Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Gebruik niet tijdens het rijden'

'Gebruik niet tijdens het rijden'

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent toch te dom om te poepen als je dit gebruikt tijdens rijden. Maarja ook deze mensen lopen hier rond, normaal ben ik niet zo. Maar dit is toch survival of the fittest
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
In Utrecht in de Kanaalstraat, drukke straat in het centrum op klaarlichte dag, komen er twee auto's voorbij die tegen elkaar aan het racen waren, beide bestuurders met een lachgas ballonetje achter het stuur.

Alsof die mensen niet door hebben waar ze mee bezig zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
In het journaal werd gezegd dat “jongeren” niet beseffen dat het hun rijvaardigheid beïnvloed. Ik vind dat zo dom klinken. Hoe the .... kun je nou écht denken dat het geen invloed heeft? Zouden ze dat nou echt denken of zeggen ze dat maar om zich zelf er uit te lullen?
Echt ongeloofwaardig. Zo dom... dom..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hoeft volgens mij niet heel veel hersencellen hebben om te beseffen dat lachgas en autorijden absoluut niet samen gaan.

Daarnaast kan ik er niet bij waarom je uberhaupt achter het stuur zou willen zitten met je ballonnetje, gewoon lekker thuis op de bank is toch een veel en veel betere setting?

Ik denk dat het een kwestie is van stoerdoenerij en elkaar opnaaien of iets dergelijks.

Misschien heeft het er ook mee te maken dat veel van die jongeren die aan de lachgas zitten nog thuis wonen en als ik zo eens om me heen kijk gebruiken die vaak in de auto, een in de vriendengroep heeft een rijbewijs en dan op de parkeerplaats ergens ballonnetje na ballonnetje, veelal de patronen gewoon uit het raam mikkend, en gaan ze gewoon door als de vrienden naar huis worden gereden en dat zo'n bestuurder dan zelf ineens zin krijgt in een ballonnetje of zo.
Want lachgas kan je echt niet zo maar stiekem op je kamertje thuis doen daar maakt het vullen veel te veel lawaai voor. Dus moet het altijd buiten als je nog thuis woont lijkt me.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toch knap dat die lui wel hun rijbewijs hebben kunnen halen. Je zou zeggen dat ze niet zo snugger zijn.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je ziet hoeveel mensen denken te kunnen rijden na het nuttigen van alcohol, wiet, of andere drugs sla je echt steil achterover. Ik heb in mijn werk veel te maken met de gevolgen van dit gedrag en mensen hebben oprecht een compleet verknipt beeld van hun eigen vaardigheden. Ze denken echt dat zij diegene zijn die wél gewoon kan rijden met coke of alcohol op. Tot ze iemand doodrijden. En zelfs dan leggen ze de schuld graag buiten hun middelengebruik.

Ik durf best te stellen dat het merendeel van de forumleden hier wel eens in de auto is gestapt met bloedwaarden boven het maximum voor allerlei stoffen, of wetende dat de bestuurder iets gebruikt had. Als je eenmaal onder invloed bent verandert ook de perceptie van je eigen kunnen.

Dat gezegd hebbende is het wel echt next level stupidity als je gaat autorijden terwijl je iets gebruikt waardoor je weet dat je je bewustzijn verliest. Biedt weinig hoop voor de toekomst als deze generatie straks het land regeert :joycat:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Krullen zei:
Je bent toch te dom om te poepen als je dit gebruikt tijdens rijden. Maarja ook deze mensen lopen hier rond, normaal ben ik niet zo. Maar dit is toch survival of the fittest
Klik om te vergroten...
Helaas redt intelligentie je ook niet als je overhoop wordt gereden door zo'n malloot die high gaat autorijden.

Als mensen echt zó achterlijk zijn als hier wordt aangetoond, dan vraag ik me af wat (drugs)voorlichting überhaupt voor zin heeft. Er zal toch minstens enige intelligentie moeten zijn om te bevatten waaróm je sommige dingen niet doet...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
gomega zei:
Hoe zit dit eigenlijk met fietsen? In principe neem je dan ook deel aan het verkeer en kan dat ook voor gevaarlijke situaties zorgen (als is de kans dat je iemand dood rijdt nihil). Kun je daar ook voor beboet worden of niet?
Klik om te vergroten...
Ja, rijden onder onvloed is ten allen tijde strafbaar, dus ook op de fiets.
Vroeger kon je in België zelfs je rijbewijs kwijt raken als je bedwelmd op je fiets zat.
Even geen Belgengrappen nu. https://www.druglijn.be/drugs-abc/a...gen/riskeer-rijbewijs-verliezen-dronken-fiets
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
שמש zei:
Ja, rijden onder onvloed is ten allen tijde strafbaar, dus ook op de fiets.
Vroeger kon je in België zelfs je rijbewijs kwijt raken als je bedwelmd op je fiets zat.
Even geen Belgengrappen nu. https://www.druglijn.be/drugs-abc/a...gen/riskeer-rijbewijs-verliezen-dronken-fiets
Klik om te vergroten...
Dat was in NL volgens mij ook vroeger. Toch?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Dat was in NL volgens mij ook vroeger. Toch?
Klik om te vergroten...
Het zou me niets verbazen... (NL'ers hebben weer hun eigen grappige gedrag)

Over grappig gesproken, nog 6 likes en ik heb 666 likes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
שמש zei:
Het zou me niets verbazen... (NL'ers hebben weer hun eigen grappige gedrag)

Over grappig gesproken, nog 6 likes en ik heb 666 likes.
Klik om te vergroten...
Eentje erbij van mij!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Eentje erbij van mij!
Klik om te vergroten...
Weer een stapje dichter bij de hel!! :upsidedown:
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#13
שמש zei:
Het zou me niets verbazen... (NL'ers hebben weer hun eigen grappige gedrag)

Over grappig gesproken, nog 6 likes en ik heb 666 likes.
Klik om te vergroten...
There you go :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
gomega zei:
There you go :)
Klik om te vergroten...
Helaas niet heel lang van mijn 666 momentje kunnen genieten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
B2EB873E-EB2E-48F4-8A50-88FC22A93C29.jpeg
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gelukkig vinden 'de meeste jongeren' het gebruik van lachgas in de auto gevaarlijk en onacceptabel. Er is nog hoop voor deze wereld:
https://vvn.nl/actueel/nieuws/2019/...ongeren-vinden-het-gevaarlijk-en-onacceptabel
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh Roy, eeuwig dank voor het delen van deze ingenieuze life hack. Ik heb er geen woorden voor... Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Zó niet zelf kunnen bedenken.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe zit dit eigenlijk met fietsen? In principe neem je dan ook deel aan het verkeer en kan dat ook voor gevaarlijke situaties zorgen (als is de kans dat je iemand dood rijdt nihil). Kun je daar ook voor beboet worden of niet?
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan dit niet anders beschrijven dan gewoonweg heel dom.
Een normaal begaafd persoon zal in nuchtere toestand geen lachgas achter het stuur gebruiken als je weet wat het met je doet.
Door dit soort mensen komt drugs slecht in het nieuws, en zijn de meeste drugs verboden.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#20
Komkommertijd bij de NOS:
https://nos.nl/video/2297223-voormalig-lachgasgebruiker-roy-gebruik-niet-tijdens-het-rijden.html

"In 2016 vond de politie bij 60 verkeersincidenten sporen van lachgas. In 2018 eindigde de teller op 380. Dit jaar zijn het er tot nu toe al 960, werd vandaag bekend. Veel gebruikers denken dat het geen invloed heeft op het rijgedrag. Roy weet van wel."

Hoewel de boodschap niet onterecht is... wat zou Roy nog meer gebruiken wanneer hij gaat rijden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."