Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B is op dit moment heel vaak vervuild

2C-B is op dit moment heel vaak vervuild

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanks voor de waarschuwing, dit is zeer relevant momenteel inderdaad. Beter even geen nieuwe 2C-B aanschaffen (en indien wel, testen).

Allemaal aan de 4-HO-MET! xD
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het Drugs Informatie en Monitoring Systeem (DIMS) heeft vandaag een waarschuwing gepubliceerd voor 2C-B. Die bevat vaak andere stoffen.

Het gaat meestal om 4,5-dimethoxyfenetylamine, wat ontstaat door een soort foutje in het productieproces.

https://www.drugs-test.nl/nieuws-detail/?bericht=93

Lees ook het eerdere topic over vervuilde blauwe Mikcey Mouse 2C-B-pillen.

https://drugsforum.nl/threads/2cb-blauwe-mickey-mouse.65452/#post-1315301
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Heb je aandelen gekocht van een rc-bedrijf ofzo?
Klik om te vergroten...

Ja, hoezo? Valt het op?
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Net een paar pillen gekocht. Maar wilde ik sowieso laten testen.
Ben benieuwd. Want het is van dezelfde batch als ik al geslikt heb
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ja, hoezo? Valt het op?
Klik om te vergroten...

Nouja ik kwam laatst in een trip ook al een roze olifant tegen dus ik had al een vermoeden dat daar een sterke marketinglobby achter zat.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Nouja ik kwam laatst in een trip ook al een roze olifant tegen dus ik had al een vermoeden dat daar een sterke marketinglobby achter zat.
Klik om te vergroten...

Haha oops, zal me wat meer op de achtergrond houden voortaan. :relaxed:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ai dat is minder. Heb gelukkig nog 2 bonen van aantal jaar geleden getest op 18/19mg. Die pareltjes zijn dus goud waard.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Was het niet 2-bromo-4,5-dimethoxyphenethylamine?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzoboss zei:
Was het niet 2-bromo-4,5-dimethoxyphenethylamine?
Klik om te vergroten...

Ja! Gek, dit weet ik op zich, het staat ook in het bericht waarnaar ik link. Maar ik heb vast even ergens een brainfart gehad. Excuus!

En bedankt voor de oplettendheid.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ja! Gek, dit weet ik op zich, het staat ook in het bericht waarnaar ik link. Maar ik heb vast even ergens een brainfart gehad. Excuus!

En bedankt voor de oplettendheid.
Klik om te vergroten...
Np
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#11
WoW! Bedankt voor de info.

Ik heb eind vorig jaar een aantal pillen gekocht. Heb ze nog niet laten testen omdat ik voor mezelf even een pauze wilde inlassen na elke 3 maanden empathy en 4F te hebben gedaan..
22 aug heb ik ingepland om langs het testcentrum te gaan, hopende dat de pillen uit deze batch toch ok zijn. Ben er gewoon heel erg nieuwsgierig naar en het is eens iets anders dan mijn standaard empathy gebruik. Zit gewoon al zeker een half jaar in spanning om de 2C-B (grijze buddha) te gaan gebruiken.

Goed dat er iig hier ook voor gewaarschuwd wordt, want zodra het testcentrum mij aanraad niet in te nemen, zal ik ze meteen bij de apotheek om de hoek deponeren.. We zullen het meemaken!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kreeg ontzettende buikpijn van de laatste 2x 2cb (niet getest) kan er wel mee te maken hebben of is het sws zwaar op de maag?
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals ik eerder vertelde heb ik donderdag de 2C-B laten testen.

Deze batch was prima, geen rare geur of kleur, 10mg werkzame stof en de code 2.5 als bijstoffen. Mij werd verteld dat ze het niet hoefden door te sturen naar het lab voor verder onderzoek. Kreeg mijn geteste pil weer mee terug dus nu 5 in mijn bezit voor de komende periode.
Rustig aan opbouwen want het is mijn eerste keer. Ik zal dan ook niet meer dan 1 pilletje van 10MG nemen, kijken wat het doet. Ben in ieder geval blij verrast dat deze batch goed bevonden werd omdat er al zoveel shit in omloop is.

Binnenkort, weet nog niet wanneer, zal ik een middagje er aan wagen en daarna een rapportje schrijven van mijn bevindingen. Zo benieuwd hoe het gaat zijn ...

Later!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pollewop zei:
Zoals ik eerder vertelde heb ik donderdag de 2C-B laten testen.

Deze batch was prima, geen rare geur of kleur, 10mg werkzame stof en de code 2.5 als bijstoffen. Mij werd verteld dat ze het niet hoefden door te sturen naar het lab voor verder onderzoek. Kreeg mijn geteste pil weer mee terug dus nu 5 in mijn bezit voor de komende periode.
Rustig aan opbouwen want het is mijn eerste keer. Ik zal dan ook niet meer dan 1 pilletje van 10MG nemen, kijken wat het doet. Ben in ieder geval blij verrast dat deze batch goed bevonden werd omdat er al zoveel shit in omloop is.

Binnenkort, weet nog niet wanneer, zal ik een middagje er aan wagen en daarna een rapportje schrijven van mijn bevindingen. Zo benieuwd hoe het gaat zijn ...

Later!
Klik om te vergroten...
Wie weet hoe dit in zijn werk gaat. Gaat de testservice, in dit geval, alleen op vorm en kleur af dan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Wie weet hoe dit in zijn werk gaat. Gaat de testservice, in dit geval, alleen op vorm en kleur af dan?
Klik om te vergroten...

Het DIMS registreert bij elke pil de kleur, opdruk, de vorm van de rand, de dikte en de diameter. Dat wordt gekoppeld aan een (tijdelijke!) database van geteste pillen met daarbij de herkomst (waar gekocht voor hoeveel geld).

Bij de testservice hebben ze dus een tijdelijke database van pillen met een testuitslag. Op basis daarvan kan binnen een bepaalde zekerheidsmarge (95+ procent) gezegd worden wat er in de pil zit. Met enige regelmaat wordt een bekende pil opnieuw getest om te kijken of er niet toevallig een nieuwe batch is gemaakt van pillen met hetzelfde uiterlijk maar een andere inhoud. De testresultaten worden na 3 maanden uit de database gehaald zodat er geen sprake is van verouderde data.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je gaat volledig anoniem testen. Ze vragen alleen je voornaam en geboortedata, uit welke woonplaats je komt, hoeveel je voor je pil betaald hebt en hoelang geleden je ze gekocht hebt.
Dan wordt er wat van de pil afgeschraapt, dus paar kleine korrels worden getest met vloeistof, de kleur wordt bekeken op de kleurkaart van de stof, in dit geval dus 2C-b. Op de lijst staan eerdere pillen die getest zijn en daaruit wordt herleidt welke het is, de hoeveelheid werkzame stof en aan de kleur kan men zien welke code het bijproduct heeft. Dit bijproduct is dan niet het bindmiddel maar een ontstane stof door het aanmaken van de 2C-B.
(Iemand met een kennis hiervan moet dit maar ff in Jip en Janneke taal uitleggen)

Staat jouw pil dus op de lijst dan hoeft het niet verder getest te worden en krijg je het terug.

Wellicht helpt dit een ieder die niet naar een testcentrum durft toch te gaan. Het boeit men niet wie je bent, alleen dat je “veilig” gebruikt. En daarnaast, mijn testmeneer was blij dat ik kwam om mijn pillen te testen, aangezien er dus veel slecht spul in omloop is. Doe er je voordeel mee en ga testen!
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij mij vragen ze geen naam, geboortedatum en woonplaats hoor!
Wel waar ik de pil heb gekocht, prijs en wanneer.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pollewop zei:
Ze vragen alleen je voornaam en geboortedata, uit welke woonplaats je komt, hoeveel je voor je pil betaald hebt en hoelang geleden je ze gekocht hebt.
Klik om te vergroten...

Ze vragen juist niet naar je voornaam en geboortedatum want dat is informatie die herleidbaar is naar een persoon en dan zou het testen niet anoniem zijn :wink:

Ook willen ze niet weten waar je woont, maar wel waar je de sample gekocht hebt. Ze willen weten waar het middel verkocht is, om zo andere samples aan elkaar te kunnen linken. Zo kun je bijvoorbeeld achterhalen dat er in Amsterdam een dealer is die witte heroïne verkoopt als cocaïne.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Allemaal aan de 4-HO-MET! xD
Klik om te vergroten...

Heb je aandelen gekocht van een rc-bedrijf ofzo?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."