Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStaking Apothekers

Staking Apothekers

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als het maar aandacht krijgt!

Dit is positieve aandacht voor apothekers(assistenten) (M/V/x) want de focus wordt nu gericht op de cruciale rol die deze sector heeft.

Veel beter dan een wat negatieve aandacht van patiënten in paniek tijdens kerst, in de media.

Goed gedaan van de rechtbank, denk ik dan.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de geplande staking van apothekers aankomende week.

www.nu.nl

Veel apotheken week lang dicht rond Kerst door landelijke staking

Apotheken in het hele land zijn volgende week drie dagen dicht door een staking van medewerkers. Ze leggen op maandag 23, dinsdag 24 en vrijdag 27 december het werk neer, melden vakbonden CNV en FNV.
www.nu.nl www.nu.nl

To trapt af:

Ik heb iemand in mijn nabije omgeving die werkt als apothekersassistent, dus ik weet hoe belabberd de voorwaarden zijn.

Begrijpelijk dus dat ze de Cao verbeterd willen zien, dit snap ik.

Echter heb ik zelf medicatie en korte recepten, waardoor ik regelmatig langs de apotheek moet.

Aankomende staking in een vitaal en cruciale branche vind ik dus te lang, met weekend namelijk 9 (!) dagen.

Wat vinden jullie?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Echter heb ik zelf medicatie en korte recepten, waardoor ik regelmatig langs de apotheek moet.
Klik om te vergroten...
Stukje eigen verantwoordelijkheid hier gaven ze 1 week extra medicatie vanwege de staking
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Stukje eigen verantwoordelijkheid hier gaven ze 1 week extra medicatie vanwege de staking
Klik om te vergroten...
Klopt, heb vd week ook al vervroegd nieuwe medicatie aangevraagd.

Echter is mijn medicatie niet altijd even goed leverbaar, en heb ik het via het nieuws moeten vernemen.

Niet iedereen zal dit meekrijgen / nieuws lezen of kijken, waardoor sommige mensen zeker zonder medicatie zullen komen te zitten volgende week.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de geplande staking van apothekers aankomende week.

www.nu.nl

Veel apotheken week lang dicht rond Kerst door landelijke staking

Apotheken in het hele land zijn volgende week drie dagen dicht door een staking van medewerkers. Ze leggen op maandag 23, dinsdag 24 en vrijdag 27 december het werk neer, melden vakbonden CNV en FNV.
www.nu.nl www.nu.nl

To trapt af:

Ik heb iemand in mijn nabije omgeving die werkt als apothekersassistent, dus ik weet hoe belabberd de voorwaarden zijn.

Begrijpelijk dus dat ze de Cao verbeterd willen zien, dit snap ik.

Echter heb ik zelf medicatie en korte recepten, waardoor ik regelmatig langs de apotheek moet.

Aankomende staking in een vitaal en cruciale branche vind ik dus te lang, met weekend namelijk 9 (!) dagen.

Wat vinden jullie?
Klik om te vergroten...
Staking heeft alleen effect als het gevoeld wordt... Dus dat hebben ze heel goed bedacht.

Probeer met je apotheek tot een oplossing te komen als je nu aan ziet komen dat je klem komt te zitten!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
En ik maar denken dat apothekers flink liepen te cashen.
Of is dat nog steeds zo, alleen hun medewerkers niet?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Staking heeft alleen effect als het gevoeld wordt... Dus dat hebben ze heel goed bedacht.

Probeer met je apotheek tot een oplossing te komen als je nu aan ziet komen dat je klem komt te zitten!
Klik om te vergroten...
Ze doen niet moeilijk hoor dus ik heb er geen last van gelukkig.

Gaat mij er meer om dat er stiekem best veel mensen zijn die het nieuws niet volgen en hierdoor niet tijdig op de hoogte worden gesteld van deze zeer lange staking, met als gevolg dat ze al dan niet tijdelijk zonder medicatie komen te zitten.

Dat vind ik kwalijk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
En ik maar denken dat apothekers flink liepen te cashen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij verdienen die niet heel slecht.
Maar volgens mij draait het om veel meer dan alleen geld.
De zorg, waaronder ook de medicijnenzorg, onder valt zal wel belabberd zijn. In vergelijking met commerciele bedrijven etc.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Niet iedereen zal dit meekrijgen / nieuws lezen of kijken, waardoor sommige mensen zeker zonder medicatie zullen komen te zitten volgende week.
Klik om te vergroten...
ik vernam het als eerste van de zorginstelling van waar ik woon ik ga er vanuit dat de behandeld arts/voorschrijver mensen op de hoogte houden

ook loopt er een kort geding om de staking te blokkeren wat ik hoop dat lukt
nos.nl

Werkgevers proberen staking apothekersassistenten met kort geding te blokkeren

Medewerkers van apotheken leggen volgende week het werk neer. Werkgevers vrezen voor de veiligheid van patiënten.
nos.nl nos.nl
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Ze doen niet moeilijk hoor dus ik heb er geen last van gelukkig.

Gaat mij er meer om dat er stiekem best veel mensen zijn die het nieuws niet volgen en hierdoor niet tijdig op de hoogte worden gesteld van deze zeer lange staking, met als gevolg dat ze al dan niet tijdelijk zonder medicatie komen te zitten.

Dat vind ik kwalijk.
Klik om te vergroten...
Ik lees het dus nu hier voor het eerst. Ik volg bewust vrijwel geen nieuws.

Toch even vragen of mijn vrouw voldoende medicijnen heeft om de staking te overbruggen. De medicatie is soms al moeilijk leverbaar en zonder kan ze niet.

Bedankt voor de info.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Ik lees het dus nu hier voor het eerst. Ik volg bewust vrijwel geen nieuws.

Toch even vragen of mijn vrouw voldoende medicijnen heeft om de staking te overbruggen. De medicatie is soms al moeilijk leverbaar en zonder kan ze niet.

Bedankt voor de info.
Klik om te vergroten...

Heeft mijn topicstart zijn doel bij deze bereikt, informeren was eigenlijk de achterliggende gedachte van mijn topic😬👍.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
De rechtbank heeft de staking verboden omdat er dan te lang geen medicijnen beschikbaar zouden zijn.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Stakingsverbod-voor-apotheekmedewerkers-in-kerstperiode.aspx
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goedzo
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
De rechtbank heeft de staking verboden omdat er dan te lang geen medicijnen beschikbaar zouden zijn.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Stakingsverbod-voor-apotheekmedewerkers-in-kerstperiode.aspx
Klik om te vergroten...
Dat is imo de juiste beslissing.

Neemt niet weg dat de apothekers en assistentes te kort worden gedaan.

Ik ben dus ook niet tegen het feit dat ze willen staken voor betere voorwaarden, echter dan bijvoorbeeld op een dinsdag woensdag en donderdag, zodat uiteindelijk iedereen wel zijn nodige medicatie kan krijgen in desbetreffende wijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
En ik maar denken dat apothekers flink liepen te cashen.
Of is dat nog steeds zo, alleen hun medewerkers niet?
Klik om te vergroten...
Dat is de farmaceutische industrie denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb zelf flinke stress gehad omdat ik preventief mijn medicatie wilde ophogen (in overleg behandelaar) maar het mogelijk niet meer ging redden om het op tijd in huis te hebben.
Ik heb toen mijn eigen plan B gemaakt en van een vriend 20 stuks gekregen met medeweten van ggz. (Lithium)
Zoals dat gaat, voor je bij ggz je arts te spreken krijgt ben je al 2 dagen aan t bellen. Ik bedoel ik hem n niet gesproken maar hij heeft er wel naar gekeken. En voor je het weet is het al de laatste dag voor de kerstvakantie. Ik hoorde vrijdag pas dat ze toch niet gingen staken.

Ik bedoel, je werkt wel in de hand dat mensen onderling zelf pillen gaan ruilen of bestellen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Dat is de farmaceutische industrie denk ik.
Klik om te vergroten...
Klopt 😋

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."