Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLaat festivals zelf beslissen-drugsbeleid

Laat festivals zelf beslissen-drugsbeleid

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk artikel met een nieuwe kijk op ons drugsbeleid waarbij ook de mening van de drugsgebruikers zelf wordt meegenomen.

leuk om te lezen. Ben het zelf helemaal eens met de schrijver!

Laat festivals zelf beslissen wat er op hun terrein geslikt en gesnoven wordt

Flink wat mensen slikken en snuiven erop los als ze naar een festival gaan, ondanks een zerotolerancebeleid op drugs. Misschien zou het drugsbeleid op festivals beter werken als we feestgangers een kans geven om erover mee te beslissen.
npo.nl npo.nl
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik sluit me er ook helemaal bij aan 👍
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is een mooie insteek en een heel interessante gedachte. ik stem voor.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed plan, gaat niet gebeuren
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doet me denken aan het boek van Jules Evans, waarin hij uitlegt wat het belang van controleverlies is (namelijk een gevoel van verbondenheid, creativiteit, ontspanning en zingeving bevorderen). Hij stelt ook dat festivals een goede plek zijn om controleverlies te laten gebeuren omdat er veel geregeld is voor de veiligheid en gezondheid van bezoekers.

Zie deze Video op Facebook

Benieuwd wat @ljuv ervan vindt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Super interessant gesteld stuk inderdaad. Ik ben altijd groot voorstander van meer burgerparticipatie, mijn grootste kanttekening erbij is dat niet iedereen voldoende geïnformeerd is om tot een goede beslissing te komen. Dat zorgt voor teleurstelling en onbegrip, omdat ondervindingen in die participatie dan niet volledig kunnen worden overgenomen. Dat wordt in dit voorstel wel onderschept door met verschillende belanghebbenden aan tafel te zitten. En ik denk zéker dat festivals daarvoor een goede experimenteerruimte/ broedplaats zijn ja.
Ik ben wel nog benieuwd hoe dit juridisch werkt… hoe je die besluitbevoegdheid kan regelen enzo. Maar daarvoor heb ik niet genoeg juridische kennis haha

Dit stukje
FE1A19CF-B44C-432C-A7E3-2C5324A88D95.jpeg
blijf ik lastig lastig vinden. Eigenlijk worden politici en beleidsmakers op dezelfde voet geplaatst, terwijl in werkelijkheid de laatste uitvoert wat de eerste beslist. Ook als dat anders uitvalt dan welke vorm van participatie dan ook.

oja ff klein taaaaag @Neo-Shulginist @Eik
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ik ben altijd groot voorstander van meer burgerparticipatie, mijn grootste kanttekening erbij is dat niet iedereen voldoende geïnformeerd is om tot een goede beslissing te komen.
Klik om te vergroten...
Wat dat betreft zouden politici van CDA, CU en SGP bij voorbaat al uitgesloten moeten worden van deelname aan besluiten over het drugsbeleid 😂
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Wat dat betreft zouden politici van CDA, CU en SGP bij voorbaat al uitgesloten moeten worden van deelname aan besluiten over het drugsbeleid 😂
Klik om te vergroten...
Ik ken toch behoorlijk wat sgpers die goed geïnformeerd zijn wat betreft drugsgebruik.
Die vuurtoren uit mijn profiel foto is waar ik mijn eerste coke gehad heb vroeger, en staat in een van de sgp bolwerken van nl waar cokegebruik behoorlijk ingeburgerd is
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
miles zei:
Ik ken toch behoorlijk wat sgpers die goed geïnformeerd zijn wat betreft drugsgebruik.
Die vuurtoren uit mijn profiel foto is waar ik mijn eerste coke gehad heb vroeger, en staat in een van de sgp bolwerken van nl waar cokegebruik behoorlijk ingeburgerd is
Klik om te vergroten...
Ah, ja daar heb je zeker een punt.
Maar goed, je kan het ze ook niet kwalijk nemen. Er staat in de Bijbel immers niks geschreven over cocaïne.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ah, ja daar heb je zeker een punt.
Maar goed, je kan het ze ook niet kwalijk nemen. Er staat in de Bijbel immers niks geschreven over cocaïne.
Klik om te vergroten...
Alleen over appeltjespep!

En Eve (MDEA).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."