om redelijk te (over)leven, niemand heeft drugs daarvoor nodig.
Klik om te vergroten...

who cares? DO DRUGS! :P
Klik om te vergroten...

Waar denk je dat ik mee bezig ben?
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Mijn mentor vindt criminalisering van bedwelmende middelen een schending van de mensenrechten, omdat hij het met sommige sociologen eens is dat intoxicatie de vierde basisbehoefte is :mrgreen:)
Klik om te vergroten...

Haha geweldig, amen to that! :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nieuwe drugs zijn gay
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jij ook:grin:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#11
W.F.L. zei:
Nieuwe drugs zijn gay
Klik om te vergroten...

have you tried them?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor elke drug die ze verbieden komen er twee nieuwe bij ! :tearsofjoy:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
Voor elke drug die ze verbieden komen er twee nieuwe bij ! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Zo is het maar net :hearteyes:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#14
25tolife zei:
Sublimo zei:
Voor elke drug die ze verbieden komen er twee nieuwe bij ! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Zo is het maar net :hearteyes:
Klik om te vergroten...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
yxes zei:
W.F.L. zei:
Nieuwe drugs zijn gay
Klik om te vergroten...

have you tried them?
Klik om te vergroten...

Jawel :P Tot nu toe geen 1 die beviel en de geniaalste uitvindingen waren allemaal begin vorige eeuw imo :P

Oja, MDMA/XTC, Ketamine en GHB zijn geen waardeloze producten trouwens :grin:
M
MissAnonumousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spice? Keta zie ik mensen gebruiken als speed..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."