Volgens mij is de gehele affaire Floyd misbruikt door kick out zwarte piet om de aandacht op zichzelf te vestigen. Vooral de vergelijking van hen met de arrestatie van hun voorman een paar jaar geleden doet mij walgen.
En dat staat nog geheel los van het feit dat dit een massa-evenement was terwijl je met 3 man al anderhalve meter in acht moet nemen als je niet in hetzelfde huishouden zit.
Overigens vind ik dat 'all lives matter', zowel die van donkere mensen, blanke mensen, alsmede ouderen en zwakkeren.
@MDMAZING
Grapperhaus moet ook weg, die heeft nog contact gehad met Halsema er over en is medeverantwoordelijk.
Hoe kom je daar bij, de demonstraties zijn niet per definitie op initiatief van KOZP? Een aantal wel, maar een aantal niet, voor zover ik weet. Overigens zet KOZP zich in algemene zin in tegen racisme, dus vreemd vind ik het niet.
Overigens zijn alle andere demonstraties goed verlopen waarbij ook voldoende afstand is gehouden en de resultaten van het pinksterweekend zijn nu bekend, er zijn geen stijgingen (ook niet met alle dagjesmensen op het strand en het openen van de horeca, laten we dat vooral ook niet vergeten) dus de schade valt mee.
All lives matter, ja, dat zeker, maar het gaat nu specifiek om black lives matter omdat zwarte mensen jarenlang gediscrimineerd worden en de dood van George Floyd een aanleiding is geworden om er nu in grote getale voor op te komen. (Alle 50 staten + 18 landen!) Als we op een evenement voor borstkanker staan, ga je ook niet ineens zeggen dat alle kankersoorten erg zijn. Ja, dat weten we. En dat is ook zo. Maar dat is even niet het punt van aandacht op dit moment. Het is geen of of, het is én én. Ook ouderen, mensen met een handicap, LGTBQ worden gediscrimineerd. Daar heb je gelijk in. Daar moet even hard voor gestreden worden. Maar het sluit niet uit dat racisme een groot probleem is.
OT: Ik ga kamperen met vrienden. Met muziek erbij. Mini-festivalletje dan maar?
![:tongueout:]()