Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...
De toekomst ziet er somber uit áls de mensheid niet massaal gaat ontwaken uit deze immens grootschalige misleiding en massa hypnose/psychose waarin we terecht zijn gekomen (al voor corona, mind you). Het ligt aan onszelf of de toekomst er somber uit komt te zien of niet.
Het idee dat onze overheden deze situatie aanpakken om de wereld te verbeteren (great reset, build back better) is in mijn ogen op zijn zachtst gezegd naïef. Ze zullen het juist gebruiken om meer macht, meer geld, meer controle naar zich toe te trekken en we zien al dat dat allemaal gebeurt. Met mooie praatjes het volk laten geloven dat zij ons een betere toekomst zullen geven.
En criminelen zijn altijd al de baas geweest. Dat is omdat mensen banger zijn voor criminelen dan voor andere mensen. Bange mensen luisteren beter. Begrijp dat dan toch!
Als je dit weet, hoe kun je dan denken dat zij uiteindelijk het beste met ons voor hebben? Ik geloof in de uiteindelijke goedheid van de mens hoor, maar velen geloven daar zelf niet in en dat is het probleem. Als je niet gelooft in goedheid in jezelf, kun je geen goedheid in de ander zien en is álles dat je doet manipulatie.
Ja, wat jij zegt werkt, maar dat is nou juist het punt: willen we een maatschappij gebaseerd op angst, controle en forceren, of een maatschappij gebaseerd op liefde, vrijheid en vertrouwen? Op het moment zitten we in het eerste. Als dat niet gaat veranderen, glijden we hier alleen maar dieper in weg en zul je over een aantal jaren pas écht een dystopische wereld gaan zien.
Imo.