Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier keer per week zuipen en snuiven om 'kuttijd' door te komen

Vier keer per week zuipen en snuiven om 'kuttijd' door te komen

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.rtlnieuws.nl

Vier keer per week zuipen en snuiven om 'kuttijd' door te komen

Verveling, frustratie en een drang naar nieuwe ervaringen: veel studenten zijn in de coronacrisis meer drugs gaan gebruiken, vaak gewoon in hun studentenhuis. Zo ook studenten Peter en Lotte. Voor hen werd het een soort gewoonte. "Het is toch een kuttijd. Om ons beter te voelen gingen we maar...
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

Merken jullie ook dat jullie gebruik is toegenomen sinds de coronacrisis is begonnen in nederland? Of valt het bij jullie mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Valt mee ik , ken wel groepen die nu in het weekend 3 dagen gebruiken en op school of werk bij aan het komen zijn en in het weekend er dan weer tegen aan gaan.

1x weekend (3dagen)drugs gedaan met defqon en voelde me 2 weken erna pas de oude, niet voor mij weggelegt.

Een circle waar je denk ik niet echt in wil komen tezitten


Als het om alcohol gaat , 12 dagen volgehouden op 'zuip' vakantie(s) maar dan heb je nog zeker 1 week erna last van trilhandjes kan ik je vertellen.

Merk wel dat ik eerder een drug pak dan eerder in plaats van een glaasje alcohol , misschien ook omdat ik me dan iets meer onder controle kan houden en niks doms of ongecontroleerd eruit gooi . Dat doe ik bijvoorbeeld wel als ik stomdronken ben...dan kan er wat uitfloepen wat dan niet bedoeld is.

En natuurlijk omdat we nu niet opstap kunnen!
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Buffelaartje zei:
Valt mee ik , ken wel groepen die nu in het weekend 3 dagen gebruiken en op school of werk bij aan het komen zijn en in het weekend er dan weer tegen aan gaan.

1x gedaan met defqon en voelde me 2 weken erna pas de oude, niet voor mij weggelegt.

Een circle waar je denk ik niet echt in wil komen tezitten


Als het om alcohol gaat , 12 dagen volgehouden op 'zuip' vakantie(s) maar dan heb je nog zeker 1 week erna last van trilhandjes kan ik je vertellen.

Merk wel dat ik eerder een drug pak dan eerder in plaats van een glaasje alcohol , misschien ook omdat ik me dan iets meer onder controle kan houden en niks doms of ongecontroleerd eruit gooi . Dat doe ik bijvoorbeeld wel als ik stomdronken ben...dan kan er wat uitfloepen wat dan niet bedoeld is.

En natuurlijk omdat we nu niet opstap kunnen!
Klik om te vergroten...

Hahaha ja mooi hè dat je vaak al aan ze kan zien dat ze het wild hebben gehad. 🀣

Zo 2 weken erna pas de oude!? Goed hard gegaan dan, ik kan denk ik wel zeggen dat het dan een top dag was op defqon πŸ₯³
Mdma gebruikt die dag?

Hahaha ja de tril handjes komen mij bekend voor, zuip vakanties.. moet er niet niet meer aan denken haha, misselijk wakker worden midden in de nacht, alles eruit gooien πŸ˜† voor de rest natuurlijk momenten creΓ«ren die in de boeken kunnen, maar zo veel en zo lang achter elkaar drinken, nee dat is mooi geweest πŸ˜‚ ik had ook dat ik gewoon een beetje begon te transpireren als ik nog niet dronken was, alsof dat al een afkickverschijnsel was ofzo.πŸ˜†

Ja ik heb ook dat ik sneller drugs zou kiezen boven alcohol, evengoed als ik bier drink komt er vaak een envelopje coke tevoorschijn haha maar kies toch vaker voor drugs. Indd ook omdat ik dan meer helder ben en alles onder controle kan hebben, althans, zo voelt het dan haha.
Met alcohol al zoveel stomme dingen gedaan 1πŸ˜…πŸ€£

Ja weer opstap kunnen gaan.. zoo wat kijk ik daar weer naar uit zeg, dat speelt ook een grote rol in meer drugs gebruiken vind ik ja, het nu elke keer bij vrienden thuis, of in een loods op privΓ© terrein bier zuipen, snuiven en slikken.
Ik ben wel weer toe aan een koud biertje op een terras, of lekker los gaan op een feest/festival, ik denk iedereen wel ondertussen haha.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#4
whitesugar zei:
Ik gebruik sinds corona wel iets meer, maar dat kan ook komen omdat ik nu net een beetje in aanraking kom met drugs en aan het genieten ben. Maar ik hou het sowiezo alleen bij weekenden.

En wat jullie ook zeiden over doorhalen op drank of drugs: ik doe dst zelf ook liever op drugs. Ben zelf veel scherper en met drank word ik vaag. Plus mijn katers zijn met drank veel erger dan met drugs.
Klik om te vergroten...
Ik drink helemaal niet meer, verschrikkelijk die katers🀭. Ik trek het niet en ik verander in een drankduivelπŸ˜…. Als ik rum drink wordt ik letterlijk een piraatπŸ˜‚.
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#5
whitesugar zei:
Ik gebruik sinds corona wel iets meer, maar dat kan ook komen omdat ik nu net een beetje in aanraking kom met drugs en aan het genieten ben. Maar ik hou het sowiezo alleen bij weekenden.

En wat jullie ook zeiden over doorhalen op drank of drugs: ik doe dst zelf ook liever op drugs. Ben zelf veel scherper en met drank word ik vaag. Plus mijn katers zijn met drank veel erger dan met drugs.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik sinds corona ook meer, en in mijn geval komt dat doordat ik geen werk meer heb en hobbies niet echt meer kan doen, dus nu minder afleiding heb waardoor ik weer meer aan problemen en bullshit denk en dan meer drugs gebruik om afgeleid te zijn, en ofcourse fijn te voelen. Wel alleen in het weekend ook maar een stuk meer in het weekend dan voorheen.
Vaak ook een binge van vrijdag avond tot zondag nacht / maandag ochtend, en daar moet ik even mee stoppen eigenlijk.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
FineCrystalline zei:
De eerste keer xtc is toch wel altijd het beste zeggen velen, zelf heb ik dat ook, nooit meer dat gevoel kunnen krijgen van de eerste keer mdma in m'n systeem.
Ze gaat sowieso een onvergetelijke ervaring hebben en hopelijk gaat ze het leuk vinden, maar dat komt wel goed toch. Ik kijk er naar uit om te horen hoe je vrouw haar eerste keer X heeft ervaren ✌🏼.
LSD, machtig spul zo ver ik weet, nooit gebruikt, maar denk dat ze wel een mooie ervaring rijker is aan de lsd, sws met jou als tripsitter nearby πŸ‘πŸΌ
Klik om te vergroten...
Ja, daar sluit ik me bij aan. Alhoewel de laatste keer xtc voor mij al jaren geleden is en ik me altijd netjes aan de driemaandenregel heb gehouden moet dat geen probleem zijn. Wel heb ik een 3-MMC verslaving gehad, wat ook een serotonineslurper is, maar daar ben ik ook al meer dan twee jaar vanaf. Ik weet echter niet hoe dat zal uitpakken, maar omdat ik xtc altijd op feesten en in gezellige huiskamersettings heb gebruikt zal dat geen verdere problemen opleveren. Mocht dat wel het geval worden, dan heb ik mijn omgeving die mij een spiegel kunnen voorhouden omdat zij ook allemaal op de hoogte zijn. Ik zal na de "bewuste nacht" iig in het kort samenvatten hoe en wat. Ik ben niet zo goed in het schrijven van tripreports. πŸ˜¬πŸ˜…

Kan er iig nu al naar uitkijken en alle liefde die zal vloeien! πŸ₯°
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#7
MetalGuy zei:
Ja, daar sluit ik me bij aan. Alhoewel de laatste keer xtc voor mij al jaren geleden is en ik me altijd netjes aan de driemaandenregel heb gehouden moet dat geen probleem zijn. Wel heb ik een 3-MMC verslaving gehad, wat ook een serotonineslurper is, maar daar ben ik ook al meer dan twee jaar vanaf. Ik weet echter niet hoe dat zal uitpakken, maar omdat ik xtc altijd op feesten en in gezellige huiskamersettings heb gebruikt zal dat geen verdere problemen opleveren. Mocht dat wel het geval worden, dan heb ik mijn omgeving die mij een spiegel kunnen voorhouden omdat zij ook allemaal op de hoogte zijn. Ik zal na de "bewuste nacht" iig in het kort samenvatten hoe en wat. Ik ben niet zo goed in het schrijven van tripreports. πŸ˜¬πŸ˜…

Kan er iig nu al naar uitkijken en alle liefde die zal vloeien! πŸ₯°
Klik om te vergroten...
Ik ben blij voor je dat die 3-mmc achter de rug is πŸ™ŒπŸΌ stay strong!
Ja laten we hopen dat voor jou ook de xtc goed zal uitpakken, zal hopelijk geen probleem moeten zijn aangezien je xtc niet vaker doet in 3 maanden tijd.
Ook altijd fijn dat jou omgeving er van op de hoogte is, en zo te hulp kan schieten als het ff niet loopt zoals jij wilt.πŸ‘ŒπŸΌ
Hahaha maak je maar geen zorgen over je tripreport hoor, niks moet! Ik denk dat ik zelf ook niet echt een mooi report zou kunnen neerzetten, heb er ook nog nooit een geschreven.
Ik zie het report wel verschijnen als je er toch eentje maakt.πŸ‘ŒπŸΌ

Ohhh ohhh die liefde aan de X, wat een heerlijk gevoel is dat, lekker knuffelen!
Lichaams contact voelt dan heilig kan je wel zeggen.πŸ˜„ word een mooie avond heb ik het gevoel! πŸ₯°πŸ₯³
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Ik drink helemaal niet meer, verschrikkelijk die katers🀭. Ik trek het niet en ik verander in een drankduivelπŸ˜…. Als ik rum drink wordt ik letterlijk een piraatπŸ˜‚.
Klik om te vergroten...
Ik dronk vorig jaar best veel toen er net corona was. Vooral in de zomervakantie. Had toen een periode dat ik oplaatst wel 2 keer per week redelijk veel dronk, ben toen ook gaan minderen omdat ik dacht dit gaat de verkeerde kant op..

Maar ik drink nu ook bijna nooit meer veel en toen ik laatst een avond weer wat meer gedronken had had ik best een erge kater.. ik kies nu dus ook liever voor drugs dan drank.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Ik dronk vorig jaar best veel toen er net corona was. Vooral in de zomervakantie. Had toen een periode dat ik oplaatst wel 2 keer per week redelijk veel dronk, ben toen ook gaan minderen omdat ik dacht dit gaat de verkeerde kant op..

Maar ik drink nu ook bijna nooit meer veel en toen ik laatst een avond weer wat meer gedronken had had ik best een erge kater.. ik kies nu dus ook liever voor drugs dan drank.
Klik om te vergroten...
Ja, luister naar je lichaam zou ik zeggen, forceer niets! Die binge weekeinden zijn funest voor lichaam en geest, ik kan dat niet meer. Ik wil het ook niet meer. Ik sta liever fris op na wat psychedelica gebruikt te hebben. Dat is echt mijn ding nu. ❀️
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Top! Ik heb in het verleden ook hulp gezocht, en dat is niets om je voor te schamen. Het zal je alleen maar sterker maken!
Klik om te vergroten...

Goed van je! Nee schamen doe ik me zeker niet hoor, ik loop al vanaf mn 18e bij de gewone GGZ (ben nu 34) en al genoeg hulp gehad dus.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Goed van je! Nee schamen doe ik me zeker niet hoor, ik loop al vanaf mn 18e bij de gewone GGZ (ben nu 34) en al genoeg hulp gehad dus.
Klik om te vergroten...
Ik vanaf mijn 6e jaar begonnen bij het RIAGG tot mijn 16e. Daarna op latere leeftijd ook af en aan bij de GGZ. Het is wat het is, en als het je goed doet, waarom niet toch?
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Vorig jaar ben ik de eerste paar maanden van Corona ( maart tot en met mei) idd wel meer gaan gebruiken dan dat ik de maanden ervoor deed. Toen was ik nog vrijgezel en kon ik opeens niet meer naar hardcorefeesten om daar los te gaan. Al vrij snel kwamen ervoor in de plaats livestreams in het weekend, en dat resulteerde eigenlijk al vrij snel in elk weekend dan maar in mijn eentje thuis gebruiken, livestreams kijken en heel veel online ouwehoeren. En soms gebruikte ik ook wel gewoon doordeweeks als ik me kut voelde of wat meer energie wilde hebben.

Toen ik in mei een relatie met mijn vriend kreeg (die ik begin maart op mijn laatste hardcorefeest voordat alles dichtging had ontmoet) ging mijn gebruik al heel snel weer een stuk naar beneden. We gebruikten wel af en toe samen in het weekend (gemiddeld 2x per maand), maar alleen gebruiken deed ik eigenlijk niet meer en toen heb ik ook maandenlang zelf niks in huis gehad.

Vanaf november/december is ons gebruik weer toegenomen en in die tijd zaten we samen veel aan de 3MMC vooral. In die tijd ging het ook slechter met mijn vader die in januari is overleden. Tijdens de weekenden samen kon ik alles even vergeten en genieten. Maar sinds het overlijden van mijn vader, dus sinds februari eigenlijk is het wel echt weer uit de hand gelopen. Zowel samen met mn vriend gebruikten we eigenlijk elk weekend wel wat ( coke, pep, 3mmc, mdma) en geleidelijk aan maakten we de weekenden steeds langer door de dag erna nog wat te nemen tegen de brakheid. En sindsdien ben ik ook wel weer alleen pep gaan gebruiken. En mn vriend had nog 3 weken vakantie voordat hij met zijn nieuwe baan begon waardoor we het "er nog even van wilden nemen samen"

Mn vriend heeft nu sinds 2 weken dus een nieuwe fulltimebaan waardoor we elkaar veel minder kunnen zien en waardoor hij eigenlijk niet echt meer kan gebruiken in het weekend. Dus nou is het afgelopen 2 weekenden wel gelukt om samen nuchter te blijven. Maar het eerste weekend heb ik van vrijdagmiddag tot zaterdagmiddag voordat hij kwam wel alleen gebruikt. En dit weekend is hij vanochtend vroeg weggegaan en zit ik sinds vanmiddag aan de pep. Ik had op zich eigenlijk verwacht dat ik nog veel meer zou gebruiken wanneer hij begon met zijn nieuwe baan, maar op zich valt het redelijk mee dus. Maar morgen heb ik zelf intake bij verslavingszorg omdat ik het ook niet zo onder controle heb als ik zou willen. Maar dat komt nu eigenlijk niet echt meer door Corona maar meer door andere oorzaken dus.
Klik om te vergroten...
Het gebruiken om even vervelende dingen te vergeten, of om gewoon wat meer energie te krijgen kan ik mezelf al te goed in herkennen.
Het zit soms allemaal even niet mee nee, en dan is vaak drugs even de snelle escape. Wel goed van je dat ondanks dat jou vriend nu fulltime aan het werk is, jij toch je gebruik beperkt weet te houden!
Bij mij is dat alleen maar meer en meer geworden sinds ik geen werk meer heb en meer denk aan problemen.

Sterk van je dat je zelf de stap neemt om je aan te melden bij de verslavingszorg! Ik hoop voor je dat je de behandeling met positief resultaat zal afsluiten! Het ga je goed! Succes!! πŸ™‚πŸ’ͺπŸΌπŸ™
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
FineCrystalline zei:
Het gebruiken om even vervelende dingen te vergeten, of om gewoon wat meer energie te krijgen kan ik mezelf al te goed in herkennen.
Het zit soms allemaal even niet mee nee, en dan is vaak drugs even de snelle escape. Wel goed van je dat ondanks dat jou vriend nu fulltime aan het werk is, jij toch je gebruik beperkt weet te houden!
Bij mij is dat alleen maar meer en meer geworden sinds ik geen werk meer heb en meer denk aan problemen.

Sterk van je dat je zelf de stap neemt om je aan te melden bij de verslavingszorg! Ik hoop voor je dat je de behandeling met positief resultaat zal afsluiten! Het ga je goed! Succes!! πŸ™‚πŸ’ͺπŸΌπŸ™
Klik om te vergroten...

Dankjewel, lief van je! :kissingheart:
En ja precies zo herkenbaar idd. Ik heb zelf op een paar dagdelen therapie na dus ook niet echt verplichtingen en dan is gebruiken idd een erg makkelijke escape. Daarom ben ik nu ook wel bezig dus met meer dagbesteding/vrijwilligerswerk zoeken, want als ik maar iets te doen heb op een dag en onder de mensen ben dan lukt het vaak wel om niet te gebruiken.
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Perenijsje zei:
Dankjewel, lief van je! :kissingheart:
En ja precies zo herkenbaar idd. Ik heb zelf op een paar dagdelen therapie na dus ook niet echt verplichtingen en dan is gebruiken idd een erg makkelijke escape. Daarom ben ik nu ook wel bezig dus met meer dagbesteding/vrijwilligerswerk zoeken, want als ik maar iets te doen heb op een dag en onder de mensen ben dan lukt het vaak wel om niet te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ja dat is het vaak inderdaad, Het "geen verplichtingen/bezigheden hebben" ik moet ook maar weer eens werk gaan zoeken maar vind het eerst belangrijk m'n problemen aan te pakken zodat ik met een goed gevoel en motivatie weer aan de bak kan.
Goed bezig van je om naar dagbesteding en/of vrijwilligerswerk te zoeken! Dat zal je gedachten even lekker weg houden van het "escapen"
Keep it up! Gaat goed komen! πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼
S
SnowGolemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sinds vorige zomer, door corona, ben ik begonnen met wiet roken. Eerder had ik Coke, XTC en truffels geprobeerd, en slechts één keer hash. Gewone wiet had ik nooit eerder gebruikt, vroeger had ik daar gewoon geen behoefte aan. Sinds we die lockdown hebben zit ik veel vaker alleen thuis, en ik zag echt op tegen wéér een avond alleen op de bank met niks anders dan m'n eigen gedachten.

Uiteindelijk een keer naar de lokale shop gefietst en om iets gevraagd waar ik simpelweg een beetje mee kan relaxen. Ik kreeg een White Widow joint aangeraden, en hier ben ik mee begonnen. Omdat ik nooit gerookt heb was het in het begin een beetje lastig, maar inmiddels heb ik het roken onder de knie! Het bevalt me eigenlijk prima! Maximaal een keer per week, en door lage tolerantie heb ik aan een halve (pure) joint al genoeg voor een hele avond. Ik doe weinig meer dan op de bank liggen en lekker genieten van mijn muziek, of hooguit een beetje grappige filmpjes kijken op youtube.

Het maakt het vele thuis zitten wel een stuk dragelijker, ik kijk nu niet zo erg op tegen een avond alleen zijn. Ik ben er ook minder door gaan drinken (niet dat dat heel veel was), dus dat is opzich ook wel fijn.
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Corona periode was meer zoiets dat er eigenlijk geen reden was om drugs te gebruiken.
Je kon niet uit, er kwamen wel vrienden op bezoek die ook gebruiken dus werd het een gewoonte om dat maar iedere keer te doen als hij langskwam.

Nu is het goed stabiel en is de cirkel doorbroken.
Maar die cravings blijven nog wel hangen als die vriend wel gebruikt.

Kortom, ik pak nu alleen een snuif als ik er echt zin in heb en er een reden voor is:)
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetalGuy zei:
Nee, eerder afgenomen. En ik vind het eerlijk gezegd prima zo. Komend weekend hebben m'n vrouwtje en ik wel voor het eerst samen xtc in de planning. We hebben allebei die week toch een week vrij, dus dat komt goed uit ivm herstellen. :smiley:
Klik om te vergroten...
Lekker man, klinkt als een gezzelig en leuk plan voor aankomend weekend, dat word genieten met je vrouw! πŸ‘ŒπŸΌπŸ’ŠπŸ™‚ komt inderdaad goed uit die week vrij daarna, dat kan je wel gebruiken na een goeie X session πŸ‘πŸΌ
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
FineCrystalline zei:
Lekker man, klinkt als een gezzelig en leuk plan voor aankomend weekend, dat word genieten met je vrouw! πŸ‘ŒπŸΌπŸ’ŠπŸ™‚ komt inderdaad goed uit die week vrij daarna, dat kan je wel gebruiken na een goeie X session πŸ‘πŸΌ
Klik om te vergroten...
We hadden het ook zo gepland. Voor haar is het de allereerste keer. Dus het wordt als het goed is genieten. Ze ging enkele weken terug ook uitstekend op LSD terwijl ik voor haar aan het tripsitten was. πŸ₯°
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#19
MetalGuy zei:
We hadden het ook zo gepland. Voor haar is het de allereerste keer. Dus het wordt als het goed is genieten. Ze ging enkele weken terug ook uitstekend op LSD terwijl ik voor haar aan het tripsitten was. πŸ₯°
Klik om te vergroten...
De eerste keer xtc is toch wel altijd het beste zeggen velen, zelf heb ik dat ook, nooit meer dat gevoel kunnen krijgen van de eerste keer mdma in m'n systeem.
Ze gaat sowieso een onvergetelijke ervaring hebben en hopelijk gaat ze het leuk vinden, maar dat komt wel goed toch. Ik kijk er naar uit om te horen hoe je vrouw haar eerste keer X heeft ervaren ✌🏼.
LSD, machtig spul zo ver ik weet, nooit gebruikt, maar denk dat ze wel een mooie ervaring rijker is aan de lsd, sws met jou als tripsitter nearby πŸ‘πŸΌ
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik grijp wel wat vaker naar mijn LSD, maar daar blijft het dan ook bij. Ik ben gestopt met de uppers, ik kan er niet meer tegen. Benzo's alleen na de trip om te slapen. Wiet, zoveel ik maar kanπŸ˜…
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."