#1
Anders was intents festival al weer geweest, en hadden we nu aan het einde van de maand Defqon.1 weekend. Vieze mensen
Een solidariteitsprotest met als doel bespreekbaar maken van jarenlang institutioneel racisme (naar aanleiding van die gebeurtenis idd maar niet alléén over die gebeurtenis) waarin jarenlang mensenrechten geschonden worden en (zwarte) mensen overlijden, lijkt me wel wat anders dan een festivalletje. Ben er wel mee eens dat de opkomst veel te hoog was om goede afstand te kunnen waarborgen, maar het lijkt mee te vallen: https://www.volkskrant.nl/wetenscha...dam-een-nieuwe-uitbraak-veroorzaken~bcec48e0/Er staan momenteel honderden mensen innig op elkaar op de dam in Amsterdam omdat er een moord is gepleegd ergens aan de andere kant van de oceaan en dat mag dan weer wel...
edit;
@MDMAZING was me al voor.
Hopelijk neemt halsema al haar verantwoording wanneer er mensen dood gaan aan het corona die wss daar is verspreid.Een solidariteitsprotest met als doel bespreekbaar maken van jarenlang institutioneel racisme (naar aanleiding van die gebeurtenis idd maar niet alléén over die gebeurtenis) waarin jarenlang mensenrechten geschonden worden en (zwarte) mensen overlijden, lijkt me wel wat anders dan een festivalletje. Ben er wel mee eens dat de opkomst veel te hoog was om goede afstand te kunnen waarborgen, maar het lijkt mee te vallen: https://www.volkskrant.nl/wetenscha...dam-een-nieuwe-uitbraak-veroorzaken~bcec48e0/
Veel mensen zijn weggegaan toen het drukker werd en heb vernomen dat veel demonstranten nu ook 2 weken in quarantaine gaan.
Denk dat de terrassen een teringzooi worden ook, waar mensen dronken worden en toch wel over elkaar heen gaan hangen. Alles wordt losser, maar ben ook wel benieuwd wat het effect daarvan is. Mja, er waren ook genoeg mensen die afgelopen weken lekker met z'n allen naar het strand gingen om daar bovenop elkaar te zitten, en blijkbaar heeft dat ook niet voor een toename gezorgd.
Ik las overigens net ook dat Exit wel door gaat. Als het in de buitenlucht mee lijkt te vallen, lijkt me dat festivals met aanpassingen/op kleine schaal echt wel weer kunnen over enige tijd.
Volgens mij is de gehele affaire Floyd misbruikt door kick out zwarte piet om de aandacht op zichzelf te vestigen. Vooral de vergelijking van hen met de arrestatie van hun voorman een paar jaar geleden doet mij walgen.Een solidariteitsprotest met als doel bespreekbaar maken van jarenlang institutioneel racisme (naar aanleiding van die gebeurtenis idd maar niet alléén over die gebeurtenis) waarin jarenlang mensenrechten geschonden worden en (zwarte) mensen overlijden, lijkt me wel wat anders dan een festivalletje. Ben er wel mee eens dat de opkomst veel te hoog was om goede afstand te kunnen waarborgen, maar het lijkt mee te vallen: https://www.volkskrant.nl/wetenscha...dam-een-nieuwe-uitbraak-veroorzaken~bcec48e0/
Veel mensen zijn weggegaan toen het drukker werd en heb vernomen dat veel demonstranten nu ook 2 weken in quarantaine gaan.
Denk dat de terrassen een teringzooi worden ook, waar mensen dronken worden en toch wel over elkaar heen gaan hangen. Alles wordt losser, maar ben ook wel benieuwd wat het effect daarvan is. Mja, er waren ook genoeg mensen die afgelopen weken lekker met z'n allen naar het strand gingen om daar bovenop elkaar te zitten, en blijkbaar heeft dat ook niet voor een toename gezorgd.
Ik las overigens net ook dat Exit wel door gaat. Als het in de buitenlucht mee lijkt te vallen, lijkt me dat festivals met aanpassingen/op kleine schaal echt wel weer kunnen over enige tijd.
Nergens 1.5 meter. Niet in de steden. Alles bom vol. Terasen open. Mogen de festivals ook gewoon weer. Hypocriet volk allemaal. Kijk nu naar de dam met al die mafkezen. Chaos daarzo
Hoe kom je daar bij, de demonstraties zijn niet per definitie op initiatief van KOZP? Een aantal wel, maar een aantal niet, voor zover ik weet. Overigens zet KOZP zich in algemene zin in tegen racisme, dus vreemd vind ik het niet.Volgens mij is de gehele affaire Floyd misbruikt door kick out zwarte piet om de aandacht op zichzelf te vestigen. Vooral de vergelijking van hen met de arrestatie van hun voorman een paar jaar geleden doet mij walgen.
En dat staat nog geheel los van het feit dat dit een massa-evenement was terwijl je met 3 man al anderhalve meter in acht moet nemen als je niet in hetzelfde huishouden zit.
Overigens vind ik dat 'all lives matter', zowel die van donkere mensen, blanke mensen, alsmede ouderen en zwakkeren.
@MDMAZING
Grapperhaus moet ook weg, die heeft nog contact gehad met Halsema er over en is medeverantwoordelijk.
Psy-Fi houdt zelf nog een beetje hoop. Of is het wanhoop? Voor hen zal het financieel heel erg moeilijk worden, zelfs als iedereen zijn kaartje behoudt voor volgend jaar.Het was te verwachten, maar het blijft toch sad. Zeker ook voor al die organisatoren en medewerkers zelf. Thanks voor het delen! Zal wel snel officieel worden allemaal, hier in België is het al duidelijk. Ik zet Psy-Fi 2021 alvast in de agenda
dan maar wat langer aftellen...
![]()
‘Als je naar kleinere festivalorganisaties kijkt, zie je dat die het echt zwaar hebben. Als dat het festival het enige is wat ze doen en dat gaat dan niet door, is die klap gigantisch. De kaartverkoop ligt ook al vijf weken stil, niemand koopt een kaartje. Dan moet je maar afwachten hoeveel je overhoudt.
This undertaking is entirely financed by ticket revenues.
Voor hen zal het financieel heel erg moeilijk worden, zelfs als iedereen zijn kaartje behoudt voor volgend jaar.![]()
Whether we refund tickets already purchased or roll them over to next year, it doesn’t matter much. These two scenarios are financially more or less the same. In both cases, it’s a one-year revenue against two years of operations. Even if the entire crew worked for free, that would barely cover everyday costs.
All of the above may lead to many gatherings on this list going bankrupt and extinct, marking the end of the psychedelic festival scene in Europe as we know it.
Unity, Love, Empathy, Inclusiveness, Oneness and Open-Heartedness.
UNITY IN DANCE, SOLIDARITY IN CRISIS!
Doneren zou mijns inziens de uiting van solidariteit zijn.
Mee eens ja. Al is het ticket voor mij wel een flinke aanslag op mijn budget. Psy-Fi draag ik een warm hart toe.Vorige maand was er elders een oproep;
Doneren zou mijns inziens de uiting van solidariteit zijn.
Mee eens ja. Al is het ticket voor mij wel een flinke aanslag op mijn budget. Psy-Fi draag ik een warm hart toe.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."