#1
Terecht. Ik wil geen longkanker krijgen. Als de rokers willen roken dan gaan ze lekker buiten staan, ze hoeven mij geen longkanker te geven.
Terecht. Ik wil geen longkanker krijgen. Als de rokers willen roken dan gaan ze lekker buiten staan, ze hoeven mij geen longkanker te geven.
Misschien een ver gezochte kut vergelijking: maar iedereen wilt werken en geld verdienen, maar er zijn altijd mensen werkloos. Maar als niemand werkloos is, zakt een deel van de economie in elkaar. Als roken verboden wordt,, zal er wereldwijd enorm veel schade ontstaan.Van mij mag tabak op de verboden lijst!
Rook al zo lang en dat vinden mijn longen niet fijn. Kom er maar niet vanaf!
Regels zijn zo kut inderdaad, maar die zijn er niet voor niets. Iedereen denkt zonder regels te kunnen leven (en dat ze zonder regels nooit fouten maken), maar zelfs nu die regels er zijn, maken mensen fouten. Oftewel; mensen proberen zich beter voor te doen dan ze werkelijk zijn en denken alles zelf goed aan te kunnen. De reden dat er elke dag nieuwe regels komen is omdat er elke dag meer en meer problemen aan tafel komen waar iets op verzonnen moet worden.Elke dag komen er nieuwe regels!
Vrijheid is een illusie..
Dit komt omdat mensen zelf niet willen stoppen en altijd verlangen naar de hulp van de overheid zo van: geef me maar wat medicijnen zodat ik kan stoppen. Dit kost voor hun dubbel zo veel geld.En nu willen ze sigaretten 10€ per pakje gaan maken om ons te helpen? Laat me niet lachen.
Het moet dan gewoon uit de schappen, geen spelletjes meer gewoon klaar ermee.
De tijd is voorruit gegaan in de zin van technologie en die technologie neem je niet zo maar af. Net zoals het creëren van baby's via aangepast DNA, het kan allemaal, die technologie gaat net meer weg. Mensen zijn bang dat de wereld verslechterd als het verder ontwikkelt, maar stil staan en niks doen verslechterd het juist waardoor de wereld achteruit gaat.Deze tijd is er echt niet beter op geworden door er nog tienduizenden regels bij te verzinnen.
In mijn optiek ligt dit aan hoe jezelf omgaat met regels. Als je tegen de regels in gaat, ja dan gaat het er niet beter op worden. Ga je met de regels mee, wat dan ook, dan gaat het goed met wat je doet en met jezelf. Zonder regels zaten we nog vast in de prehistorie.Regels op regels op regels maakt het echt niet beter
Zo dwing je mensen wel sneller af het te kopen. Geld is niet belangrijk, maar men hecht er wel gewoon veel waarde aan. Je moet gaan beseffen, zodra de prijzen hoger worden, dat jezelf je dood (ziektes/kwalen) extra financiert. Dat geeft bij veel mensen de doorslag van: het is het niet waard.En nu willen ze sigaretten 10€ per pakje gaan maken om ons te helpen? Laat me niet lachen.
En nu willen ze sigaretten 10€ per pakje gaan maken om ons te helpen? Laat me niet lachen.
Het moet dan gewoon uit de schappen, geen spelletjes meer gewoon klaar ermee.
Zo dwing je mensen wel sneller af het te kopen. Geld is niet belangrijk, maar men hecht er wel gewoon veel waarde aan. Je moet gaan beseffen, zodra de prijzen hoger worden, dat jezelf je dood (ziektes/kwalen) extra financiert. Dat geeft bij veel mensen de doorslag van: het is het niet waard.
In mijn optiek ligt dit aan hoe jezelf omgaat met regels. Als je tegen de regels in gaat, ja dan gaat het er niet beter op worden. Ga je met de regels mee, wat dan ook, dan gaat het goed met wat je doet en met jezelf. Zonder regels zaten we nog vast in de prehistorie.
Zo dwing je mensen wel sneller af het te kopen. Geld is niet belangrijk, maar men hecht er wel gewoon veel waarde aan. Je moet gaan beseffen, zodra de prijzen hoger worden, dat jezelf je dood (ziektes/kwalen) extra financiert. Dat geeft bij veel mensen de doorslag van: het is het niet waard.
Dit komt omdat mensen zelf niet willen stoppen en altijd verlangen naar de hulp van de overheid zo van: geef me maar wat medicijnen zodat ik kan stoppen. Dit kost voor hun dubbel zo veel geld.
Het grootste probleem met deze strategie is dat vooral mensen met een sociaaleconomisch kwetsbare achtergrond gevoelig zijn voor verslaving, en meer in het algemeen het gebruiken van middelen en voeding die slecht voor ze zijn.
De lopendebandwerker die na een shift van tien uur een biertje (of zes) drinkt, de depressieve alleenstaande moeder die al sinds haar zestiende rookt om te ontspannen, en het bejaarde echtpaar dat elke dag McDonald's eet omdat ze de gasrekening niet kunnen betalen... dat zijn degenen die zich het eigenlijk niet kunnen veroorloven, en dat zijn júÃst degenen die doorgaan met hun ongezonde consumptie ten koste van andere, belangrijkere dingen. Sad but true.
(Daarom ook dat de belastingverhogingen en campagnes van de afgelopen jaren aantoonbaar invloed hebben gehad op wit hoogopgeleid Nederland, en de rest van ons nog vrolijk doorpaft.)
Yeah, sure. Jij komt er nog wel als je de wereld gaat bekijken zonder drugs.@Bas kijk en luister naar iemand die het begrijpt.
Yeah, sure. Jij komt er nog wel als je de wereld gaat bekijken zonder drugs.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."