Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier keer per week zuipen en snuiven om 'kuttijd' door te komen

Vier keer per week zuipen en snuiven om 'kuttijd' door te komen

39 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.rtlnieuws.nl

Vier keer per week zuipen en snuiven om 'kuttijd' door te komen

Verveling, frustratie en een drang naar nieuwe ervaringen: veel studenten zijn in de coronacrisis meer drugs gaan gebruiken, vaak gewoon in hun studentenhuis. Zo ook studenten Peter en Lotte. Voor hen werd het een soort gewoonte. "Het is toch een kuttijd. Om ons beter te voelen gingen we maar...
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

Merken jullie ook dat jullie gebruik is toegenomen sinds de coronacrisis is begonnen in nederland? Of valt het bij jullie mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Valt mee ik , ken wel groepen die nu in het weekend 3 dagen gebruiken en op school of werk bij aan het komen zijn en in het weekend er dan weer tegen aan gaan.

1x weekend (3dagen)drugs gedaan met defqon en voelde me 2 weken erna pas de oude, niet voor mij weggelegt.

Een circle waar je denk ik niet echt in wil komen tezitten


Als het om alcohol gaat , 12 dagen volgehouden op 'zuip' vakantie(s) maar dan heb je nog zeker 1 week erna last van trilhandjes kan ik je vertellen.

Merk wel dat ik eerder een drug pak dan eerder in plaats van een glaasje alcohol , misschien ook omdat ik me dan iets meer onder controle kan houden en niks doms of ongecontroleerd eruit gooi . Dat doe ik bijvoorbeeld wel als ik stomdronken ben...dan kan er wat uitfloepen wat dan niet bedoeld is.

En natuurlijk omdat we nu niet opstap kunnen!
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Buffelaartje zei:
Valt mee ik , ken wel groepen die nu in het weekend 3 dagen gebruiken en op school of werk bij aan het komen zijn en in het weekend er dan weer tegen aan gaan.

1x gedaan met defqon en voelde me 2 weken erna pas de oude, niet voor mij weggelegt.

Een circle waar je denk ik niet echt in wil komen tezitten


Als het om alcohol gaat , 12 dagen volgehouden op 'zuip' vakantie(s) maar dan heb je nog zeker 1 week erna last van trilhandjes kan ik je vertellen.

Merk wel dat ik eerder een drug pak dan eerder in plaats van een glaasje alcohol , misschien ook omdat ik me dan iets meer onder controle kan houden en niks doms of ongecontroleerd eruit gooi . Dat doe ik bijvoorbeeld wel als ik stomdronken ben...dan kan er wat uitfloepen wat dan niet bedoeld is.

En natuurlijk omdat we nu niet opstap kunnen!
Klik om te vergroten...

Hahaha ja mooi hè dat je vaak al aan ze kan zien dat ze het wild hebben gehad. 🀣

Zo 2 weken erna pas de oude!? Goed hard gegaan dan, ik kan denk ik wel zeggen dat het dan een top dag was op defqon πŸ₯³
Mdma gebruikt die dag?

Hahaha ja de tril handjes komen mij bekend voor, zuip vakanties.. moet er niet niet meer aan denken haha, misselijk wakker worden midden in de nacht, alles eruit gooien πŸ˜† voor de rest natuurlijk momenten creΓ«ren die in de boeken kunnen, maar zo veel en zo lang achter elkaar drinken, nee dat is mooi geweest πŸ˜‚ ik had ook dat ik gewoon een beetje begon te transpireren als ik nog niet dronken was, alsof dat al een afkickverschijnsel was ofzo.πŸ˜†

Ja ik heb ook dat ik sneller drugs zou kiezen boven alcohol, evengoed als ik bier drink komt er vaak een envelopje coke tevoorschijn haha maar kies toch vaker voor drugs. Indd ook omdat ik dan meer helder ben en alles onder controle kan hebben, althans, zo voelt het dan haha.
Met alcohol al zoveel stomme dingen gedaan 1πŸ˜…πŸ€£

Ja weer opstap kunnen gaan.. zoo wat kijk ik daar weer naar uit zeg, dat speelt ook een grote rol in meer drugs gebruiken vind ik ja, het nu elke keer bij vrienden thuis, of in een loods op privΓ© terrein bier zuipen, snuiven en slikken.
Ik ben wel weer toe aan een koud biertje op een terras, of lekker los gaan op een feest/festival, ik denk iedereen wel ondertussen haha.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
FineCrystalline zei:
Hahaha ja mooi hè dat je vaak al aan ze kan zien dat ze het wild hebben gehad. 🀣

Zo 2 weken erna pas de oude!? Goed hard gegaan dan, ik kan denk ik wel zeggen dat het dan een top dag was op defqon πŸ₯³
Mdma gebruikt die dag?

Hahaha ja de tril handjes komen mij bekend voor, zuip vakanties.. moet er niet niet meer aan denken haha, misselijk wakker worden midden in de nacht, alles eruit gooien πŸ˜† voor de rest natuurlijk momenten creΓ«ren die in de boeken kunnen, maar zo veel en zo lang achter elkaar drinken, nee dat is mooi geweest πŸ˜‚ ik had ook dat ik gewoon een beetje begon te transpireren als ik nog niet dronken was, alsof dat al een afkickverschijnsel was ofzo.πŸ˜†

Ja ik heb ook dat ik sneller drugs zou kiezen boven alcohol, evengoed als ik bier drink komt er vaak een envelopje coke tevoorschijn haha maar kies toch vaker voor drugs. Indd ook omdat ik dan meer helder ben en alles onder controle kan hebben, althans, zo voelt het dan haha.
Met alcohol al zoveel stomme dingen gedaan 1πŸ˜…πŸ€£

Ja weer opstap kunnen gaan.. zoo wat kijk ik daar weer naar uit zeg, dat speelt ook een grote rol in meer drugs gebruiken vind ik ja, het nu elke keer bij vrienden thuis, of in een loods op privΓ© terrein bier zuipen, snuiven en slikken.
Ik ben wel weer toe aan een koud biertje op een terras, of lekker los gaan op een feest/festival, ik denk iedereen wel ondertussen haha.
Klik om te vergroten...
Was niet 1 dag op defqon maar een weekend 🀣 , ja 1 dag mdma 2 dagen speed...rond de 1 uur per dag pauze gepakt overdag en daar van het begin tot het einde gestaan (11 a 12 uurtjes)...dat sloopt je lichamelijk natuurlijk ook gewoon + niet veel slaap + eten!

Ja dat natuurlijk ook , van drugs Doe (ik) tenminste ook minder vaker domme dingen of juist helemaal niet...in ieder geval geen dingen waar ik spijt van kan hebbenπŸ˜†

Het wordt al genieten geblazen als we inderdaad weer lekker op een terras ons eigen kunnen bezatten , lekker eten en van de zon kunnen genieten...Is toch wel een andere vibe als je bij vrienden zit of op het terras zit.

Ja het opstap/festi gebeuren weegt me wel het zwaarst...gelukkig al vaak en zat gedaan maar je wilt in je jongere jaren toch zoveel mogelijk meemaken en zeker op die gebieden!

Opstap wordt het wel weer een keer 1x in de zoveel tijd een puntje of lijntje coke buiten de discotheek in een steegje🀣
Je bent inmiddels opstap ook met heel andere dingen bezig dan met 'Oh ik pak nog een lijntje' (tenminste wij danπŸ₯³) maar denk dat dat voor de.meeste geld
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Alvast heel veel succes morgen. Goed dat je van jezelf inziet wat je problemen zijn en hulp zoekt.
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Ja ik heb vorig jaar al wel een tijdje via het herstelcentrum waar ik heenga "vrijblijvend" begeleiding gehad van een ervaringsdeskundige van die instelling. Maar dat is toen door omstandigheden gestopt en sindsdien klooi ik zelf maar een beetje aan en twijfelde ik wel steeds om een officiΓ«le doorverwijzing te vragen. En na een bepaalde situatie wat me deed beseffen dat het echt niet goed ging met mn gebruik de knoop eindelijk doorgehakt toe en het geregeld. Dat was 5 weken geleden en nu morgen die intake, dus ik ben benieuwd!
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buffelaartje zei:
Was niet 1 dag op defqon maar een weekend 🀣 , ja 1 dag mdma 2 dagen speed...rond de 1 uur per dag pauze gepakt overdag en daar van het begin tot het einde gestaan (11 a 12 uurtjes)...dat sloopt je lichamelijk natuurlijk ook gewoon + niet veel slaap + eten!

Ja dat natuurlijk ook , van drugs Doe (ik) tenminste ook minder vaker domme dingen of juist helemaal niet...in ieder geval geen dingen waar ik spijt van kan hebbenπŸ˜†

Het wordt al genieten geblazen als we inderdaad weer lekker op een terras ons eigen kunnen bezatten , lekker eten en van de zon kunnen genieten...Is toch wel een andere vibe als je bij vrienden zit of op het terras zit.

Ja het opstap/festi gebeuren weegt me wel het zwaarst...gelukkig al vaak en zat gedaan maar je wilt in je jongere jaren toch zoveel mogelijk meemaken en zeker op die gebieden!

Opstap wordt het wel weer een keer 1x in de zoveel tijd een puntje of lijntje coke buiten de discotheek in een steegje🀣
Je bent inmiddels opstap ook met heel andere dingen bezig dan met 'Oh ik pak nog een lijntje' (tenminste wij danπŸ₯³) maar denk dat dat voor de.meeste geld
Klik om te vergroten...

Dat is wel nice zeg heel weekendje defqon, brak ben je dan sowieso wel inderdaad met mdma en speed op, zolang het maar een blast was op t festival. πŸ™ŒπŸΌ

Zo de gedachten van weer lekker op het terras zitten daalt elke dag door m'n hoofd.
Moet gewoon weer lekker open, lang genoeg geweest die lockdown.

Hahaha lekker man, "snuiven in een steegje buiten naast de club" 😜 of bij het toilet staan wachten terwijl die muur wc's gwn vrij zijn 🀣
Of de snelle snuuf terwijl je schuilt achter je vrienden. πŸ˜‚πŸ˜‚
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
FineCrystalline zei:
Dat is wel nice zeg heel weekendje defqon, brak ben je dan sowieso wel inderdaad met mdma en speed op, zolang het maar een blast was op t festival. πŸ™ŒπŸΌ

Zo de gedachten van weer lekker op het terras zitten daalt elke dag door m'n hoofd.
Moet gewoon weer lekker open, lang genoeg geweest die lockdown.

Hahaha lekker man, "snuiven in een steegje buiten naast de club" 😜 of bij het toilet staan wachten terwijl die muur wc's gwn vrij zijn 🀣
Of de snelle snuuf terwijl je schuilt achter je vrienden. πŸ˜‚πŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Neeeeeeee! pahaha...in de discotheek ga ik dat echt niet liggen doen , kwamen zowat elke week daar..kennen die eigenaar ook redelijk goed van zo'n tent in stratumseind en hebben liever niet dat hij dat weet.

Krijg je meteen een vooroordeel aan je broek hangen (lijkt me) van die gozer , de mensen achter de bar daar zouden alleen maar moetten lachen denk ik :grin:
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Buffelaartje zei:
Neeeeeeee! pahaha...in de discotheek ga ik dat echt niet liggen doen , kwamen zowat elke week daar..kennen die eigenaar ook redelijk goed van zo'n tent in stratumseind en hebben liever niet dat hij dat weet.

Krijg je meteen een vooroordeel aan je broek hangen (lijkt me) van die gozer , de mensen achter de bar daar zouden alleen maar moetten lachen denk ik :grin:
Klik om te vergroten...
Hahaha ja beter niet dan πŸ˜‚ gwn lekker undercover doen als je de eigenaar kent ja πŸ‘ŒπŸΌ

In de polobar hier in haarlem is snuiven een normaal iets geworden, is een studenten bar, daar zal het mischien aan liggen.πŸ˜‚
De eigenaar is denk ik ook niet vies van een snuifje hier en daar haha.
Het word wel alleen de toilet ruimte gedaan, zodra je naar beneden loopt zie ie de sleutels in de neusgaten verwijden. 😝 en is het vaak "yoo even lekker punten?" 🀣
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buiten een uitschuiver van paar avondjes 3mmc en redelijk wat wiet in 2020 gebruik ik nu niets dus nee corona beΓ―nvloed niks hier. Beetje karakter hebben en niet iets als reden gebruiken om toch weer iets te nemen of compulsief gebruik goed te keuren is ook al een voordeel.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
In het begin van Covid meteen 3 maanden economische werkloosheid gehad, ja toen ging het gebruik exponentieel omhoog.
Maar 2021 heeft behalve 2x een weekend nog niks gebracht qua harddrugs.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
FineCrystalline zei:
www.rtlnieuws.nl

Vier keer per week zuipen en snuiven om 'kuttijd' door te komen

Verveling, frustratie en een drang naar nieuwe ervaringen: veel studenten zijn in de coronacrisis meer drugs gaan gebruiken, vaak gewoon in hun studentenhuis. Zo ook studenten Peter en Lotte. Voor hen werd het een soort gewoonte. "Het is toch een kuttijd. Om ons beter te voelen gingen we maar...
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

Merken jullie ook dat jullie gebruik is toegenomen sinds de coronacrisis is begonnen in nederland? Of valt het bij jullie mee?
Klik om te vergroten...
Nee, eerder afgenomen. En ik vind het eerlijk gezegd prima zo. Komend weekend hebben m'n vrouwtje en ik wel voor het eerst samen xtc in de planning. We hebben allebei die week toch een week vrij, dus dat komt goed uit ivm herstellen. :smiley:
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#12
MetalGuy zei:
Nee, eerder afgenomen. En ik vind het eerlijk gezegd prima zo. Komend weekend hebben m'n vrouwtje en ik wel voor het eerst samen xtc in de planning. We hebben allebei die week toch een week vrij, dus dat komt goed uit ivm herstellen. :smiley:
Klik om te vergroten...
Lekker man, klinkt als een gezzelig en leuk plan voor aankomend weekend, dat word genieten met je vrouw! πŸ‘ŒπŸΌπŸ’ŠπŸ™‚ komt inderdaad goed uit die week vrij daarna, dat kan je wel gebruiken na een goeie X session πŸ‘πŸΌ
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
FineCrystalline zei:
Lekker man, klinkt als een gezzelig en leuk plan voor aankomend weekend, dat word genieten met je vrouw! πŸ‘ŒπŸΌπŸ’ŠπŸ™‚ komt inderdaad goed uit die week vrij daarna, dat kan je wel gebruiken na een goeie X session πŸ‘πŸΌ
Klik om te vergroten...
We hadden het ook zo gepland. Voor haar is het de allereerste keer. Dus het wordt als het goed is genieten. Ze ging enkele weken terug ook uitstekend op LSD terwijl ik voor haar aan het tripsitten was. πŸ₯°
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetalGuy zei:
We hadden het ook zo gepland. Voor haar is het de allereerste keer. Dus het wordt als het goed is genieten. Ze ging enkele weken terug ook uitstekend op LSD terwijl ik voor haar aan het tripsitten was. πŸ₯°
Klik om te vergroten...
De eerste keer xtc is toch wel altijd het beste zeggen velen, zelf heb ik dat ook, nooit meer dat gevoel kunnen krijgen van de eerste keer mdma in m'n systeem.
Ze gaat sowieso een onvergetelijke ervaring hebben en hopelijk gaat ze het leuk vinden, maar dat komt wel goed toch. Ik kijk er naar uit om te horen hoe je vrouw haar eerste keer X heeft ervaren ✌🏼.
LSD, machtig spul zo ver ik weet, nooit gebruikt, maar denk dat ze wel een mooie ervaring rijker is aan de lsd, sws met jou als tripsitter nearby πŸ‘πŸΌ
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik grijp wel wat vaker naar mijn LSD, maar daar blijft het dan ook bij. Ik ben gestopt met de uppers, ik kan er niet meer tegen. Benzo's alleen na de trip om te slapen. Wiet, zoveel ik maar kanπŸ˜…
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik sinds corona wel iets meer, maar dat kan ook komen omdat ik nu net een beetje in aanraking kom met drugs en aan het genieten ben. Maar ik hou het sowiezo alleen bij weekenden.

En wat jullie ook zeiden over doorhalen op drank of drugs: ik doe dst zelf ook liever op drugs. Ben zelf veel scherper en met drank word ik vaag. Plus mijn katers zijn met drank veel erger dan met drugs.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#17
whitesugar zei:
Ik gebruik sinds corona wel iets meer, maar dat kan ook komen omdat ik nu net een beetje in aanraking kom met drugs en aan het genieten ben. Maar ik hou het sowiezo alleen bij weekenden.

En wat jullie ook zeiden over doorhalen op drank of drugs: ik doe dst zelf ook liever op drugs. Ben zelf veel scherper en met drank word ik vaag. Plus mijn katers zijn met drank veel erger dan met drugs.
Klik om te vergroten...
Ik drink helemaal niet meer, verschrikkelijk die katers🀭. Ik trek het niet en ik verander in een drankduivelπŸ˜…. Als ik rum drink wordt ik letterlijk een piraatπŸ˜‚.
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#18
whitesugar zei:
Ik gebruik sinds corona wel iets meer, maar dat kan ook komen omdat ik nu net een beetje in aanraking kom met drugs en aan het genieten ben. Maar ik hou het sowiezo alleen bij weekenden.

En wat jullie ook zeiden over doorhalen op drank of drugs: ik doe dst zelf ook liever op drugs. Ben zelf veel scherper en met drank word ik vaag. Plus mijn katers zijn met drank veel erger dan met drugs.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik sinds corona ook meer, en in mijn geval komt dat doordat ik geen werk meer heb en hobbies niet echt meer kan doen, dus nu minder afleiding heb waardoor ik weer meer aan problemen en bullshit denk en dan meer drugs gebruik om afgeleid te zijn, en ofcourse fijn te voelen. Wel alleen in het weekend ook maar een stuk meer in het weekend dan voorheen.
Vaak ook een binge van vrijdag avond tot zondag nacht / maandag ochtend, en daar moet ik even mee stoppen eigenlijk.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#19
FineCrystalline zei:
De eerste keer xtc is toch wel altijd het beste zeggen velen, zelf heb ik dat ook, nooit meer dat gevoel kunnen krijgen van de eerste keer mdma in m'n systeem.
Ze gaat sowieso een onvergetelijke ervaring hebben en hopelijk gaat ze het leuk vinden, maar dat komt wel goed toch. Ik kijk er naar uit om te horen hoe je vrouw haar eerste keer X heeft ervaren ✌🏼.
LSD, machtig spul zo ver ik weet, nooit gebruikt, maar denk dat ze wel een mooie ervaring rijker is aan de lsd, sws met jou als tripsitter nearby πŸ‘πŸΌ
Klik om te vergroten...
Ja, daar sluit ik me bij aan. Alhoewel de laatste keer xtc voor mij al jaren geleden is en ik me altijd netjes aan de driemaandenregel heb gehouden moet dat geen probleem zijn. Wel heb ik een 3-MMC verslaving gehad, wat ook een serotonineslurper is, maar daar ben ik ook al meer dan twee jaar vanaf. Ik weet echter niet hoe dat zal uitpakken, maar omdat ik xtc altijd op feesten en in gezellige huiskamersettings heb gebruikt zal dat geen verdere problemen opleveren. Mocht dat wel het geval worden, dan heb ik mijn omgeving die mij een spiegel kunnen voorhouden omdat zij ook allemaal op de hoogte zijn. Ik zal na de "bewuste nacht" iig in het kort samenvatten hoe en wat. Ik ben niet zo goed in het schrijven van tripreports. πŸ˜¬πŸ˜…

Kan er iig nu al naar uitkijken en alle liefde die zal vloeien! πŸ₯°
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#20
MetalGuy zei:
Ja, daar sluit ik me bij aan. Alhoewel de laatste keer xtc voor mij al jaren geleden is en ik me altijd netjes aan de driemaandenregel heb gehouden moet dat geen probleem zijn. Wel heb ik een 3-MMC verslaving gehad, wat ook een serotonineslurper is, maar daar ben ik ook al meer dan twee jaar vanaf. Ik weet echter niet hoe dat zal uitpakken, maar omdat ik xtc altijd op feesten en in gezellige huiskamersettings heb gebruikt zal dat geen verdere problemen opleveren. Mocht dat wel het geval worden, dan heb ik mijn omgeving die mij een spiegel kunnen voorhouden omdat zij ook allemaal op de hoogte zijn. Ik zal na de "bewuste nacht" iig in het kort samenvatten hoe en wat. Ik ben niet zo goed in het schrijven van tripreports. πŸ˜¬πŸ˜…

Kan er iig nu al naar uitkijken en alle liefde die zal vloeien! πŸ₯°
Klik om te vergroten...
Ik ben blij voor je dat die 3-mmc achter de rug is πŸ™ŒπŸΌ stay strong!
Ja laten we hopen dat voor jou ook de xtc goed zal uitpakken, zal hopelijk geen probleem moeten zijn aangezien je xtc niet vaker doet in 3 maanden tijd.
Ook altijd fijn dat jou omgeving er van op de hoogte is, en zo te hulp kan schieten als het ff niet loopt zoals jij wilt.πŸ‘ŒπŸΌ
Hahaha maak je maar geen zorgen over je tripreport hoor, niks moet! Ik denk dat ik zelf ook niet echt een mooi report zou kunnen neerzetten, heb er ook nog nooit een geschreven.
Ik zie het report wel verschijnen als je er toch eentje maakt.πŸ‘ŒπŸΌ

Ohhh ohhh die liefde aan de X, wat een heerlijk gevoel is dat, lekker knuffelen!
Lichaams contact voelt dan heilig kan je wel zeggen.πŸ˜„ word een mooie avond heb ik het gevoel! πŸ₯°πŸ₯³
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."