Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPer ongeluk spacecake geserveerd bij begrafenis in Duitse Wiethagen

Per ongeluk spacecake geserveerd bij begrafenis in Duitse Wiethagen

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
:grimacing: Oops!

https://www.nu.nl/opmerkelijk/60075...veerd-bij-begrafenis-in-duitse-wiethagen.html

—

Per ongeluk spacecake geserveerd bij begrafenis in Duitse Wiethagen

29 oktober 2019 20:09 | Laatste update: 1 uur geleden

Bij de condoleance van een begrafenis in het Duitse Wiethagen is per ongeluk spacecake geserveerd. Dertien personen die dachten dat ze normale cake aten, werden misselijk of duizelig, melden diverse Duitse media dinsdag.

De condoleance vond plaats in een restaurant in het dorp in het noorden van Duitsland. De spacecake werd meegebracht door de medewerker die verantwoordelijk is voor de cakes.

De medewerker vroeg haar achttienjarige dochter een cake te bakken, zoals ze wel vaker deed. Deze werd vervolgens in de vriezer bewaard. De moeder nam per ongeluk een ingevroren spacecake, die ook door de dochter was gemaakt, mee naar haar werk.

Gasten aten de spacecake zonder te weten dat er wiet in was verwerkt. Volgens Duitse media kregen dertien personen, onder wie de weduwe, te maken met symptomen als misselijkheid en duizeligheid. Een van hen zou door een ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht. Meerdere personen gingen zelf naar de eerste hulp.

Het incident vond in augustus plaats, maar is uit respect voor de nabestaanden niet eerder door de politie naar buiten gebracht. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de achttienjarige vrouw. Ze wordt onder meer verdacht van het toebrengen van gevaarlijk lichamelijk letsel en overtreding van de drugswet.

Bron: nu.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
wel erg, maar lol!!!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Karentje zei:
wel erg, maar lol!!!
Klik om te vergroten...

Klein beetje erg, ja. Maar laten we wel wezen, ik zou zeker voor assortiment ‘Wiethagen Deluxe’ opteren als ik m’n eigen koffietafel alvast mocht samenstellen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Oops! :kissing:

https://www.nu.nl/opmerkelijk/60075...veerd-bij-begrafenis-in-duitse-wiethagen.html

—

Per ongeluk spacecake geserveerd bij begrafenis in Duitse Wiethagen

29 oktober 2019 20:09 | Laatste update: 1 uur geleden

Bij de condoleance van een begrafenis in het Duitse Wiethagen is per ongeluk spacecake geserveerd. Dertien personen die dachten dat ze normale cake aten, werden misselijk of duizelig, melden diverse Duitse media dinsdag.

De condoleance vond plaats in een restaurant in het dorp in het noorden van Duitsland. De spacecake werd meegebracht door de medewerker die verantwoordelijk is voor de cakes.

De medewerker vroeg haar achttienjarige dochter een cake te bakken, zoals ze wel vaker deed. Deze werd vervolgens in de vriezer bewaard. De moeder nam per ongeluk een ingevroren spacecake, die ook door de dochter was gemaakt, mee naar haar werk.

Gasten aten de spacecake zonder te weten dat er wiet in was verwerkt. Volgens Duitse media kregen dertien personen, onder wie de weduwe, te maken met symptomen als misselijkheid en duizeligheid. Een van hen zou door een ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht. Meerdere personen gingen zelf naar de eerste hulp.

Het incident vond in augustus plaats, maar is uit respect voor de nabestaanden niet eerder door de politie naar buiten gebracht. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de achttienjarige vrouw. Ze wordt onder meer verdacht van het toebrengen van gevaarlijk lichamelijk letsel en overtreding van de drugswet.

Bron: nu.nl
Klik om te vergroten...
Dit brengt me op ideeën voor mijn eigen begrafenis.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
שמש zei:
Dit brengt me op ideeën voor mijn eigen begrafenis.
Klik om te vergroten...

Noteer het in je wilsverklaring!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Noteer het in je wilsverklaring!
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat mensen mijn laatste wens respecteren. Psilo’s eigenlijk nog beter. Of ego death.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ze wordt onder meer verdacht van het toebrengen van gevaarlijk lichamelijk letsel
Klik om te vergroten...
Beetje overdreven vind je niet lol.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
שמש zei:
Ik hoop dat mensen mijn laatste wens respecteren. Psilo’s eigenlijk nog beter. Of ego death.
Klik om te vergroten...

Die laatste wens is inderdaad heel belangrijk!.
Zo wil ik graag na mijn dood dat mijn as in een vuurpijl word afgeschoten alleen mijn dochter weigert dit..:tearsofjoy::tearsofjoy:
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Damn, ik zou ook een beetje para worden als m'n eerste keer op zo'n onverwachte manier zou gebeuren. Wel sneu dat die arme meid nu de pineut is... legalize it!!!

Maar wel een geniaal idee hoor, om te eisen dat er spacecake geserveerd wordt bij m'n begrafenis :laughing:
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzoboss zei:
Beetje overdreven vind je niet lol.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, en is dat überhaupt mogelijk. Spacecake veroorzaakt helemaal geen lichamelijk letsel, tenzij je van de trap af valt ofzo.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
En dan de plaatsnaam haha dan heb je er stiekem gewoon om gevraagd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Traditioneller Wiethager Kuchen. :tonguewink:

Nee maar dat is wel eng om zonder dat je het weet aan de spacecake te zitten...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil daar ook begraven worden, denk dat de bezoekers van mijn begravenis dat wel kunnen waarderen!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."