Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadiopresentator en liefhebber van kinderporno gebruikte ook drugs

Radiopresentator en liefhebber van kinderporno gebruikte ook drugs

37 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.vrt.be

Nu ook onderzoek naar drugsfeiten tegen voormalig radiopresentator Sven Pichal: in zijn VRT-locker werd cocaïne aangetroffen | VRT NWS Nieuws

Het gerecht is in de nasleep van het onderzoek naar beelden van kindermisbruik ook een onderzoek gestart naar drugsfeiten. Tijdens de huiszoekingen op de VRT vorige zomer werden in de persoonlijke locker van Sven Pichal ook kleine gebruikershoeveelheden drugs aangetroffen, volgens onze...
www.vrt.be www.vrt.be

Het gaat hier dus wel degelijk om Sven Pichal, die 3mmc en coke gebruikte. Dat eerste liet hij ook bij zijn werkgever leveren. Natuurlijk springt de Vlaamse pers hierop en lijkt het alsof alle gebruikers hiervan ook maar even grote vetzakkies zijn. Dat wordt niet zo gezegd, maar je kan het er wel uit filteren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Door wat bij te nemen ja, moorden verkrachten en vechten heb ik niet zin behoefte aan
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Door wat bij te nemen ja, moorden verkrachten en vechten heb ik niet zin behoefte aan
Klik om te vergroten...
Jij niet gelukkig, maar als je kijkt naar de hooligans.., die gaan echt niet vaak sober lopen knokken.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Cocaïne verandert het gedrag van mensen. Alcohol en joints ook hoor.. Maar zoals ik zeg, als je graag coke gebruikt, blijf bij mij en mijn vriendin uit de buurt aub!
Klik om te vergroten...

Jeez! Snuif je één keer coke van de tieten van iemands vriendin...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Jij niet gelukkig, maar als je kijkt naar de hooligans.., die gaan echt niet vaak sober lopen knokken.
Klik om te vergroten...

Dat kan wel ja, maar ook al begrijp ik je weerstand tegen coke, het zijn net dergelijke veralgemeningen die de anti drugsprofeten graag in stand houden om hun gefaalde aanpak te blijven implementeren.

"Alle cannabisgebruikers hebben last van psychoses"

"Het begint altijd met één joint en eindigt met crystal meth"
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
fa16471040e7ceacbe0ded1ef931fb28.jpeg

@Lemmy, natuurlijk hoef ik niet gelijk alle cocaïne gebruikers als hooligans te bestempelen, of verkrachters of moordenaars.., maar als ik in de toekomst op een onbewoond eiland terecht komt met een clubje overlevenden, dan hoop ik dat we wiet zullen vinden daar en niet een koffer met 50 kg cocaïne :). Volgens mij is dat een fijnere toekomst dan..
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Zelf kijk ik onder invloed nog weleens porno die niet 'mag'. Het zou goed kunnen dat coke dit soort van porno kijken in de hand werkt.
Klik om te vergroten...
Casrus zei:
Denk ook dat er mensen zijn die kinderporno kijken juist omdat het niet mag.
Klik om te vergroten...
Uhhh, probeer je hier te zeggen wat ik denk dat je hier probeert te zeggen?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sally Tessio zei:
Uhhh, probeer je hier te zeggen wat ik denk dat je hier probeert te zeggen?
Klik om te vergroten...

Nee, die kijk ik niet. Sterker nog, ik weet niet eens waar ik die zou kunnen vinden op het internet en dat wilde ik graag zo laten.

Trigger warning:

Wel heb ik ooit eind jaren negentig een nummer gezien van het rond 1980 legale tijdschrift Lolita
(véél te jonge meisjes) dat een vriend me had laten zien nadat we uit de bar naar zijn huis waren gegaan. Hij had het van zijn vader.


Maar we weten van de meeste (bijna allemaal) heren die gepakt zijn met kinderporno, dat ze zichzelf nooit zouden vergrijpen aan een kind en die porno ook zelf niet gemaakt hebben (sommigen vergrijpen zich er natuurlijk ook wel aan) en er waarschijnlijk vooral naar kijken omdat het verboden is en ze daar een kick van krijgen.

Net als het veel onschuldigere seks hebben waar je betrapt kunt worden, of het volkomen legale 'taboo'-genre porno.

Kijk onder invloed van drugs soms weer een ander genre porno dat nu in Nederland verboden is, maar waar decennia-lang geen enkel probleem van is gemaakt.

Ook kijk ik naar porno genres die waarschijnlijk verboden zouden moeten zijn, maar bij mijn weten nog legaal zijn.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Nee, die kijk ik niet. Sterker nog, ik weet niet eens waar ik die zou kunnen vinden op het internet en dat wilde ik graag zo laten.
Klik om te vergroten...
Alright, my bad voor de assumptie.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sally Tessio zei:
Alright, my bad voor de assumptie.
Klik om te vergroten...

Iedereen is nu op 'chomo's' aan het jagen (ook waar ze helemaal niet zitten) maar dat was een jaar of veertig geleden heel anders

Toen vierde men de Seksuele Revolutie van de decennia daarvoor.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Iedereen is nu op 'chomo's' aan het jagen (ook waar ze helemaal niet zitten) maar dat was een jaar of veertig geleden heel anders

Toen vierde men de Seksuele Revolutie van de decennia daarvoor.
Klik om te vergroten...
Het zijn wel dit soort opmerkingen die ik in meerdere topics in dit subforum van je langs heb zien komen die tot dergelijke assumpties leiden. Bij mij, maar het viel me op dat anderen zich ook al eens hetzelfde afvroegen.
Wat wil je nou precies zeggen met deze tekst? Een chomo is slang voor child molester. Kortom, iemand wiens seksuele voorkeur voor kinderen - een voorkeur waar hij/zij in alle waarschijnlijkheid weinig tot niets aan kan doen - daadwerkelijk leidt tot het seksueel misbruik van een kind, een daad waar hij/zij wel iets aan kan doen. Dat die daad wettelijk verboden is komt voort uit de observatie dat het het kind vaak levenslang schaadt, of zelfs een leven compleet verwoest.


Dat kindermisbruikers veertig jaar geleden minder fanatiek werden opgejaagd en men de seksuele revolutie aan het vieren was, dat geloof ik best. Maar wat is je punt? Is dat een neutrale opmerking waarvan de relevantie me compleet ontgaat, of insinueer je dat er iets mis is met kindermisbruikers verantwoordelijk houden voor hun daden? Ik hoop dat ik er opnieuw naast zit, maar je helpt niet echt mee met de cryptische manier waarop je op het topic van pedofilie en pedoseksueel gedrag reageert. Ik krijg de vibe van je dat je het allemaal niet zo erg vindt als een volwassene met een kind aan de haal gaat en je doet ook vrijwel niets om het tegendeel te bewijzen, ondanks dat er al een paar keer direct naar gevraagd is.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Toen vierde men de Seksuele Revolutie van de decennia daarvoor.
Klik om te vergroten...

Ik vind het aan de ene kant heel goed dat er nu zoveel aandacht is voor kindermisbruik want ik denk dat het in de "goede oude tijden" veel en veel vaker gebeurde dan nu vaak gedacht wordt. Het werd vrijwel altijd doodgezwegen. Vooral ook als er familieleden bij betrokken waren. Zo hoorde ik van mijn moeder pas een of twee jaar voor haar overlijden dat ze als tiener misbruikt was en vorig jaar van een oud klasgenoot dat zijn moeder als kind door familieleden jarenlang was misbruikt. Ook zij vertelde dit pas toen ze al in de 70 was. De verhalen over ontucht in kloosters en tehuizen kennen we allemaal.

Aan de andere kant durf je als volwassen man al bijna niet meer naar een kind te kijken of hem/haar een aai over de bol geven als het niet je eigen kind is.. Een paar jaar geleden hoorde ik een verhaal van iemand die ik ken. Hij was met zijn dochtertje in een speeltuin aan het spelen en was de enige kerel daar. Het kind in hem kwam blijkbaar naar boven en hij begon iets te enthousiast aan een spelletje ( volgens mij tikkertje) met een aantal kinderen waarna alle aanwezige ouders hem met verdachte blikken aankeken...De paranoia kan ook te ver gaan.. Kinderen hebben aandacht en goedkeuring nodig en om nou elk lichamelijk ( schouderklopje, aai over de bol) contact nu helemaal te weren uit angst om als pederast te worden gebrandmerkt gaat dan ook wel weer iets te ver.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sally Tessio zei:
Dat kindermisbruikers veertig jaar geleden minder fanatiek werden opgejaagd en men de seksuele revolutie aan het vieren was, dat geloof ik best.
Klik om te vergroten...
Het misbruik werd gewoon verzwegen. Vaak uit schaamte denk ik (in geval van familie) maar ook vanwege een rotsvast geloof in de kerk. Het was voor iedereen ondenkbaar dat een priester met kinderen aan het rotzooien was waarschijnlijk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sally Tessio zei:
Het zijn wel dit soort opmerkingen die ik in meerdere topics in dit subforum van je langs heb zien komen die tot dergelijke assumpties leiden. Bij mij, maar het viel me op dat anderen zich ook al eens hetzelfde afvroegen.
Wat wil je nou precies zeggen met deze tekst? Een chomo is slang voor child molester. Kortom, iemand wiens seksuele voorkeur voor kinderen - een voorkeur waar hij/zij in alle waarschijnlijkheid weinig tot niets aan kan doen - daadwerkelijk leidt tot het seksueel misbruik van een kind, een daad waar hij/zij wel iets aan kan doen. Dat die daad wettelijk verboden is komt voort uit de observatie dat het het kind vaak levenslang schaadt, of zelfs een leven compleet verwoest.
Klik om te vergroten...

Je kunt ook iemands leven verwoesten als je per ongeluk... of expres iemand valselijk beschuldigt van kindermisbruik.

Sally Tessio zei:
Het zijn wel dit soort opmerkingen die ik in meerdere topics in dit subforum van je langs heb zien komen die tot dergelijke assumpties leiden. Bij mij, maar het viel me op dat anderen zich ook al eens hetzelfde afvroegen.
Wat wil je nou precies zeggen met deze tekst? Een chomo is slang voor child molester. Kortom, iemand wiens seksuele voorkeur voor kinderen - een voorkeur waar hij/zij in alle waarschijnlijkheid weinig tot niets aan kan doen - daadwerkelijk leidt tot het seksueel misbruik van een kind, een daad waar hij/zij wel iets aan kan doen. Dat die daad wettelijk verboden is komt voort uit de observatie dat het het kind vaak levenslang schaadt, of zelfs een leven compleet verwoest.
Klik om te vergroten...

Kan.

Veel misbruikers zijn zelf misbruikt als kind. Zijn het nu boosaardige daders die buiten de wet om verdelgd moeten worden of zielige slachtoffers?

Sally Tessio zei:
Klik om te vergroten...

Een geweldige serie met zowel sex-offenders als slachtoffers als alle twee tegelijk... en nog heel wat meer types.

Sally Tessio zei:
Dat kindermisbruikers veertig jaar geleden minder fanatiek werden opgejaagd en men de seksuele revolutie aan het vieren was, dat geloof ik best. Maar wat is je punt? Is dat een neutrale opmerking waarvan de relevantie me compleet ontgaat, of insinueer je dat er iets mis is met kindermisbruikers verantwoordelijk houden voor hun daden?
Klik om te vergroten...

Toen we klein waren was alles de schuld van de 'Maatschappij', later werd alles 'eigen verantwoordelijkheid' (behalve van premier Rutte, maar die woorden waren ook maar om ons te foppen).

Of strafrechtelijke vervolging op zijn plaats is voor deze daden kan ik beamen, maar wat betekent 'verantwoordelijk houden voor hun daden'?

Sally Tessio zei:
Ik hoop dat ik er opnieuw naast zit, maar je helpt niet echt mee met de cryptische manier waarop je op het topic van pedofilie en pedoseksueel gedrag reageert. Ik krijg de vibe van je dat je het allemaal niet zo erg vindt als een volwassene met een kind aan de haal gaat en je doet ook vrijwel niets om het tegendeel te bewijzen, ondanks dat er al een paar keer direct naar gevraagd is.
Klik om te vergroten...

Bij mij is de vraag "wat is de schade"?

Eerst vond men dat de religieuze moraal had afgedaan juist ómdat er zoveel misbruik was.

Eerst was alle seks slecht,
toen was alle seks goed (gaandeweg),
toen vond men dat men vroeger toch te ver was gegaan,
en nu?

Deadwing zei:
Aan de andere kant durf je als volwassen man al bijna niet meer naar een kind te kijken of hem/haar een aai over de bol geven als het niet je eigen kind is.. Een paar jaar geleden hoorde ik een verhaal van iemand die ik ken. Hij was met zijn dochtertje in een speeltuin aan het spelen en was de enige kerel daar. Het kind in hem kwam blijkbaar naar boven en hij begon iets te enthousiast aan een spelletje ( volgens mij tikkertje) met een aantal kinderen waarna alle aanwezige ouders hem met verdachte blikken aankeken...De paranoia kan ook te ver gaan.. Kinderen hebben aandacht en goedkeuring nodig en om nou elk lichamelijk ( schouderklopje, aai over de bol) contact nu helemaal te weren uit angst om als pederast te worden gebrandmerkt gaat dan ook wel weer iets te ver.
Klik om te vergroten...

Die verdacht blikkenden brengen hun kinderen wel naar een echte pedofiel waar ze 't niet van door hebben.

Met andere mensen rekening houden. ✓
Alles verplicht te zijn aan wat een stel holbewoners nu weer in de Neanderthaler schedel heeft gehouden. X

Pederastie =/= pedofilie...

Pedo is met kleine kinderen, pederastie is eerder met pubers.

De huidige homoseksualiteit heeft zich voor een belangrijk deel uit pederastische culturen ontwikkeld. Dit omdat na beëindiging van de pederastieke leeftijd de knaap zelf kon huwen en er geen maatschappelijke schade was die exclusief homoseksuele oudere mannen die hun hele leven samen waren wel hadden toegebracht.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
Bij mij is de vraag "wat is de schade"?
Klik om te vergroten...
Is de schade aan een kind die misbruikt wordt, soms jarenlang, niet duidelijk? Met als mogelijk gevolg inderdaad dat ze zelf ook misbruikers worden wanneer ze opgroeien. Hele generaties groeien op met deze pijn en schaamte.
Casrus zei:
Of strafrechtelijke vervolging op zijn plaats is voor deze daden kan ik beamen, maar wat betekent 'verantwoordelijk houden voor hun daden'?
Klik om te vergroten...
Als iemand kinderen seksueel misbruikt, puur voor eigen genot en ongeacht of hijzelf was misbruikt, moet hij dan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden? Het overgrote deel van de slachtoffers misbruiken trouwens niemand wanneer ze ouder worden en een gezin stichten. Alleen daarom al is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Kan.

Veel misbruikers zijn zelf misbruikt als kind. Zijn het nu boosaardige daders die buiten de wet om verdelgd moeten worden of zielige slachtoffers?
Klik om te vergroten...
Ze zullen hoe dan ook verantwoordelijk gesteld moeten worden en bestraft voor hun daden. Begrip en empathie betekent nog niet dat daders niet gestraft zouden moeten worden.

De meeste (vooral zware) criminelen hebben een moeilijke jeugd gehad. Vaak in elkaar gebeukt door drinkende pa met losse handjes en ga zo maar even door aan leed dat ze vaak hebben meegemaakt. Moeten dit soort koorknaapjes dan ook maar niet verantwoordelijk worden gehouden voor hun daden?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deadwing zei:
Is de schade aan een kind die misbruikt wordt, soms jarenlang, niet duidelijk? Met als mogelijk gevolg inderdaad dat ze zelf ook misbruikers worden wanneer ze opgroeien. Hele generaties groeien op met deze pijn en schaamte.
Klik om te vergroten...

Misschien is het antwoord op deze vraag niet zo voor de hand liggend als het lijkt.

Het is met name de vanzelfsprekendheid van dit oordeel.

Deadwing zei:
Als iemand kinderen seksueel misbruikt, puur voor eigen genot en ongeacht of hijzelf was misbruikt, moet hij dan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden? Het overgrote deel van de slachtoffers misbruiken trouwens niemand wanneer ze ouder worden en een gezin stichten. Alleen daarom al is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Klik om te vergroten...

Zijn ze toerekeningsvatbaar?

Allemaal?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Je kunt ook iemands leven verwoesten als je per ongeluk... of expres iemand valselijk beschuldigt van kindermisbruik.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, dat kan. Ik denk dat iedereen met enig gezond verstand van mening is dat valse beschuldigingen van seksueel misbruik niets dan onnodig leed teweeg brengen.

De strekking van mijn bericht was dat je ontwijkende antwoorden geeft wanneer je direct gevraagd wordt hoe je tegen seksueel misbruik van kinderen aankijkt en op mijn vraag of kindermisbruikers verantwoordelijk moeten worden gehouden voor seksueel misbruik van kinderen. Dat dit soort vragen al een paar keer zo direct aan je gesteld zijn komt omdat je eerder in dit topic en in een ander topic in dit subforum over hetzelfde onderwerp vaag en ontwijkend leek te doen. Ik begrijp niet zo goed waarom dit je eerste reactie is op mijn vraag. In mijn optiek is het opnieuw een grotendeels irrelevant antwoord dat de kern van de vraag ontwijkt.
Casrus zei:
Kan.
Klik om te vergroten...
Het 'kan' dat seksueel misbruik van een kind het slachtoffer levenslang schaadt? Deze opmerking doet me afvragen of je iets van de gevolgen van seksueel misbruik van kinderen weet. Alles 'kan', maar we hebben het hier over een gevolg dat waarschijnlijk is, afgaande op wat we anno 2024 weten aan de hand van het onderzoek dat naar seksueel misbruik van kinderen verricht is. Je lijkt hiermee de ernst van dit soort delicten te bagatelliseren en dat is helaas ook een terugkerend thema.
Casrus zei:
Veel misbruikers zijn zelf misbruikt als kind. Zijn het nu boosaardige daders die buiten de wet om verdelgd moeten worden of zielige slachtoffers?
Klik om te vergroten...
Dit is een interessant onderwerp en iets waar ik zelf ook weleens over na heb gedacht. Ik heb zelfs weleens gefantaseerd over het schrijven van een filmscript dat zo is opgebouwd dat aan het einde van de film dit dilemma blijft hangen bij het publiek.
Echter, heeft dit wederom weinig te maken met wat je wordt gevraagd. Ja, er zijn verzachtende omstandigheden wanneer iemand die seksueel misbruikt daar zelf ook slachtoffer van is geweest. Ja, die persoon is zowel dader als slachtoffer. Dit betekent niet dat het zijn of haar verantwoordelijkheid niet is wanneer die persoon een ander hetzelfde aandoet. Je ontwijkt opnieuw de kern van de vraag.
Casrus zei:
Toen we klein waren was alles de schuld van de 'Maatschappij', later werd alles 'eigen verantwoordelijkheid' (behalve van premier Rutte, maar die woorden waren ook maar om ons te foppen).

(...)


Eerst vond men dat de religieuze moraal had afgedaan juist ómdat er zoveel misbruik was.

Eerst was alle seks slecht,
toen was alle seks goed (gaandeweg),
toen vond men dat men vroeger toch te ver was gegaan,
en nu?
Klik om te vergroten...
Rince, repeat.
Casrus zei:
Deadwing zei:
"Als iemand kinderen seksueel misbruikt, puur voor eigen genot en ongeacht of hijzelf was misbruikt, moet hij dan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden? Het overgrote deel van de slachtoffers misbruiken trouwens niemand wanneer ze ouder worden en een gezin stichten. Alleen daarom al is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden."

Zijn ze toerekeningsvatbaar?

Allemaal?
Klik om te vergroten...
Allemachtig. Rince, repeat.
Casrus zei:
Of strafrechtelijke vervolging op zijn plaats is voor deze daden kan ik beamen, maar wat betekent 'verantwoordelijk houden voor hun daden'?
Klik om te vergroten...
Fijn dat je hier niet langer ontwijkt waar je naar gevraagd wordt.

Mijn betekenis van 'verantwoordelijk houden voor hun daden' is dat ze strafrechtelijk vervolgd worden en er een passende straf wordt gevonden die de schade reflecteert die het kind berokkend is. Hoe dat eruit ziet is per delict verschillend.
Casrus zei:
Bij mij is de vraag "wat is de schade"?
Klik om te vergroten...
Zoals je merkt ben ik in de veronderstelling dat de schade niet licht opgevat moet worden. Wat de daadwerkelijke schade is hangt van een hoop factoren af, zoals het leeftijdsverschil tussen dader en slachtoffer, het cognitieve vermogen en begrip van seksualiteit van het slachtoffer, de aard van het delict en tal van andere factoren.
Anyway, ik ben meer benieuwd naar jouw antwoord dan naar mijn eigen antwoord. Als je je eigen vraag zou moeten beantwoorden aan de hand van één of meer voorbeelden, of als je een meer algemeen antwoord zou moeten geven, wat zou je hier dan zelf op zeggen? Ik ben benieuwd hoe je hier over denkt in iets meer detail dan je vooralsnog geboden hebt.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Sally Tessio

Je moet mijn opmerkingen zien in het licht van 'Edgelord' @Casrus. Als je sommige van mijn vroegere posts leest b.v. over rijden met drank op of over de multiculturele samenleving zie je de 'Edgelord'.

Die post stijl is meer voor Fok!Forum of Geen Stijl (en ik probeer dat -op nadrukkelijk aandringen van de mods- te onderdrukken, maar soms floept het er toch uit).
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sally Tessio zei:
Je ontwijkt opnieuw de kern van de vraag.
Klik om te vergroten...
Ik heb daarom elke hoop op een begrijpende discussie maar opgegeven met @Casrus..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."