Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssociaal netwerk .heel fijn .maar hoe ?

sociaal netwerk .heel fijn .maar hoe ?

41 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
patrick2 zei:
ts zei:
Patrick, ik ben blij voor je (serieus), maar probeer aub iets minder wazig te lullen, want volgens mij zet je dan in sommige gevallen wel een masker op... Atlhans, dat is slechts hoe ik dat op dit moment zie en hoe je (grotendeels mooie) verhalen op mij over komen.
Klik om te vergroten...
wazig ?Op welk vlak word het voor jou dan wazig .Ik heb n.l het idee dat ik hier alleen iets probeer te delen of uit te leggen van uit een positie zoals ik ze zelf zie en heb ervaren.Daarbij wil ik je/u heel erg op het hart drukken dat ik hier niet een romannetje aan het uit brengen ben , maar een stuk van me zelf bloot aan het geven ben , waar jij / u en wij allemaal op deze site hopelijk veel aan kunnen hebben . Sorry als als ik nu hatelijk over kom , maar ik heb een beetje tintelen in mij als mensen gaan denken dat ik hier op een site zit om een mooi verhaal te vertellen, MIJN LEVEN WAS GEEN MOOI VERHAAL, MAAR GEWOONWEG EEN AANFLUITING,ik ben hartstikke blij dat ik er aan het uit kruipen ben en als het verhaal te wazig over komt , heeft een van ons tweeen te veel wiet gerookt !! Kan allemaal??
Maar om terug te komen op dat masker ,dragen wij niet allemaal een masker ??
Het is alleen een kunst om dat masker af te zetten als de tyd er ryp voor is , en als je goed gelezen had ,ligt daar mijn probleem.Ik ben een binnenvetter een stapelaar .Bijv:Ik lees nu al verschillende keren binnen het forum ""Wat een mooi verhaal Patrick""Als ik eerlijk ben het vleid mij dat het goed overkomt ,maar ik heb liever dat mensen er wat aan hebben, als ik dan lees dat het wazig word en mensen het idee krijgen dat ik met een muurtje om mij heen (masker op) aan het schrijven ben, vraag ik mij af of het nog wel meerwaarde heeft wat ik typ ik dach t toch dat het meer als duidelijk over komt dat ik zodra ik aan die p.c en het forum op ga maskers niet meer bestaan voor mij althans zo zie ik het.
ter attentie dit was een mooi verhaal zonder masker. Groetjes Patrick en vriendin.

P.s .

masker te koop wegens omstandigheden!!!
:angry: ben kwaad :angry:
Klik om te vergroten...
Hier nog eens Petterik, man wat ben ik aan het flippen ,sorry jongens /meiden maar ik voel me een beetje verontwaardigt
Ik leg hier godverd$%#me al mijn gevoel in !!Sorry dat het er nu zo uit komt maar dit doet mij dus wel degelijk wat ,ik hoop dus ook bij deze dat het duidelijk mogen wezen dat de carnaval voor Petterik al geruime tyd voorbij is ,vandaar deze reactie !!SORRY!!!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#2
patrick2 zei:
Hier nog eens Petterik, man wat ben ik aan het flippen ,sorry jongens /meiden maar ik voel me een beetje verontwaardigt
Ik leg hier godverd$%#me al mijn gevoel in !!Sorry dat het er nu zo uit komt maar dit doet mij dus wel degelijk wat ,ik hoop dus ook bij deze dat het duidelijk mogen wezen dat de carnaval voor Petterik al geruime tyd voorbij is ,vandaar deze reactie !!SORRY!!!
Klik om te vergroten...

:)

Chill!
Na alle lof één klein punt van kritiek en jij gaat volledig door het lint?
Kom op Petterik, zo snel laat je je toch niet uit het veld slaan?

Keep up the good work!
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
jaja zei:
patrick2 zei:
Hier nog eens Petterik, man wat ben ik aan het flippen ,sorry jongens /meiden maar ik voel me een beetje verontwaardigt
Ik leg hier godverd$%#me al mijn gevoel in !!Sorry dat het er nu zo uit komt maar dit doet mij dus wel degelijk wat ,ik hoop dus ook bij deze dat het duidelijk mogen wezen dat de carnaval voor Petterik al geruime tyd voorbij is ,vandaar deze reactie !!SORRY!!!
Klik om te vergroten...

:)

Chill!
Na alle lof één klein punt van kritiek en jij gaat volledig door het lint?
Kom op Petterik, zo snel laat je je toch niet uit het veld slaan?

Keep up the good work!
Klik om te vergroten...
oh dat zal ik zeer zeker ook blijven doen , het is ook niet zo dat ik niet open sta voor comment ,wat ik wel jammer vind is het feit dat ik ff het idee had ,dat mensen mijn verhaal Mooi vinden , is het nl niet. PLus ik denk dat dit ook een manier van mij is om te laten zien dat mijn masker al een hele tyd ergens in een stoffig hoekje ligt te vergaan . Een masker opzetten of een muurtje optrekken is aangeleerd gedrag ,en zoals jullie zullen weten alles wat je aanleerd kun je ook afleren!!Voor een paar jaar terug had ik het wel voor lief genomen , nu ben ik zover ik zeg/schrijf het je gewoon , resultaat daarvan is dat ik het kwijt ben en de ander wat heeft om over na te denken , daarna kunnnen we nog altijd tot een compromie komen . Trouwens nogmaals, een klein muurtje om je heen, gezien vanuit mijn standpunt /visie is zo slecht nog niet ,men hoeft nl niet de hele dag jezelf te zijn en het achterste van je tong te laten zien, zolang je er wel zelf zorg voor draagt dat dat muurtje niet te hoog word .Trouwens om mij uit het veld te slaan moet je toch wel heel erg sterk in je schoenen staan ,ik vergeet nl niet van waar ik ben moeten komen en hoever ik al ben gekomen .Nee deze reactie van voorheen was een duidelijk voorbeeld dat ik wel degelijk bezig ben met mezelf te behoeden en zeer zeker momenteel niet met een masker op funtioneer
Voor mij wrkt het nl zo dat het kenbaar maken van mijn ongenoegens oplucht ,""in die zin reageren zonder masker"", soms niet leuk voor de ander ,maar werkt wel voor MIJ. Egoistisch? neen gewoon een stukje zelf behoud . Dit dwingt de ander nl ook na te denken over zijn doen en laten naar anderen toe :rolleyes: TRouwens willen jullie eens iets wazigs horen...................MISTIG HE????Tot slot ik wil niemand in een discrediet brengen of naar beneden halen want ik ben teslotte ook maar een mens met gebreken en wil dus ook in die zin iedereen in zijn waarde laten en ja idd ik zal zeer zeker nog wel eens terug vallen in die gewoonte,maar onthoud goed dat zeer zeker niet in deze virtuele wereld zal voorkomen .

P.s

lizten carefully ei ses tis only wons ""no maskurs""

Groetjes van een alweer chillende Petterik en vriendin
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
nee hou het maar mij je jointjes zou ik zeggen :wink:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
patrick.

het is goed dat dit je uitlaatklep is en ik heb respect voor jou en je verhalen..

maar wat heb je eraan om in de verdediging te schieten als 1 iemand van de bijna 900 aangemelden hier zegt dat je een masker op hebt je flipt meteen best door merk ik.

je wilt toch verder komen in het leven en jezelf versterken. reageer dan de volgende keer met : ''geef eens een goed argument voor jou bewering dat ik een masker op heb?''

dan kunnen misverstanden uit de weg geholpen worden en heb je er ook nog iets aan
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
spacekonijn zei:
patrick.

het is goed dat dit je uitlaatklep is en ik heb respect voor jou en je verhalen..

maar wat heb je eraan om in de verdediging te schieten als 1 iemand van de bijna 900 aangemelden hier zegt dat je een masker op hebt je flipt meteen best door merk ik.

je wilt toch verder komen in het leven en jezelf versterken. reageer dan de volgende keer met : ''geef eens een goed argument voor jou bewering dat ik een masker op heb?''

dan kunnen misverstanden uit de weg geholpen worden en heb je er ook nog iets aan
Klik om te vergroten...
:flushed: :flushed: :flushed: Ja ruimte rabbit heb je ook wel gelijk in , ik had misschien ook niet meteen zo in de verdediging moeten gaan . Ik zelf denk dat het waarschijnlijk zo gevoelig bij mij ligt omdat ik momenteel ook best wel intensief bezig ben met weg werken van dat zogenoemde masker. Ik hoop dat dit wel over is gekomen in mijn reactie,s zo niet, bij deze aller eerst mijn excuses voor mijn over-reactie en ten tweede ja id d ik had het balletje net zo goed terug kunnen gooien !!Dus vraagje lezer:
Op welke momenten ervaar je mijn verhalen dan als wazig gelul en citeer mij aub letterlijk waar ik in mijn verhaal een masker zou dragen , althans dat was het gevoel wat bij u op kwam tijdens het lezen van mijn reacties . Reactie,s en argumentaties zijn van harte welkom , heb ik weer wat om na te denken !
Ruimte Rabbit thx voor het hart onder de riem en en het was zeer zeker de moeite waard om over na te denken

Groetjes van Patrick en Cindy

P.S.

Prettig weekend allemaal en "" OPLETTEN HE!!!"" :wink: :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Patrick ik snap je reactie wel eigenlijk! Je zegt wel dat je open staat voor kritiek maar ik ben bang dat dit niet helemaal waar is! Je bent vergeleken met je verleden al erg vooruit gegaan en zo als je ziet ben je nog niet klaar voor kritische reacties! (zo zie ik het iig!)

Misschien moet je ons wat meer met onze neus op de feiten drukken in plaats van mooie verhalen te vertellen. (daarmee bedoel ik dus dat je verteld over welke verschrikkelijke dingen je allemaal meegemaakt hebt.) Ik denk namelijk dat men nu nog niet beseft wat je eigenlijk precies doorgemaakt hebt. (je lijkt in sommige ogen iemand die alleen maar positief veranderd is door gebruik van hero!)

Ook niet zo gek eigenlijk. Ik heb nog nooit een heroine verslaafde in details horen vertellen wat voor verschikkelijke dingen hij/zij allemaal heeft mee gemaakt en gedaan om aan de hero te komen. (denk aan prostitutie, misdaden.) En niet te vergeten de slechte leefomgeving waar junks dagelijks zijn.

Ik denk niet dat jij een uitzondering bent die van dit alles niks hebt meegekregen? Vind je het moeilijk daar over te vertellen? Zou je het durven? Het hoeft natuurlijk niet...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb juist helemaal niet het idee dat hij positief veranderd is door hero maar wel door het stoppen van het gebruik hij geeft naar mijn idee vrij duidelijk aan dat hij er kapot van is gegaan en nu bezig is met revalideren...

ook gaf ik hem commentaar op zijn manier van reageren en dat vatte hij heel erg goed op die andere reactie was niet echt commentaar, ja het was wel commentaar maar zonder argumenten of uitleg dus wat kan hij daar dan ook mee?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
het beeld dat ik van een hero verslaafde heb is

1=iemand die zijn vrienden opgeeft en geen waarde meer hecht aan belangerijke dingen omdat hij alleen nog met de heroine bezig is..

2=iemand die geldproblemen krijgt(meestal) omdat dit spul toch niet zo goedkoop is

3=iemand die er alles aan doet om hero te krijgen en misschien daardoor dingen gaat doen waar hij heell erg spijt van heeft (zie punt 2)


de details hoef ik niet te weten want ik ken je niet persoonlijk maar in die richting zullen de problemen denk ik wel liggen


--
ik weet dat er uitzonderingen zijn er zijn ook mensen die een goed leven kunnen lijden en ook hero gebruiken maar dit zijn dan wel mensen met heel veel poen
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
SpacingBen zei:
Patrick ik snap je reactie wel eigenlijk! Je zegt wel dat je open staat voor kritiek maar ik ben bang dat dit niet helemaal waar is! Je bent vergeleken met je verleden al erg vooruit gegaan en zo als je ziet ben je nog niet klaar voor kritische reacties! (zo zie ik het iig!)

Misschien moet je ons wat meer met onze neus op de feiten drukken in plaats van mooie verhalen te vertellen. (daarmee bedoel ik dus dat je verteld over welke verschrikkelijke dingen je allemaal meegemaakt hebt.) Ik denk namelijk dat men nu nog niet beseft wat je eigenlijk precies doorgemaakt hebt. (je lijkt in sommige ogen iemand die alleen maar positief veranderd is door gebruik van hero!)

Ook niet zo gek eigenlijk. Ik heb nog nooit een heroine verslaafde in details horen vertellen wat voor verschikkelijke dingen hij/zij allemaal heeft mee gemaakt en gedaan om aan de hero te komen. (denk aan prostitutie, misdaden.) En niet te vergeten de slechte leefomgeving waar junks dagelijks zijn.

Ik denk niet dat jij een uitzondering bent die van dit alles niks hebt meegekregen? Vind je het moeilijk daar over te vertellen? Zou je het durven? Het hoeft natuurlijk niet...
Klik om te vergroten...
Om het kort samen te vatten ,ik was een op en top junk , in die zin stelen, liegen en bedriegen klinkt mij niet onbekend in de oren . Positief veranderd ?Nee in geen enkel opzicht ben ik positief veranderd door mijn gebruik ,enkel negatief ,en daar loop ik nog dagelijks tegen aan.Ik probeer wel nu het verhaal een positieve wending te geven door goed naar mijn fouten van toen en nu te kijken en te vergelijken.Wat kritiek aan , gaat denk ik en verbeter mij als ik niet goed zit ,kunnen velen over het algemeen niet zo goed omgaan ,voor mij althans wel .Het ligt er meestal ook nog aan hoe ,want hoe zegt men dat nog eens ?"" De toon maakt de muziek ""
Ik ben wel een persoon die open staat voor het gesprek , is het niet vandaag dan wel een andere keer als de gemoederen bedaard zijn.
En eerlijk gezegd moet ik ook erbij zeggen ik ben vandaag idd nogal snel geirriteerd, ligt aan mezelf ,ben teveel met mijn afbouw bezig weet nog steeds niet waar ik sta in mijn blind afbouw schema , heb zelf het gevoel dat ik nog alleen maar placebo krijg , ben het gewoon spuugzat om nog om de drie tot vier dagen voor die zooi te gaan .Snappie?En Ben zolang ik het gevoel blijf houden dat mensen mij opbouwende kritiek geven zal ik de laatste zijn die hier niets mee probeert aan te vangen .

Tot schrijfs en een prettig weekend .....Patrick en Cindy
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ts zei:
Jongens, mensen die nergens gaan, weten altijd beter hoe het er is dan de mensen die er zijn geweest. Keep up the good work!
Klik om te vergroten...
Hoi T.S hier nog eens Patrick uhm hoe zal ik het zeggen , ik was vandaag nogal geprikkeld , mijn excuses als ik hierdoor nogal bot ben overgekomen , bij deze dan ook sorry .Groetjes Patrick :flushed:
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
spacekonijn zei:
het beeld dat ik van een hero verslaafde heb is

1=iemand die zijn vrienden opgeeft en geen waarde meer hecht aan belangerijke dingen omdat hij alleen nog met de heroine bezig is..

2=iemand die geldproblemen krijgt(meestal) omdat dit spul toch niet zo goedkoop is

3=iemand die er alles aan doet om hero te krijgen en misschien daardoor dingen gaat doen waar hij heell erg spijt van heeft (zie punt 2)


de details hoef ik niet te weten want ik ken je niet persoonlijk maar in die richting zullen de problemen denk ik wel liggen


--
ik weet dat er uitzonderingen zijn er zijn ook mensen die een goed leven kunnen lijden en ook hero gebruiken maar dit zijn dan wel mensen met heel veel poen
Klik om te vergroten...
En das nou het profiel waar ik precies in thuis paste ,op alle punten kan ik alleen maar beamen dat ik ook zo ben geweest .En zelfs nu ik niet meer gebruik , ben ik dagelijks de puin aan het ruimen die ik heb aangericht in de afgelopen jaren. It,s a long long way to Tipparary.........!!!
Gelukkig zit ik nu in een stijgende lijn naar boven en dat probeer ik aan te houden , vandaar die positieve inkijk op het leven.

groetjes Patrick
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
patrick bezoek eens een leuk feestje drink een paar biertjes

ik bedoel je moet er niet teveel mee bezig zijn dat alles weer op orde moet komen het meeste moet vanzelf gaan denk ik.

ja ok ik ben een beetje onduidelijk maar ik bedoel meer heb niet te hoge verwachtingen van jezelf want dan kan het je nog wel eens flink tegenvallen

kom niet echt uit mn woorden heb paar biertjes op:P
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#14
patrick2 zei:
ts zei:
Patrick, ik ben blij voor je (serieus), maar probeer aub iets minder wazig te lullen, want volgens mij zet je dan in sommige gevallen wel een masker op... Atlhans, dat is slechts hoe ik dat op dit moment zie en hoe je (grotendeels mooie) verhalen op mij over komen.
Klik om te vergroten...
wazig ?Op welk vlak word het voor jou dan wazig .Ik heb n.l het idee dat ik hier alleen iets probeer te delen of uit te leggen van uit een positie zoals ik ze zelf zie en heb ervaren.Daarbij wil ik je/u heel erg op het hart drukken dat ik hier niet een romannetje aan het uit brengen ben , maar een stuk van me zelf bloot aan het geven ben , waar jij / u en wij allemaal op deze site hopelijk veel aan kunnen hebben . Sorry als als ik nu hatelijk over kom , maar ik heb een beetje tintelen in mij als mensen gaan denken dat ik hier op een site zit om een mooi verhaal te vertellen, MIJN LEVEN WAS GEEN MOOI VERHAAL, MAAR GEWOONWEG EEN AANFLUITING,ik ben hartstikke blij dat ik er aan het uit kruipen ben en als het verhaal te wazig over komt , heeft een van ons tweeen te veel wiet gerookt !! Kan allemaal??
Maar om terug te komen op dat masker ,dragen wij niet allemaal een masker ??
Het is alleen een kunst om dat masker af te zetten als de tyd er ryp voor is , en als je goed gelezen had ,ligt daar mijn probleem.Ik ben een binnenvetter een stapelaar .Bijv:Ik lees nu al verschillende keren binnen het forum ""Wat een mooi verhaal Patrick""Als ik eerlijk ben het vleid mij dat het goed overkomt ,maar ik heb liever dat mensen er wat aan hebben, als ik dan lees dat het wazig word en mensen het idee krijgen dat ik met een muurtje om mij heen (masker op) aan het schrijven ben, vraag ik mij af of het nog wel meerwaarde heeft wat ik typ ik dach t toch dat het meer als duidelijk over komt dat ik zodra ik aan die p.c en het forum op ga maskers niet meer bestaan voor mij althans zo zie ik het.
ter attentie dit was een mooi verhaal zonder masker. Groetjes Patrick en vriendin.

P.s .

masker te koop wegens omstandigheden!!!
:angry: ben kwaad :angry:
Klik om te vergroten...

Rustig jongen, zo kwaad bedoel ik het niet. Wat ik probeerde te zeggen is dat het op mij overkomt dat het lijkt alsof je, nu je afgekickt bent, je jezelf verplicht voel het masker van 'afgekickte hard-drugs verslaafde met een te grote fixatie op de kleine dingen in het leven' op te zetten. En ik ken jouw situatie niet, maar ik zou me er ook iets bij voor kunnen stellen dat je nu zegt van "jongens, ik ben eindelijk van die teringzooi af, nu ga ik een gewoon echt leven leiden, ik wil er niks meer mee te maken hebben" Dat bedoelde ik met dat masker...

En wat mooie verhalen betreft, daar heb je gelijk in. Heb fout gezegd. Wat ik overigens wel vind is dat je prachtige taal gebruikt, maar niet om de goede boodschap over te brengen. Maar jah, zo komt het op mij over, dus kan het voor iedereen totaal anders zijn.

Ik wil niet dat je dit negatief opvat, want ik heb zeer veel respect voor mensen die uit de diepste dalen kunnen komen!
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#15
patrick2 zei:
ts zei:
Jongens, mensen die nergens gaan, weten altijd beter hoe het er is dan de mensen die er zijn geweest. Keep up the good work!
Klik om te vergroten...
Hoi T.S hier nog eens Patrick uhm hoe zal ik het zeggen , ik was vandaag nogal geprikkeld , mijn excuses als ik hierdoor nogal bot ben overgekomen , bij deze dan ook sorry .Groetjes Patrick :flushed:
Klik om te vergroten...

deze en andere posts later nog van je heb ik net nog gelezen en ik vind excuses niet nodig.

Daarnaast twijfel alsjeblieft niet of jouw posts nut hebben op dit forum. Jij voegt zeer veel toe!


Overigens, ik ben nu aardig van de spreekwoordelijke kaart, dus das een slecht excuus eventueel
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#16
spacekonijn zei:
patrick bezoek eens een leuk feestje drink een paar biertjes
Klik om te vergroten...


:beer:


:smoke:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
klinkt mss een raar idee maar mss een vereniging of bijeenkomst houden met ex heroine verslaafden om zo weer sociaal contact te hebben met mensen die je begrijpen, zo denk ik dat er minder kans is dat je hervalt of juist meer?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
oeeeeeeeee en dan samen heroine scoren? :beer:

Naja daar zou ik bang voor zijn!
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
oeeeeeeeee en dan samen heroine scoren? :beer:

Naja daar zou ik bang voor zijn!
Klik om te vergroten...
BANG? De graving begint nu al op te zetten(hihihi)Hallo hallo mensen hier is ie weer die Patrick uit het zuiden van het land, ben nog steeds onder de levenden(rond en gezond)
Is weer een tijdje geleden ,dus ik dacht bij mezelf laat nog eens wat horen daarzo,heb net nog even wat quote's gelezen...........zeeer interesant!!!Zo te zien gaat het met iedereen splendid althans zo lijkt het he ? Enfin zijn er nog mensen met plannen voor het nieuwe jaar.......zo ja .......misschien een leuk item als discussie;"Zijn goeie voornemens bulshitt of niet?????".
K
KellyNSLid
01-01-2024, 00:00
#20
:) :) :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."