#1
Het is een bedrijf.
Dit is financieel gezien in hun voordeel.
Ze kunnen het maken.
1+1=2.
Dit is financieel gezien in hun voordeel.
Ze kunnen het maken.
1+1=2.
Roche zei al dat het op internet staat.Ik zie op twitter ook deze onzin langskomen. Het gaat niet om de test in zijn geheel maar over de lysis buffer. Dit is een oplossing welke celmembranen en virusomhulsels uiteen laat vallen. Dit is belangrijk om PCR procedures uit te voeren. Roche heeft een eigen produktielijn om deze oplossing te maken en de kwaliteit te kunnen garanderen. Het recept van Roche is niet openbaar maar op het internet zijn zat alternatieve recepten te vinden. Ervaren microbiologen weten meestal prima hoe ze lysis buffers zelf kunnen maken.
Men loopt dus van Roche iets te eisen terwijl de informatie voor praktisch dezelfde oplossing overal te vinden is.
Het is echt een verspilling van tijd en lucht maar Big Pharma moet en zal gestraft worden. Ondertussen worden labs nog steeds niet ingezet voor testen door deze nutteloze controversie. Het is echt idioterie van de bovenste plank. Iedereen trapt erin omdat men een sappig verhaal over kwaadaardige farmaceutische bedrijven niet kan negeren, en het is automatisch waar.
En nee, ik werk niet voor Roche 😊
Volgens mij is de hamvraag niet precies welke informatie we van Roche nodig hebben of voor welk onderdeel van de tests. Het gaat er hier om of Roche informatie achter houdt die van belang is om snel extra productie van tests te kunnen realiseren.et gaat niet om de test in zijn geheel maar over de lysis buffer. Dit is een oplossing welke celmembranen en virusomhulsels uiteen laat vallen. Dit is belangrijk om PCR procedures uit te voeren. Roche heeft een eigen produktielijn om deze oplossing te maken en de kwaliteit te kunnen garanderen. Het recept van Roche is niet openbaar maar op het internet zijn zat alternatieve recepten te vinden. Ervaren microbiologen weten meestal prima hoe ze lysis buffers zelf kunnen maken.
Ik heb geen twitter en ik heb daar mijn informatie niet vandaan. Ik heb gisteren naar het debat van de tweede kamer gekeken. Zowel de minister als nagenoeg alle fracties in de kamer hadden het idee dat Boche, zelfs na meerdere verzoeken, weigert cruciale informatie voor het produceren van tests te geven. Ook al staat een deel van de informatie online. Als zij aanvullende informatie weigeren te delen die het opstarten van nieuwe productieprocessen vertraagd dan is dat nog steeds net zo schandalig.Ik zie op twitter ook deze onzin langskomen.
En jij gelooft serieus dat "Big Pharma" de "good guys" zijn hier? Ik zeg echt niet dat alle farmeceuten slecht zijn. Maar Big Pharma heeft terecht niet bepaald de meest "altruistische reputatie".Het s echt een verspilling van tijd en lucht maar Big Pharma moet en zal gestraft worden.
Het gaat er hier om of Roche informatie achter houdt die van belang is om snel extra productie van tests te kunnen realiseren.
Zowel de minister als nagenoeg alle fracties in de kamer hadden het idee dat Boche, zelfs na meerdere verzoeken, weigert cruciale informatie voor het produceren van tests te geven. Ook al staat een deel van de informatie online. Als zij aanvullende informatie weigeren te delen die het opstarten van nieuwe productieprocessen vertraagd dan is dat nog steeds net zo schandalig.
Ofwel onze hele kamer en de minister zijn totaal verkeerd geinformeerd/kletsen maar wat raak. Ofwel Boche weigert daadwerkelijk om cruciale informatie vrij te geven.
En jij gelooft serieus dat "Big Pharma" de "good guys" zijn hier? Ik zeg echt niet dat alle farmeceuten slecht zijn. Maar Big Pharma heeft terecht niet bepaald de meest "altruistische reputatie".
Helemaal geen verstand van dit alles hoor, maar die laatste zin is toch wel cruciaal, mocht dat echt waar zijn. En waarom zouden ziekenhuizen daar over liegen. Zij hebben wel betere dingen te doen nu. Maar vrij schandalig dan ja, voor hoever ik het kan zien. Als die Roche vloeistof beter werkt in hun eigen machines en dat ze dan toch niet mee willen werken, ook al zou dat levens redden...De NOS bracht net deze tekst uit:
"Een van die benodigdheden, een vloeistof, zouden de ziekenhuizen best zelf kunnen maken, maar Roche zou weigeren het recept vrij te geven. De farmaceut wijst er in een reactie wel op dat er algemene recepten voor de vloeistof zijn. Volgens de ziekenhuizen werken die niet optimaal in de machines van Roche."
Die laatste zin...
En waarom zouden ziekenhuizen daar over liegen. Zij hebben wel betere dingen te doen nu. Maar vrij schandalig dan ja, voor hoever ik het kan zien. Als die Roche vloeistof beter werkt in hun eigen machines en dat ze dan toch niet mee willen werken, ook al zou dat levens redden...
Maar hoe het nou echt zit allemaal...
Kranten gaan voor sensatie... niet voor waarheid.Hier trouwens het laatste nieuws, FD lijkt de enige krant te zijn geweest die voor waarheidsbevinding is gegaan: https://outline.com/YuNuXk
Ik vind trouwens dat de topictitel wel iets frisser mag. Het gebouw in Woerden is beklad en er zijn medewerkers bedreigd omdat mensen te lui of te dom zijn om zich ook maar het minste in te lezen in de gebruikte technologie.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."