Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDF & fentanyl bij Omroep Brabant

DF & fentanyl bij Omroep Brabant

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#1
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws...-maar-deze-mensen-zijn-er-dol-op-Wat-een-spul

Fentanyl is dodelijk, maar deze mensen zijn er dol op: 'Wat een spul!'
EINDHOVEN - In een schuurtje in Eindhoven dook vorige week een kilo fentanyl op. Dat is een in Nederland relatief onbekend opiaat, een afgeleide van morfine die voorgeschreven wordt als pijnstiller. En die ook veel gebruikt wordt voor de lol of uit verslaving, zo blijkt uit een rondgang online. En dat terwijl een kleine hoeveelheid dodelijk kan zijn. Deskundigen maken zich grote zorgen.

“Heeft iemand ervaringen met fentanyl pleisters? Ik wil morgenavond een paar jointjes roken met een maatje en dit proberen. We hadden gelezen dat je deze zou moeten knippen?” Het is zomaar een vraag op de site drugsforum.nl, waar drugsgebruikers samenkomen om ervaringen en tips te delen.

Lees hier het hele artikel...

Straks worden we nog Bekende Nederlanders... :fearscream:
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het nieuws heeft België ook gehaald, hoorde het daarstraks op de radio. Wel goed dat het DF vermeld wordt. Dat maakt dat meer mensen juiste informatie zullen vinden en met hun vragen ergens terecht kunnen of over hun drugsgebruik kunnen praten 👍🙂
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar liefst 5 topics over Fentanyl in 2019 op drugsforum. Een ware epidemie deze drug zeg ik U!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zag het artikel net voorbij komen op vleesboek, je bent me voor.
Ralou zei:
Het nieuws heeft België ook gehaald, hoorde het daarstraks op de radio.
Klik om te vergroten...
Kiek es oan.

Twee jaar geleden ongeveer (als ik mij niet vergis) had iemand een topic op het forum aangemaakt waarin informatie rond fentanyl (gebruik) werd gevraagd.

Verontrustend nieuws natuurlijk, al lijkt er al enkele jaren illegale fentanyl rond te gaan in aanliggende regio. Maar ook leuk om te zien dat het forum zijn functie lijkt uit te oefenen. :grimacing:

Gerelateerde artikelen:
Spoiler
www.omroepbrabant.nl

Dodelijke hoeveelheid fentanyl lag voor het grijpen voor kinderen

De gevonden fentanyl in een schuur in Eindhoven lag in een stellingkast waar ook kinderspeelgoed lag. "Op het adres wonen ook jonge kinderen en het lag daar dus zo voor het grijpen", zegt Neeltje Keeris, officier van justitie synthetische drugs van het Landelijk Parket. Een kleine hoeveelheid...
www.omroepbrabant.nl www.omroepbrabant.nl
www.omroepbrabant.nl

Van coma tot overlijden: verslavingszorg ziet grote risico's in fentanyl

Een grote kans op een overdosis, plotseling in coma raken of zelfs overlijden. De in Eindhoven gevonden fentanyl, ruim een kilo in poedervorm, brengt veel gevaren met zich mee, zegt Katinka Damen van verslavingszorginstelling Novadic-Kentron. “Omdat het in poeder is, is het niet te doseren...
www.omroepbrabant.nl
www.omroepbrabant.nl

Dodelijke hoeveelheid fentanyl lag voor het grijpen voor kinderen

De gevonden fentanyl in een schuur in Eindhoven lag in een stellingkast waar ook kinderspeelgoed lag. "Op het adres wonen ook jonge kinderen en het lag daar dus zo voor het grijpen", zegt Neeltje Keeris, officier van justitie synthetische drugs van het Landelijk Parket. Een kleine hoeveelheid...
www.omroepbrabant.nl www.omroepbrabant.nl
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Die slapen na 1 tramadol.
Klik om te vergroten...
Ik ook hoor, maar dan wel een spuitje tramadol🤭
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ach kranten moeten weer geld verdienen met sensatie.
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Plak geen pleisters op folie, ondanks de "zeeer" flexe werking 😉😂
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrmiyagi zei:
Plak geen pleisters op folie, ondanks de "zeeer" flexe werking 😉😂
Klik om te vergroten...
Ja god maar als ze het gebruik tegen willen gaan ze toch niet informatie over hoe je het gebruikt verspreiden!

Stelletje sensatie zoekers zijn het
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrmiyagi zei:
Plak geen pleisters op folie, ondanks de "zeeer" flexe werking 😉😂
Klik om te vergroten...
Maar trouwens, hoe doe je dat dan precies?😜 Ik heb een dealer die ineens fentanyl pleisters verkoopt man...😜
L
Lid 153047Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Carfentanil Is nog veel krachtiger
chemische verbinding


Een stof met een werking analoog aan die van de synthetische opioïde fentanyl. Het effect is echter tot 100 maal sterker dan fentanyl en tot 10 000 keer krachtiger dan morfine.[3] Carfentanil is een Belgische uitvinding en werd voor het eerst in 1974 gesynthetiseerd door een team chemici van Janssen Pharmaceutica in Beerse, onder wie Paul Janssen. Het wordt op de markt gebracht onder de handelsnaam Wildnil als een algemeen anestheticum voor heel grote dieren, zoals olifanten, nijlpaarden, leeuwen. Bij een overdosis kan de werking worden opgeheven door toediening van de antagonist
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mr. Digger zei:
Carfentanil Is nog veel krachtiger
chemische verbinding


Een stof met een werking analoog aan die van de synthetische opioïde fentanyl. Het effect is echter tot 100 maal sterker dan fentanyl en tot 10 000 keer krachtiger dan morfine.[3] Carfentanil is een Belgische uitvinding en werd voor het eerst in 1974 gesynthetiseerd door een team chemici van Janssen Pharmaceutica in Beerse, onder wie Paul Janssen. Het wordt op de markt gebracht onder de handelsnaam Wildnil als een algemeen anestheticum voor heel grote dieren, zoals olifanten, nijlpaarden, leeuwen. Bij een overdosis kan de werking worden opgeheven door toediening van de antagonist
Klik om te vergroten...
Klopt, dit kan @Tijdloos Easy handelen... Hij lacht die slapende olifanten lachend uit ha ha ha. En dat bij doseringen tot wel 10-20mg!😲
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Klopt, dit kan @Tijdloos Easy handelen... Hij lacht die slapende olifanten lachend uit ha ha ha. En dat bij doseringen tot wel 10-20mg!😲
Klik om te vergroten...

Die laat een olifant al slapen met zijn standaard doseringen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Die laat een olifant al slapen met zijn standaard doseringen.
Klik om te vergroten...
Ook een @Roze Olifant?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Ook een @Roze Olifant?
Klik om te vergroten...

Die slapen na 1 tramadol.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Maar trouwens, hoe doe je dat dan precies?😜 Ik heb een dealer die ineens fentanyl pleisters verkoopt man...😜
Klik om te vergroten...
Dit was een geintje trouwens he, ik heb een opa met kanker die ik soms verzorg en ik blijf gewoon van ze fentanyl pleisters af hoor, hoef die shit niet en ga ze ook niet pikken
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb dit een aantal keer gedaan met pleisters van max 37.5ug dacht ik. Knip er een stukje vanaf rol een kokertje in de mond en een vuurtje eronder en zuigen. Smaakt vies maar gaf me toch zeker de high die ik zocht nadat alle oxycodon uit me stiefpa's kelderkast lege doosjes waren haha. Had toen niet in de gate of dit uberhaubt wel verslavend was eigenlijk. Gevoel komt overeen met het gevoel van heroine op het folie vond heroine eigenlijk ook flink tegenvallen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."