Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscannabis wordt legaal in Duitsland

cannabis wordt legaal in Duitsland

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nederlanders zijn cocksuckers toch? Amerikaanse politiek zegt: "Jump" en dan zingt Nederland: "How high"?
Sorry, ik ben even anti Nederlandse politiek, vooral aangaande de legalisering van wiet!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ape zei:
De tijd dat Nederland voorop liep met zaken is verleden tijd. Ik vraag het me af, of dit Nederland in beweging zet maar ben ben in ieder geval al lang niet meer optimistisch
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Maar heb het idee dat het idee dat Nederland vooruitstrevend is met dit soort dingen een beetje is blijven hangen. Het idee dus, niet het daadwerkelijke beleid.

Soms denk ik, hou toch op, zo is Nederland helemaal niet (meer). Het is meer regeltjes, meer verboden, meer moeilijkmakerij.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed bezig, Duitsers! :stoned:

Er valt een hoop te zeggen over het falende drugsbeleid hier in Nederland. Ik denk dat een groot deel van het probleem het onvermogen van de gevestigde orde is om toe te geven dat ze iets grandioos verkeerds hebben gedaan met The War On Drugs. Zelfreflectie valt ver te zoeken in het huidige politieke klimaat, en dรกt is wat een duurzame, vooruitstrevende en ruimdenkende kijk op cannabis nou juist vergt! We zullen het zien, niks is meer voorspelbaar in deze tijd. Ben blij dat stoners zoals ik wel ongestoord en onbezorgd (bijna) overal een jointje kunnen opsteken. En door legalisering elders in de wereld wordt het in sommige van mijn persoonlijke niet-al-te-cannabisvriendelijke kringen steeds meer sociaal geaccepteerd, wat een win is voor iedereen :grinning:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Zelfs blowen op straat wordt legaal in Duitsland.
Klik om te vergroten...
Levensgevaarlijk
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Screenshot_2024-02-23-19-57-24-084_com.eoffice.android.jpg

Nederland kan niet achterblijven toch? Zelfs blowen op straat wordt legaal in Duitsland.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Don Draper zei:
Nederland kan niet achterblijven toch?
Klik om te vergroten...
De tijd dat Nederland voorop liep met zaken is verleden tijd. Ik vraag het me af, of dit Nederland in beweging zet maar ben ben in ieder geval al lang niet meer optimistisch
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ape zei:
De tijd dat Nederland voorop liep met zaken is verleden tijd. Ik vraag het me af, of dit Nederland in beweging zet maar ben ben in ieder geval al lang niet meer optimistisch
Klik om te vergroten...
PVV heeft in het verleden geuit tegen coffeeshops en drugs te zijn (grootste partij in Nederland op dit moment) dus het ziet er niet zo rooskleurig uit.

Voorstanders van wiet in Nederland zien het nog niet zo slecht hoorde ik op een thema uitzending op NPO Radio 1 maar we zien het pas als er een regeerakkoord zit. Volgens mij met de partijen die tot nu toe praten staat wiet niet hoog op de agenda en VVD ziet er liever minder van dan meer. BBB zal er niet hard voor maken en NSC weet ik eigenlijk niet, niet verdiept in de partij van Pieter Omtzigt. Maar mijn gok is dat het CDA met een nieuwe naam is dus die gaan met alles in mee wat op tafel ligt.

Edit: snelle Google search laat zien dat NSC alles wil laten zoals het nu is.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Duitsland was al langer bezig met deze plannen. Dus het is zeker geen grap.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Nederlander zijn cocksuckers toch? Amerikaanse politiek zegt: "Jump" en dan zingt Nederland: "How high"?
Sorry, ik ben even anti Nederlandse politiek, vooral aangaande de legalisering van wiet!
Klik om te vergroten...
Wist je dat onze coffeeshops gebombardeerd worden door Amerikaanse wiet nu voor achterlijke prijzen? ๐Ÿ˜‚
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Don Draper zei:
Wist je dat onze coffeeshops gebombardeerd worden door Amerikaanse wiet nu voor achterlijke prijzen? ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Ja, drama, maar wat er in Duitsland is besloten is wel enorm goed nieuws!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
IMG_20240223_201803.jpg
Stadhuisplein Barcelona.. Ruikt ook als een coffeeshop nu. Deze demonstranten willen ook hier legalisering van wiet.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi nieuws.
Gaat in Nederland niet gebeuren.
Ik ga meteen kijken of ik een huisje kan huren in Duitsland.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is dit geen 1 april grap?
Gezien het dan in gaat.

Had het niet verwacht in Duitsland.
Maar klinkt wel prima
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Verstandig van onze oosterburen.

Probleem: illegale handel met keiharde criminaliteit

Oplossing: legaliseer dat redelijk ongevaarlijke kruid voor liefhebbers met wat regulatie om misbruik te beperken

In de meivakantie naar Duitsland dus. ๐Ÿ™‚

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."