Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFarmaceuten willen voor 26 miljard dollar schikken in opiatenzaak VS

Farmaceuten willen voor 26 miljard dollar schikken in opiatenzaak VS

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
https://www.nu.nl/economie/6146749/farmaceuten-willen-voor-26-miljard-dollar-schikken-in-opiatenzaak-vs.htmlp


Holy guacamole! Dit is schuld bekenen!


"We geven hiermee niet toe dat we iets hebben misdaan of verantwoordelijk zijn voor de crisis, maar we willen zekerheid bieden aan alle betrokken partijen"

Rot toch op! Er zijn bewijzen dat er steekpenningen zijn betaald aan artsen om dit zogenaamde "niet verslavende" middel oxycontin aan de man te brengen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Screenshot_2021-07-21-05-49-29-425_com.android.chrome.jpg
Treurnis, na een nachtje slapen zijn ze toch van gedachten veranderd

Edit: deze doet het wel bij mij: https://www.nu.nl/economie/6146749/...iljard-dollar-schikken-in-opiatenzaak-vs.html

Je had een p'tje te veel
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alakazam zei:
Bekijk bijlage 26378
Treurnis, na een nachtje slapen zijn ze toch van gedachten veranderd
Klik om te vergroten...
www.nu.nl

Farmaceuten willen voor 26 miljard dollar schikken in opiatenzaak VS

De drie grootste Amerikaanse medicijndistributeurs en de medicijnfabrikant Johnson & Johnson, het moederbedrijf van de Nederlandse coronavaccinproducent Janssen, staan op het punt een hoop rechtszaken rond de Amerikaanse opiatencrisis te schikken voor 26 miljard dollar (22 miljard euro). Dat...
www.nu.nl www.nu.nl


Hij doet het nog wel hoor maar idd, het artikel is al wel wat aangepast.

Mijn ervaring is dat deze farmaceuten echt niet gaan schikken als er niets aan de hand zou zijn. Zelfs bij de corona prikjes is er gemeld dat bijwerkingen niet verhaald zouden worden op de producent van het middel?

Vergeet niet dat deze farmaceuten ook je covid-shot hebben ontwikkeld. Ze zullen je niet voorliegen hoor! Of toch? Leuk is wel dat het nu langzaam maar zeker duidelijk word dat het vaccin totaal niet beschermend is tegen het verloop van de ziekte. Dat werd wel gezegd in het begin met dat vaccin haha! Iedereen loopt straks met een hoop booster shots rond en blijven er met open ogen intuinen!

Bezint eer gij begint!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja het is toch een lachertje hoe we bespeeld worden..

Ik ben geen crazy complotdenker, maar hoe dubieus dat een enkeltje 3mmc die bad gaan, veel meer media aandacht krijgen dan dit mega bericht.
Stel je voor dat dit als breaking news word gepresenteerd met alle info voor de gebruikers oa achter de beeldbuis.
Waar is de onafhankelijke journalistiek gedreven vanuit maatschappelijk belang ipv sensatiezucht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eve's drop zei:
Vergeet niet dat deze farmaceuten ook je covid-shot hebben ontwikkeld. Ze zullen je niet voorliegen hoor! Of toch? Leuk is wel dat het nu langzaam maar zeker duidelijk word dat het vaccin totaal niet beschermend is tegen het verloop van de ziekte. Dat werd wel gezegd in het begin met dat vaccin haha! Iedereen loopt straks met een hoop booster shots rond en blijven er met open ogen intuinen!

Bezint eer gij begint!
Klik om te vergroten...
Het is gewoon bekend dat deze bedrijven enorme schadeclaims hebben voor aangerichte schade door hun producten en nu zijn zij dus compleet vrijgesteld van schadeclaims voor hun corona vaccins en mensen denken massaal: o ja lijkt me betrouwbaar. Geef me die spuit maar. Ik kan er niet bij...

Maar goed ik val in herhaling.

Mrloverdj zei:
Ja het is toch een lachertje hoe we bespeeld worden..

Ik ben geen crazy complotdenker, maar hoe dubieus dat een enkeltje 3mmc die bad gaan, veel meer media aandacht krijgen dan dit mega bericht.
Stel je voor dat dit als breaking news word gepresenteerd met alle info voor de gebruikers oa achter de beeldbuis.
Waar is de onafhankelijke journalistiek gedreven vanuit maatschappelijk belang ipv sensatiezucht.
Klik om te vergroten...
Uiteraard bestaan er gekke complotdenkers maar de lat om er als 1 bestempeld te worden lijkt wel drastisch verlaagd de laatste tijd. Niet mee met het mainstream gedachtegoed = complotdenker, wappie, etc.

O ja en de media:

c897b6fa850bd09256c7e2bcbfeebb88.jpg

Die laat jou de wereld zien hoe zij willen dat jij het ziet.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Het is gewoon bekend dat deze bedrijven enorme schadeclaims hebben voor aangerichte schade door hun producten en nu zijn zij dus compleet vrijgesteld van schadeclaims voor hun corona vaccins en mensen denken massaal: o ja lijkt me betrouwbaar. Geef me die spuit maar. Ik kan er niet bij...

Maar goed ik val in herhaling.


Uiteraard bestaan er gekke complotdenkers maar de lat om er als 1 bestempeld te worden lijkt wel drastisch verlaagd de laatste tijd. Niet mee met het mainstream gedachtegoed = complotdenker, wappie, etc.

O ja en de media:

Bekijk bijlage 26385

Die laat jou de wereld zien hoe zij willen dat jij het ziet.
Klik om te vergroten...

Helaas is dit plaatje al langer bekend dan dat er social media is, ik herriner mij dat dit stond afgebeeld in het maatschappijleer boek.

Daar stonden in de jaren 90 veel meer kritische berichten in dan het hedendaagse links liberalistische gelul in de klas!

Bizar hoe het politieke gelul zo doordrongen is dat ze er onze kinderen in marineren op school, de enige manier om zieltjes te winnen is ze op school indoctrineren met radicaal links.

Zelfde als met die franse idioterie en hun pas de sanitaire.

Voor ongevaccineerden verboden, maar wel hypocriet de joodse genocide herdenken en gewoon weer hetzelfde laten gebeuren en het dan moreel goedkeuren door aan elkaars kont te snuffelen. Je bent een held als je jezelf laat vaccineren!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben normaal niet van de vergelijking met de oorlog!

Maar ik lees reacties op nu.nl waar mensen de ruimte krijgen om te vertellen dat ze ongevaccineerden het liefst van de maatschappij afgesneden zien worden! Het begint verdomme bij het weren van ongevaccineerden in de winkel.

Kristalnacht is weer in aantocht straks! Maar dan op een geheel nieuwe manier, de manier van moreel shamen omdat een winkel ongevaccineerden gaat toelaten! Mark my words
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
De vaccins die nu beschikbaar zijn, dat is even een soort van noodoplossing denk ik. Om te voorkomen dat de virus teveel ellende aanricht. Hopelijk word er gewerkt aan een betere vaccin. ik vertrouw de huidige vaccins wel, al denk ik dat er inmiddels al betere vaccins/alternatieven zijn maar dit bewust achter word gehouden....

De media, tv, nieuwszenders, veel nieuwssites zoals nu.nl; staat veel rotzooi op. Wees kritisch, lees boeken en trap er niet in.

er is momenteel denkpauze ingelast, omdat alles op de schop gaat. zelfs religie gaat mogelijk op de schop. maar ook politiek, wetenschap, etc. ons toekomst stemt somber, al denk ik daar anders over. ik denk dat we juist een mooie toekomst tegemoet gaan met nieuwe micro-warpdrive voertuigen, nieuwe generatie medicijnen, kwamtumcomputers, 3dprinters, voedsel-printers, kweekvlees, minder armoede, betere educatie, meer thuiswerken, beter welzijn voor dieren, en noem maar op. Maar toch zijn mensen waar ik iig naar luister niet er positief over de toekomst, en dit schijnt te maken te hebben met onbekende voertuigen die met kernwapens van amerika en rusland (en mogelijk ook china) lopen te kloten. (lees: ufos and nukes van robert hastings), maar ook met andere zaken... het word dat mensen weer beter gaan luisteren en respectvoller met elkaar omgaan.

de oxycontin crisis, die is vreselijk. mensen in amerika die alle apotheken langsgingen om hun dagelijkse portie oxycontin te scoren. en dan van de folie roken of het injecteren. vaak niet eens om fysieke pijn te dempen maar om hun k*t leven door te komen. tja... opiaten. heb er een haat-liefde verhouding mee. kotsen, jeuk; das niet mijn ding. maar toch is de verdoving en dat mdma achtige gevoel in je buik niet verkeerd.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Eve's drop ik wil niet stoken, maar er is ook een topic over de corona vaccinatie: Vaccin tegen het coronavirus
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eve's drop zei:
Helaas is dit plaatje al langer bekend dan dat er social media is, ik herriner mij dat dit stond afgebeeld in het maatschappijleer boek.
Klik om te vergroten...

Ook hoe er de laatste tijd zeer veel massale protesten tegen de coronamaatregelen zijn overal ter wereld. Maar hoor en zie je hiervan iets op het nieuws? Zou het niet normaal zijn om alle grote gebeurtenissen via de media te communiceren, in plaats van alleen deze die lijken te bevestigen dat iedereen in de wereld voor de coronamaatregelen is?

Vinden mensen hier die voor de maatregelen zijn dit misschien ook niet een heel klein beetje verkeerd en ook verdacht dat de media er zo mee omgaat? Ongeacht of je nou voor of tegen bent, dit klopt toch gewoon niet? Er zou een eerlijke verslaggeving moeten zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsychedelicMagic zei:
er is momenteel denkpauze ingelast, omdat alles op de schop gaat. zelfs religie gaat mogelijk op de schop. maar ook politiek, wetenschap, etc. ons toekomst stemt somber, al denk ik daar anders over. ik denk dat we juist een mooie toekomst tegemoet gaan met nieuwe micro-warpdrive voertuigen, nieuwe generatie medicijnen, kwamtumcomputers, 3dprinters, voedsel-printers, kweekvlees, minder armoede, betere educatie, meer thuiswerken, beter welzijn voor dieren, en noem maar op.
Klik om te vergroten...
Precies het verhaal wat ze je willen doen laten geloven, imo...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Precies het verhaal wat ze je willen doen laten geloven, imo...
Klik om te vergroten...
Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsychedelicMagic zei:
Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...
Klik om te vergroten...

Wat zeggen de mensen dan waar je somber van word?

Ik bedoel, de maffia regeert in nederland, de burger is door haar eigen belastingstelsel in de kont geneukt al jaren lang. Deurwaarders hebben onterecht mensenrechten geschonden. Afvalverkingsbedrijven hebben verschrikkelijke trucjes uitgehaald om subsidie geld te vangen maar wel de troep te ppdumpen in ons klimaat. De timmermans tax gaat de burger met datzelfde klimaat belasten.


Mag ik nog even doorgaan? Dit komt niet van de mens maar direct uit vertrouwelijke informatie!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er is niemand bang voor de criminelen, dat is een vertekend beeld dat mensen krijgen door de media. Er is juist een schreeuw om legalisering om zo de criminelen buitenspel te zetten en zo de controle over kwaliteit te waarborgen. Zo verdiend de staat er wat op en kan diezelfde staat mooi die centjes gebruiken om een stevig demotiverende campagne te starten en goede voorlichting te geven over de gevaren van drugsgebruik.

Maar die bekrompen regering gooit weer een miljard op de grote stapel op de war on drugs, want dat helpt echt!

Laat je niet misleiden door de staatspropaganda!
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tja, er zijn meer mensen die zeggen dat we een sombere toekomst tegemoet gaan... We zullen het zien.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsychedelicMagic zei:
Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...
Klik om te vergroten...
De toekomst ziet er somber uit áls de mensheid niet massaal gaat ontwaken uit deze immens grootschalige misleiding en massa hypnose/psychose waarin we terecht zijn gekomen (al voor corona, mind you). Het ligt aan onszelf of de toekomst er somber uit komt te zien of niet.

Het idee dat onze overheden deze situatie aanpakken om de wereld te verbeteren (great reset, build back better) is in mijn ogen op zijn zachtst gezegd naïef. Ze zullen het juist gebruiken om meer macht, meer geld, meer controle naar zich toe te trekken en we zien al dat dat allemaal gebeurt. Met mooie praatjes het volk laten geloven dat zij ons een betere toekomst zullen geven.

PsychedelicMagic zei:
En criminelen zijn altijd al de baas geweest. Dat is omdat mensen banger zijn voor criminelen dan voor andere mensen. Bange mensen luisteren beter. Begrijp dat dan toch!
Klik om te vergroten...
Als je dit weet, hoe kun je dan denken dat zij uiteindelijk het beste met ons voor hebben? Ik geloof in de uiteindelijke goedheid van de mens hoor, maar velen geloven daar zelf niet in en dat is het probleem. Als je niet gelooft in goedheid in jezelf, kun je geen goedheid in de ander zien en is álles dat je doet manipulatie.

Ja, wat jij zegt werkt, maar dat is nou juist het punt: willen we een maatschappij gebaseerd op angst, controle en forceren, of een maatschappij gebaseerd op liefde, vrijheid en vertrouwen? Op het moment zitten we in het eerste. Als dat niet gaat veranderen, glijden we hier alleen maar dieper in weg en zul je over een aantal jaren pas écht een dystopische wereld gaan zien.

Imo.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
De toekomst ziet er somber uit áls de mensheid niet massaal gaat ontwaken uit deze immens grootschalige misleiding en massa hypnose/psychose waarin we terecht zijn gekomen (al voor corona, mind you). Het ligt aan onszelf of de toekomst er somber uit komt te zien of niet.

Het idee dat onze overheden deze situatie aanpakken om de wereld te verbeteren (great reset, build back better) is in mijn ogen op zijn zachtst gezegd naïef. Ze zullen het juist gebruiken om meer macht, meer geld, meer controle naar zich toe te trekken en we zien al dat dat allemaal gebeurt. Met mooie praatjes het volk laten geloven dat zij ons een betere toekomst zullen geven.


Als je dit weet, hoe kun je dan denken dat zij uiteindelijk het beste met ons voor hebben? Ik geloof in de uiteindelijke goedheid van de mens hoor, maar velen geloven daar zelf niet in en dat is het probleem. Als je niet gelooft in goedheid in jezelf, kun je geen goedheid in de ander zien en is álles dat je doet manipulatie.

Ja, wat jij zegt werkt, maar dat is nou juist het punt: willen we een maatschappij gebaseerd op angst, controle en forceren, of een maatschappij gebaseerd op liefde, vrijheid en vertrouwen? Op het moment zitten we in het eerste. Als dat niet gaat veranderen, glijden we hier alleen maar dieper in weg en zul je over een aantal jaren pas écht een dystopische wereld gaan zien.

Imo.
Klik om te vergroten...
Een wereld waarin wij in harmonie leven met elkaar, zonder elkaar geweld aan te doen; die gaat er komen, maar dat duurt nog heeel lang. Ik snap je iig, maar wij zijn er nog niet aan toe om in zo'n wereld te leven. Liefde, vrijheid en vertrouwen; dat zie je op sommige festivals. Maar de mens zit zo niet in elkaar. Het is niet haalbaar om een maatschappij te baseren op liefde, vrijheid en vertrouwen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsychedelicMagic zei:
Een wereld waarin wij in harmonie leven met elkaar, zonder elkaar geweld aan te doen; die gaat er komen, maar dat duurt nog heeel lang. Ik snap je iig, maar wij zijn er nog niet aan toe om in zo'n wereld te leven. Liefde, vrijheid en vertrouwen; dat zie je op sommige festivals. Maar de mens zit zo niet in elkaar. Het is niet haalbaar om een maatschappij te baseren op liefde, vrijheid en vertrouwen.
Klik om te vergroten...
Nou, ik denk dat we in een tijd leven waar dingen mogelijk snel kunnen veranderen. Meer mensen zullen gaan inzien wat een duistere dingen hier gebeuren. Meer mensen zullen in zichzelf op zoek gaan naar goedheid en hoe meer mensen het vinden, hoe makkelijker het voor anderen zal zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat dit bestaan bedoeld is als hemel op aarde, maar dat we door een hele duistere periode gaan, omdat dit vanuit vrije wil tot stand moet komen. Als het ons gegeven werd, hadden we geen vrije wil gehad. Wij zelf moeten het tot stand brengen. Niet vertrouwen op de superrijken en super machtigen, of zelfs op "God" om het ons te geven. Dat is de macht uit handen geven. Ik geloof trouwens echt wel dat er ook mensen in de overheid zitten die goede intenties hebben, maar nu zijn er duistere krachten die de overhand hebben. En daarnaast is de weg naar de hel natuurlijk geplaveid met goede intenties.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alakazam zei:
@Eve's drop ik wil niet stoken, maar er is ook een topic over de corona vaccinatie: Vaccin tegen het coronavirus
Klik om te vergroten...

Zo is het. Graag niet overal topics met ditzelfde onderwerp openen.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Zo is het. Graag niet overal topics met ditzelfde onderwerp openen.
Klik om te vergroten...

Dit is toch over nieuws en actualiteiten?

Dit betreft de grootste farmaceut en is ook "eindverantwoordelijk" voor het Jansen vaccin!

Ik zie niet in dat dit niet mag het blijft netjes en binnen de perken, ik heb het topic zelf geopend en jij doet nu aan censuur.

No hard feelings.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."