Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHalsema over cocaïne: 'War on drugs werkt niet'

Halsema over cocaïne: 'War on drugs werkt niet'

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1

​

"De War on Drugs werkt niet." Dat zei de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema vandaag op een congres over georganiseerde misdaad. Er waren meerdere Europese ministers bij aanwezig.
Het liefst zou ze zien dat de verkoop van drugs gelegaliseerd wordt, maar ze weet dat daar veel te weinig politieke steun voor is. Ook zei ze dat alleen het in beslag nemen van drugs niet werkt, melden AT5 en NH Nieuws.
Ze hoopt dat landen anders naar drugsgebruik gaan kijken. "Ik hoop dat we het erover eens kunnen zijn dat we een alternatieve strategie moeten formuleren."
De bijeenkomst werd georganiseerd door minister Yeşilgöz van Justitie. Er zijn ook ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken, of hun vertegenwoordigers, uit België, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje naar Amsterdam gekomen.

Geweld terugbrengen​

Volgens de burgemeester moet de aanpak van drugs bestaan uit drie delen. "We moeten het geweld en het aantal wapens op straat terugbrengen. We moeten de economische en sociale ontwikkeling van bepaalde wijken en buurten ondersteunen. En we moeten de illegale geldstromen in kaart brengen, verstoren en afsnijden."
Halsema benadrukte in haar toespraak dat ze vindt dat de politie in staat gesteld moet worden om criminelen aan te pakken. Ze vertelde de aanwezigen ook over de moorden op Peter R. de Vries, advocaat Derk Wiersum, de broer van kroongetuige Nabil B., Redouan, en de vergismoord op de 17-jarige Mohammed Bouchikhi. De moorden leidden volgens Halsema tot krantenkoppen, maar "zijn in werkelijkheid slechts het topje van de ijsberg".
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Linkse gekken!!!!!!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Linkse gekken!!!!!!
Klik om te vergroten...
Heb je geen warme billen meer in de winter hoor. Die stoelverwarming kan ik dan niet meer betalen.🙄
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Heb je geen warme billen meer in de winter hoor. Die stoelverwarming kan ik dan niet meer betalen.🙄
Klik om te vergroten...
Er zijn meerdere manieren om ze warm te houden hoor, toevallig...
En ik mis de connectie met linkse gekken maar dat terzijde

WhySoSerious?! zei:
In België wordt een gebruikershoeveelheid gedoogd.
Klik om te vergroten...
Mja in NL ook opzich.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, in sommige landen is het drugsbeleid soepeler dan hier in Nederland, zeker als het gaat over de drugs die wij hier softdrugs noemen: in Uruguay, Canada, en een hoop deelstaten in de USA is het zelfs legaal. In landen als Portugal en Tsjechië is een gebruikershoeveelheid harddrugs op zak hebben volledig gedecriminaliseerd. In België wordt een gebruikershoeveelheid gedoogd. In Duitsland hangt het ervan af in welke deelstaat je je bevindt. Frankrijk is dan weer erg streng, en het op zak hebben van drugs levert bijna altijd een straf op.

Nederland stond voornamelijk vroeger bekend om haar liberale drugsbeleid, maar inmiddels zijn er aardig wat landen die ons voorbij zijn gestreefd.

Maar dit artikel gaat volgens mij niet zozeer over het legaliseren van harddrugs. Meer over het terugbrengen van de criminaliteit die komt kijken bij drugshandel.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Er zijn meerdere manieren om ze warm te houden hoor, toevallig...
Klik om te vergroten...
Gniffel
ljuv zei:
En ik mis de connectie met linkse gekken maar dat terzijde
Klik om te vergroten...
Denk daar maar eens goed over na
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
*Wandelt rustig rond in zijn serre met cokeplanten, kauwend op een blaadje*
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Gniffel

Denk daar maar eens goed over na
Klik om te vergroten...
This is your shot, fuck her
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
This is your shot, fuck her
Klik om te vergroten...

Wie, Femke?

Nah. Mocht het nu Marianne Thieme zijn... :thinking:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Linkse gekken!!!!!!
Klik om te vergroten...
Zit ik in de Matrix ofzo?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Was Halsema trouwens niet de burgemeester die coffeeshops wouden sluiten in haar stad want het bracht het verkeerde soort tourisme?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Was Halsema trouwens niet de burgemeester die coffeeshops wouden sluiten in haar stad want het bracht het verkeerde soort tourisme?
Klik om te vergroten...
Voor buitenlanders, en er zou een erotisch centrum komen, maar niet op de Wallen.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#13
10 punten voor Femke, legaliseren die bende

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."