#1
Ik kijk geen tv meer, maar las bij de NOS vandaag dat het vliegtuig met passagiers van de Westerdam geen tussenlanding mocht maken in Istanboel. Weet niet waarom, maar ik denk vanwege Corona. Verder 'noodfase' in Zuid-Korea, veel zorgen in Iran en nieuwe gevallen in Noord-Italie. Het komt steeds dichterbij dus en het is nog lang niet over.
Wat bij mij angst voorkomt is goede informatie en het liefst feiten. Over dat laatste is nog onduidelijkheid, maar er is al veel bekend van vergelijkbare virussen.
Paniek voorkomen bij het publiek kun je ook doen met betere informatie. Waarom vind ik dat meer bij het CDC en niet bij het RIVM? In een van hun video's maken ze zelfs de vergelijking met mazelen, dat het daarmee meevalt. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven, las ik ook. Wat is kort?!
In Nederland heerst over het algemeen een soort nuchterheid dat het wel zal overwaaien, maar als het dan mis gaat, vragen we ons af waardoor en leggen we de schuld vooral buiten onszelf.
Het komt vast goed weet ik ook wel en anders pech.
Wat bij mij angst voorkomt is goede informatie en het liefst feiten. Over dat laatste is nog onduidelijkheid, maar er is al veel bekend van vergelijkbare virussen.
Paniek voorkomen bij het publiek kun je ook doen met betere informatie. Waarom vind ik dat meer bij het CDC en niet bij het RIVM? In een van hun video's maken ze zelfs de vergelijking met mazelen, dat het daarmee meevalt. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven, las ik ook. Wat is kort?!
In Nederland heerst over het algemeen een soort nuchterheid dat het wel zal overwaaien, maar als het dan mis gaat, vragen we ons af waardoor en leggen we de schuld vooral buiten onszelf.
Het komt vast goed weet ik ook wel en anders pech.

