Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsketamine blaasproblemen

ketamine blaasproblemen

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#1
snorlax zei:
Dit is niet alleen bij ketamine maar waarschijnlijk bij de hele reeks arylcyclohexylamines!

Groene thee of EGCG kan beschermend werken voor de blaas volgens een studie in ratten.

Linkie naar de studie : https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1879522615004157
Klik om te vergroten...
De hele reeks is ver overdreven. De kern structuur van deze toxiciteit is echt een (des)-PCE groep. Van bijv PCP en xMXE reeksen is het bijna geen gevaar, ook Opioïde arylcyclohexylamines zoals Bromadol, 3HO-PCP derivaten hebben geen negatieve uitwerking op de blaas.

ketamine zichzelf wordt pas schadelijk na intensief gebruik, dag in dag uit voor maanden. Het toxicologisch profiel van ketamine is best geruststellend, het is wederom de media die het laat lijken dat als je 1x ketamine doet, je blaas al meteen dood is.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Potviz zei:
ketamine zichzelf wordt pas schadelijk na intensief gebruik, dag in dag uit voor maanden. Het toxicologisch profiel van ketamine is best geruststellend, het is wederom de media die het laat lijken dat als je 1x ketamine doet, je blaas al meteen dood is.
Klik om te vergroten...
Das precies nie wat er staat he...

"Een groeiende groep jongeren gebruikt de partydrug ketamine dagelijks en loopt daarbij een ernstige blaasontsteking op, wat vaak gepaard gaat met helse pijnen. Bij langdurig overmatig gebruik van het verdovingsmiddel lopen gebruikers bovendien risico op een zogenoemde 'ketamineblaas', die soms zelfs verwijderd moet worden."

Het gaat juist over de groep met jongeren die keta intensief gebruiken... Staat letterlijk in de eerste alinea haha. En ik denk een goede terechte waarschuwing, want er wordt vrij licht over keta gedaan in het algemeen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Das precies nie wat er staat he...

"Een groeiende groep jongeren gebruikt de partydrug ketamine dagelijks en loopt daarbij een ernstige blaasontsteking op, wat vaak gepaard gaat met helse pijnen. Bij langdurig overmatig gebruik van het verdovingsmiddel lopen gebruikers bovendien risico op een zogenoemde 'ketamineblaas', die soms zelfs verwijderd moet worden."

Het gaat juist over de goeie de groep die keta intensief gebruiken... Staat letterlijk in de eerste alinea haha. En ik denk een goede terechte waarschuwing, want er wordt vrij licht over keta gedaan in het algemeen.
Klik om te vergroten...

Ja, goed ik vraag me wel af hoe men weet dat er meer en meer jongeren zijn die dit dagelijks gebruiken. Dat het een drug is die al enige tijd in opgang is, en misschien zelfs coke zal voorbijsteken qua populariteit, klopt natuurlijk.

Alleen stel ik me altijd vragen bij dit soort van dramatische berichten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat zou kunnen, ik heb deze rc altijd oraal ingenomen.
Snuiven doe ik nooit.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
Mijn kloppend punt doelde op het laatste stukkie van haar betoog, dat ik haar volg.

Hoe geweldig ik keta ook vond, ik heb niet de intentie om het nog een derde keer te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Kan geen kwaad om af en toe even lekker te keta’en. :) Maar met mate. Verslaving moet je niet willen, maar geldt eigenlijk voor alle stoffen natuurlijk, hè. Wel wordt het verslavingspotentieel van disso’s nog vaak onderschat.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Kan geen kwaad om af en toe even lekker te keta’en. :) Maar met mate. Verslaving moet je niet willen, maar geldt eigenlijk voor alle stoffen natuurlijk, hè. Wel wordt het verslavingspotentieel van disso’s nog vaak onderschat.
Klik om te vergroten...

Die muziek, dat gevoel, de kleuren,... Heb trouwens keta gebruikt jaren voor mijn eerste lijn C...

Zal Special K Coke voorbijsteken als dé populaire drug denk je?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lemmy zei:
Die muziek, dat gevoel, de kleuren,... Heb trouwens keta gebruikt jaren voor mijn eerste lijn C...

Zal Special K Coke voorbijsteken als dé populaire drug denk je?
Klik om te vergroten...

Dat weet ik niet! Heb bij keta soms het gevoel (zoals bij veel dissociatieven) dat het een beetje een ‘acquired taste’ is. Je vindt dat vage gevoel prettig of niet, en soms heeft het even tijd nodig voor je het kunt waarderen.

Zelf vond ik de nawerking van keta nooit zo fijn (dat ‘dronken’ gevoel dat een tijd kan blijven hangen na een wat hogere dosis) en daardoor kon ik er altijd goed vanaf blijven.

Coke is toegankelijker qua effect, maar ja, niet qua prijs!

Het zijn zo’n verschillende middelen dat ze eigenlijk niet te vergelijken zijn. :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
ketamine dagelijks
Klik om te vergroten...
Ken Jeong Pain Look.jpg
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#9
Potviz zei:
Maar psychonaut wiki is geen echte bron, ze kopiëren en plakken bij elk molecuul dezelfde text. En bijv neem PCmO, Dat splitst als 1 van de enige niet in PCE en piperidine, het wordt gehydrolyseerd tot 4HO PCmO, en daarna wordt er een glucose molecuul aangeplakt. Daarom is het niet schadelijk voor de blaas, zoek maar op op PubMed, en andere instanties of er schadelijke effecten zijn op de blaas en maag bij PCmO en andere TyrT-PCP analogen of Bromadol etc
Klik om te vergroten...
Er zijn helemaal niet genoeg mensen die dat ooit gebruikt hebben zoals bij Ketamine.
Het was pas ondekt rond 2007 dat Ketamine dit soort problemen kan geven terwijl veel analogen net paar jaar om de hoek komen kijken met gebruik.

Er is wel een studie op pubmed dat MXE in ratten dus ook problemen geeft [1].
Gezien er weinig onderzoek is gedaan met de analogen en meeste met ketamine zelf zijn er genoeg mensen in de RC community die door analogen ook flinke problemen hebben gekregen met blaas en maag.


1: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24580056/ - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5297751/
l
luuukLid
01-01-2024, 00:00
#10
WhySoSerious?! zei:
Ik verbaas me erover dat je dit überhaupt op dagelijkse basis kan gebruiken. Buiten het feit dat het magische gevoel na structureel gebruik verdwijnt, word je er ook gewoon een dwaas van.
Klik om te vergroten...
Als ik lees dat er weer een idioot met een ballon lachgas achter het stuur is gekropen, of dat mensen dagelijks lachgas gebruiken en daar ernstig ziek van worden, verbaas ik me niet meer over dat mensen extreem domme dingen doen.
Aan de andere kant, je hebt maar een heel klein aandeel mensen nodig die hele domme dingen met drugs doen, om met zulke problemen in het nieuws te komen.
S
SyntrixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zo'n 10 jaar lang dagelijks ketamine gebruikt (met tussenpozen) in doseringen van 1 tot 5 gram per dag (ja, dat is belachelijk veel, ik raad het niemand aan) en heb zodoende ook vaak last gehad van blaasproblemen. Ik heb momenten gehad dat ik 30 x per dag een klein beetje moest pissen en daarbij het gevoel had dat ik glas scherven door mijn urineleider had lopen....zeer pijnlijk. Ik piste niet alleen bloed, maar ook stukjes "weefsel".
Ik ben er in de loop der tijd achter gekomen dat er een simpele remedie is tegen dit zeer hinderlijke aspect van ketamine gebruik/misbruik: Cranberry's. Gedroogde cranberries, cranberry sap of tabletten met cranberry extract...dat heeft mijn leven (of in ieder geval mijn blaas) gered. Dat gecombineerd met het drinken van voldoende water heeft bij mij meerdere malen alle blaasproblemen veroorzaakt door keta verholpen.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syntrixx zei:
Ik heb zo'n 10 jaar lang dagelijks ketamine gebruikt (met tussenpozen) in doseringen van 1 tot 5 gram per dag (ja, dat is belachelijk veel, ik raad het niemand aan) en heb zodoende ook vaak last gehad van blaasproblemen. Ik heb momenten gehad dat ik 30 x per dag een klein beetje moest pissen en daarbij het gevoel had dat ik glas scherven door mijn urineleider had lopen....zeer pijnlijk. Ik piste niet alleen bloed, maar ook stukjes "weefsel".
Ik ben er in de loop der tijd achter gekomen dat er een simpele remedie is tegen dit zeer hinderlijke aspect van ketamine gebruik/misbruik: Cranberry's. Gedroogde cranberries, cranberry sap of tabletten met cranberry extract...dat heeft mijn leven (of in ieder geval mijn blaas) gered. Dat gecombineerd met het drinken van voldoende water heeft bij mij meerdere malen alle blaasproblemen veroorzaakt door keta verholpen.
Klik om te vergroten...
In dit cranberry extract of sap zitten enzyme inhibitors die de afbraak van ketamine gedeeltelijk of volledig remmen. Dit kan op zichzelf ook schadelijk zijn voor je lever (hepatotoxiciteit)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoort in ketamine forum 😉
Maar is bekend probleem

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."