#1
Zit in die wegwerpvapes nu wel minder nicotine?
Je hebt ze in alle vormen en maten maar ook met weinig tot zeer veel nicotine.
Zit in die wegwerpvapes nu wel minder nicotine?
Vroeger stond netjes het bakje met sigaretten op tafel toen opa en oma nog jong waren en er visite was.De tabaksindustrie en vooral lobby daarvan grenst aan je reinste duivelspraktijken. Vroeger beweerden ze zelfs, inclusief doktoren, dat roken gezind was🤣
Vroeger stond netjes het bakje met sigaretten op tafel toen opa en oma nog jong waren en er visite was.
Misschien komen ze er later bijvoorbeeld wel achter dat alcohol eigenlijk heel slecht voor je is
2ml* in 0/2/6/12/18/20mg nicotine.Volgens mij staat op een wegwerp vape bijna altijd 2%.
En op een pakje staat dacht ik nicotine inhoud in millimeters.
Ik ken het verschil niet qua inhoud.
De vapes die je zelf kan doseren kun je wel laag maken qua nicotine.

Of het slecht is?
Ik denk niet dat alcohol ooit verboden gaat worden.Denk dat dat over tientallen jaren idd ook verbod is
Ik denk niet dat alcohol ooit verboden gaat worden.
In de USA is dat al eens zonder succes geprobeerd.
De economische belangen zijn veeeeeel te groot. Accijnzen en zo.
Wat rook je voor vape @Wiidoaaaa
RandM Tornado bv?
Wat mij heel goed inzicht heeft is om te realiseren hoeveel pakjes sigaretten er in zo'n vape zitten. Dat zijn er veel. En dat is voor mij de motivatie om met beleid eraan te hijsen.
Geloof je Nederlands of Engeland o.a. in hun onderzoek.
Nicotine is nooit gezond, maar er zit vaak minder in dan een gewone sigaret. Er zit ook geen longblaasklevertje als teer in.
Persoonlijk denk ik dat het er veel aan ligt hoe je hijst en hoelang je ermee doet.
Ik kan bv een paar korte hijsjes nemen op een dagdeel. Dat zijn omgerekend minder dan sigaretten.
Oja rekensom om aantal pakjes te berekenen zodat je inzicht krijgt in wat je rookt;
Inhoud puffs vape : 13 (gemiddeld aantal trekjes van 1 gewone sigaret) : 19 (inhoud standaard pakje) = ongeveer aantal pakjes
Of
Inhoud puffs vape : 247 (aantal trekjes standaard pakje) = aantal pakjes
En als je zelf die vape vloeistoffen maakt met food grade "de" twee basis stoffen en smaakje? Ze hebben nu alleen die weggooi troep getestDe tabaksindustrie heeft succesvol mensen aan het 'dampen' gekregen door vol in te zetten op e-sigaretten. Die lijken een gezond alternatief voor roken.... maar is dat wel zo? Eigenlijk weet niemand wat er precies in de rookwolken van e-sigaretten zit. In buitenlands onderzoek werden zware metalen aangetroffen in de urine van kinderen die hadden gevapet. Gezondheidsexperts maken zich daarover zorgen.
![]()
Geen regels voor damp uit vapes: 'Totaal geen zicht op wat je binnenkrijgt'
Er wordt niet getest welke dampen gebruikers inademen, waardoor vapegebruikers een enorm sterke dosis nicotine en andere schadelijke stoffen binnenkrijgen.nos.nl
![]()
Via Telegram gekochte vapes bevatten stoffen die niet op verpakking staan
Omroep Brabant bestelde 46 wegwerpvapes via social mediakanalen en liet deze onderzoeken in een laboratorium.nos.nl
In het onderzoek van Omroep Brabant en de Avans Hogeschool werden weekmakers uit de plastic fles van de vloeistof teruggevonden. De zware metalen zijn waarschijnlijk afkomstig van de metalen componenten die verhit worden en de coatings die daarop zitten.En als je zelf die vape vloeistoffen maakt met food grade "de" twee basis stoffen en smaakje? Ze hebben nu alleen die weggooi troep getest
Zonder verder te veel op productie proces in te gaan![]()
Het is een beetje lastig om een lood- en cadmiumvergiftiging en hormonale problemen the vergelijken met COPD. Dat is deels een kwestie van welke ziekte je liefst niet hebt.Alleszins "gezonder". Je maakt me niet wijs dat tabak combustion even schadelijk is.
Ik heb een vaperesso
maak mij zorgen of het niet NOG slechter is dan het pakje peuken dat ik 4 jaar geleden per dag rookte. Ik blijf er maar aan hijsen
Vooral doordat het niet stinkt/ruikt, kan ik het overal doen.
Fair. Zo heb ik er nog niet over nagedacht.Het is een beetje lastig om een lood- en cadmiumvergiftiging en hormonale problemen the vergelijken met COPD. Dat is deels een kwestie van welke ziekte je liefst niet hebt.
In de explainer van de NOS wordt nog gezegd dat mensen vaak gaan vapen én roken, wat schadelijker is Dan een van de twee dingen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."