Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssociaal netwerk .heel fijn .maar hoe ?

sociaal netwerk .heel fijn .maar hoe ?

41 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
jaja zei:
Praat jezelf geen minderwaardigheidsgevoel aan omdat je ooit verslaafd bent geweest.
Het maakt me juist trots dat ik er na twintig jaar mee gekapt ben, en ik heb lak aan al die lutsers die je op straat soms meewarig nakijken; ze hebben zelf vaak zo'n leeg leven dat ik voor geen geld zou willen ruilen, en weten vaak van niets.
De ervaring maakt je alleen maar sterker en dat sociale netwerk komt vanzelf wel weer indien je met trots door het leven gaat.
Klik om te vergroten...
Klopt als een bus ,ik zelf merk dat ook wel dat dat dat netwerkje zich met en met aan het ontwikkelen is , maar het is toch af en toe dat stukje onbegrip ,de zelf ingenomen arrogantie, de zogenoemde betonnen muren waar je tegen aan loopt.Man wat vreet dat me op ,rationeel gezien weet ik gewoon dat dit soort mensen er ook tussen zitten , en idd ik ben zo trots als een pauw ,want je zegt het net zelf vijftien / twintig jaar ,JaJa wat zijn wij toch gekken geweest . Des al niet te min ""sommige momenten kon ik gewoon janken en vooral als mensen al meteen klaar staan met een mening"" idd dat doet dan pijn en idd vaak praat ik mezelf dan ook wat aan ,maar uit eindelijk weet ik vanwaar ik ben moeten komen om te kunnen staan waar ik nu sta in het leven en yes daar ben ik TROTS op doe het maar eens met de bewustwording dat dit gevecht tot aan je laatste dag van je leven zal duren .Geloof me IK zal WINNEN....Basta uit
JaJa bedankt voor je steun en positieve reactie
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#2
patrick2 zei:
Ikzelf vind dat nog steeds mijn grootste handicap die ik heb overgehouden van mijn heroine gebruik (minderwaardig zelfbeeld , iedereen ziet en weet dat ik ex junk ben en nog veelal andere negatieve gedachtes )Lotgenoten hoe pakken jullie dit aan , is dit herkenbaar ,is dit een fase .................??????
Klik om te vergroten...
De mensen die weten dat je een junk geweest bent en je nu niet accepteren zoals je bent, die wil je toch ook helemaal niet in je sociale netwerk hebben? Ze zouden juist moeten waarderen dat je nu clean bent. Je echte vrienden krijg je vanzelf, gewoon door jezelf te blijven en te doen wat je nu doet.
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neman zei:
patrick2 zei:
Ikzelf vind dat nog steeds mijn grootste handicap die ik heb overgehouden van mijn heroine gebruik (minderwaardig zelfbeeld , iedereen ziet en weet dat ik ex junk ben en nog veelal andere negatieve gedachtes )Lotgenoten hoe pakken jullie dit aan , is dit herkenbaar ,is dit een fase .................??????
Klik om te vergroten...
De mensen die weten dat je een junk geweest bent en je nu niet accepteren zoals je bent, die wil je toch ook helemaal niet in je sociale netwerk hebben? Ze zouden juist moeten waarderen dat je nu clean bent. Je echte vrienden krijg je vanzelf, gewoon door jezelf te blijven en te doen wat je nu doet.
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je ook wel gelijk in Neman , ik heb gelukkig wel een hele goeie en lieve vriendin die me neemt zoals ik ben en mij qua verleden niet veroordeeld , een betere steun kun je eigenlijk niet hebben .Wat ik moeilijk vind is, dat door het negatieve zelfbeeld wat ik heb gekregen (door mijn excessieve drugs-gebruik ), mijn vertrouwen in zijn algemeenheid naar anderen op een heel laag pitje staat.Nieuwe vrienden maken is het probleem niet , goeie vrienden maken das een heel ander verhaal en dat is waar ik op doel ,kiezelstenen heb ik al zat ontmoet in mijn leven ....dus diamant laat eens wat van je horen !!!!!!!!!!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#4
patrick2 zei:
Ik bedoel als je toch op en top junk bent geweest voor een x aantal jaren dan kun je toch niet meer praten over een sociaal netwerk,en in eens dan ben je clean en dan sta je daar .................EN DAN ..........hoe verder
Ikzelf vind dat nog steeds mijn grootste handicap die ik heb overgehouden van mijn heroine gebruik. Lotgenoten hoe pakken jullie dit aan , is dit herkenbaar ,is dit een fase .................??????
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar!
ik kom ook uit een milieu van druggebruikers. al mijn 'vrienden' zitten aan de smack. het is moeilijk om te breken met dat milieu en een nieuwe (drugvrije) vriendenkring op te bouwen. maar als ik niet breek met het milieu, dan blijf ik steeds hervallen. ik ben nu alweer enkele maanden clean maar van een echt sociaal netwerk kan ik nog niet spreken. je moet echt van nul opnieuw beginnen en dat vraagt veel tijd en inspanning.
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
needlefreak zei:
patrick2 zei:
Ik bedoel als je toch op en top junk bent geweest voor een x aantal jaren dan kun je toch niet meer praten over een sociaal netwerk,en in eens dan ben je clean en dan sta je daar .................EN DAN ..........hoe verder
Ikzelf vind dat nog steeds mijn grootste handicap die ik heb overgehouden van mijn heroine gebruik. Lotgenoten hoe pakken jullie dit aan , is dit herkenbaar ,is dit een fase .................??????
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar!
ik kom ook uit een milieu van druggebruikers. al mijn 'vrienden' zitten aan de smack. het is moeilijk om te breken met dat milieu en een nieuwe (drugvrije) vriendenkring op te bouwen. maar als ik niet breek met het milieu, dan blijf ik steeds hervallen. ik ben nu alweer enkele maanden clean maar van een echt sociaal netwerk kan ik nog niet spreken. je moet echt van nul opnieuw beginnen en dat vraagt veel tijd en inspanning.
Klik om te vergroten...
Idd het is gewoon verdomde moeilijk , ik zelf heb eigenlijk altyd al in het drugs milieu gezeten van wege mijn ouders (ouwe hippies), ik had zogezegd als beste moeten weten dat die dope shit het allemaal niet brengt ,nu als ik terug kijk naar mijn laatste vier jaar , moet ik zeggen er zit toch progressie in de zaak heel slow kom ik er wel ,maar ja wat wil je ook ,vijftien jaar in de scene laat sporen achter ,op alle vlakken heb ik nog scherven te plakken, mijn vrienden kring is beperkt en ze zijn ook niet allemaal drugsvrij ,sommige roken wiet ,sommige pakken wel eens een snuifje pep of coke ,moeten ze zelf weten ik zal hier niemand voor veroordelen ,ik weet wat ik wil ,merk steeds beter waar mijn grenzen zijn en zullen mensen deze grenzen overschrijden zodat het voor mij link wordt zal ik degene moeten zijn die het voortouw in handen neemt ,mezelf in bescherming nemen en acuut uit die situatie stappen want uit eindelijk bestaan er geen slechte vrienden ,wel slechte keuzes !!!!
Needle freak was leuk om reactie te krijgen en te geven , en ook voor jou weet ik zeker en hoop ik ook van ganser harte dat jij je doel zult bereiken KEEP ON FIGHTING lotgenoot groetjes van Patrick en vriendin
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik lees met waardering en respect jullie verhalen! Hoewel ik zelf nooit aan de H heb gezeten en de rest van de drugs heel rustig gebruik (3-4 keer xtc per jaar, 2 keer paddo's).

Wel weet ik uit mijn directe omgeving wat verslaving met je kan doen. Dat het je leven en dat van de mensen waarom je geeft heel erg kan verzieken.

Patrick en anderen: ik hoop dat jullie die positieve energie vasthouden en er iets moois van maken. Goed dat jullie je inzetten om anderen voor te lichten. Misschien ook iets om op bv scholen te vertellen?

En die goeie vrienden, die krijg je wel. Maar net als bij die diamant kost dat wel wat tijd. Moet groeien. Als je maar weet dat niet iedereen op een junk of ex-junk neerkijkt! Absoluut niet.

Geniet van alles!! Sterkte ermee!!!
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jongens, mensen die nergens gaan, weten altijd beter hoe het er is dan de mensen die er zijn geweest. Keep up the good work!
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Marcel zei:
Ik lees met waardering en respect jullie verhalen! Hoewel ik zelf nooit aan de H heb gezeten en de rest van de drugs heel rustig gebruik (3-4 keer xtc per jaar, 2 keer paddo's).

Wel weet ik uit mijn directe omgeving wat verslaving met je kan doen. Dat het je leven en dat van de mensen waarom je geeft heel erg kan verzieken.

Patrick en anderen: ik hoop dat jullie die positieve energie vasthouden en er iets moois van maken. Goed dat jullie je inzetten om anderen voor te lichten. Misschien ook iets om op bv scholen te vertellen?

En die goeie vrienden, die krijg je wel. Maar net als bij die diamant kost dat wel wat tijd. Moet groeien. Als je maar weet dat niet iedereen op een junk of ex-junk neerkijkt! Absoluut niet.

Geniet van alles!! Sterkte ermee!!!
Klik om te vergroten...
Tof Marcel dat er wel nog genoeg mensen zijn die verder kijken en niet meteen met een oordeel klaar staan , want het is niet alleen maar het delen van ervaringen met ex-verslaafden die je aansterken ,ook jullie soft gebruikers en niet gebruikers kunne hele nuttige tips en ervaringen met ons delen die ook heel belangrijk zijn voor je persoonlijke ontwikkeling ,althans zo denk ik er over , Marcel bedankt voor je positieve reactie ,het streelt mijn ego en ook van tig andere ex-gebruikers die dit kunne lezen thanks man ,mijn dag begint vandaag weer met een positieve insteek mede door het lezen van het forum en de reacties van jullie mensen allemaal ,ik wens jullie allemaal een fijne dag toe een fijn weekend en blijven plakken op die site he ,want is toch wel belangrijk he mensen , en het zal je maar gebeuren niemand meer om te delen of die je kunt steunen of behoeden NEEEEEEEEEEE dat mag absoluut niet gebeuren ,ik sta ter beschikking ook in de weekenden dus klets en chat en deel en ervaar erop los want het leven staat nooit stil,en voor mijn lotgenoten zeg ik alleen JOngens/meiden opgepast het weekend staat weer voor de deur dus goed blijven op letten en maak er wat leuks van vandaag groetjes Patrick
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
En Patrick, ik weet niet of het alleen maar zo lijkt? Maar ik heb het idee dat jij een ontzettend positieve kijk op het leven hebt gekregen! Is dit ook werkelijk waar?

Zoja? Goed gedaan!

Lijkt het alleen maar zo? Dan begrijp ik het... (en begrijp me niet verkeerd)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
groepsknuffel
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sluit ik me helemaal bij aan! Een virtuele groepshug!

:wink: :wave:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja ik doe mee :)
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
SpacingBen zei:
En Patrick, ik weet niet of het alleen maar zo lijkt? Maar ik heb het idee dat jij een ontzettend positieve kijk op het leven hebt gekregen! Is dit ook werkelijk waar?

Zoja? Goed gedaan!

Lijkt het alleen maar zo? Dan begrijp ik het... (en begrijp me niet verkeerd)
Klik om te vergroten...
Je bent de eerste die meer registreerd dan anderen , in grove lijnen heb ik idd een hele positieve kijk op het leven gekregen en zal er ook iedere dag weer opnieuw aan werken om het leven op een zo,n positieve manier te benaderen . Waar ik wel heel erg op zal moeten lettten en mezelf ook voor moet behoeden, is dat ik niet met het zogenaamde """lach je maar rot masker"" ga rond lopen of de clown ga uithangen. Omdat voor mij eigenlijk vaak dit net de momenten zijn dat ik onderhuids niet goed in mijn velletje zit. En wat is niet makkelijker om gewoon over de shit heen te lachen . Is aan zich nix mis mee Maar let wel, en dat geld dan met name vooral voor mij persoonlijk dat je niet blijft lachen , want eens is het rugzakje vol en dan is het meestal te laat .Mijn ervaring is dan ook tot nu toe ,dat praten het beste werkt , of zoals hier kijken/proberen je problemen met mensen die op hetzelfde level zitten te delen en te herkennen , althans zo werkt dit voor mij .
Wat ik wel nog wil zeggen tegen de lezers , is dat ik op deze site, zo vaak als het in mijn macht ligt ,er zorg voor zal dragen, dat ik niet in gesprek ga met een masker op .En open , eerlijk naar anderen toe zal reageren .
Anders denk ik niet dat conversatie op dit niveau mogelijk is met elkander.

P.S.

Door zaken in mijn leven voorheen niet positief te benaderen , ben ik geworden tot wat ik nu ben ,positief gezien dus wel.
Groetjes Patrick en Vriendin
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
patrick2 zei:
SpacingBen zei:
En Patrick, ik weet niet of het alleen maar zo lijkt? Maar ik heb het idee dat jij een ontzettend positieve kijk op het leven hebt gekregen! Is dit ook werkelijk waar?

Zoja? Goed gedaan!

Lijkt het alleen maar zo? Dan begrijp ik het... (en begrijp me niet verkeerd)
Klik om te vergroten...
Je bent de eerste die meer registreerd dan anderen , in grove lijnen heb ik idd een hele positieve kijk op het leven gekregen en zal er ook iedere dag weer opnieuw aan werken om het leven op een zo,n positieve manier te benaderen . Waar ik wel heel erg op zal moeten lettten en mezelf ook voor moet behoeden, is dat ik niet met het zogenaamde """lach je maar rot masker"" ga rond lopen of de clown ga uithangen. Omdat voor mij eigenlijk vaak dit net de momenten zijn dat ik onderhuids niet goed in mijn velletje zit. En wat is niet makkelijker om gewoon over de shit heen te lachen . Is aan zich nix mis mee Maar let wel, en dat geld dan met name vooral voor mij persoonlijk dat je niet blijft lachen , want eens is het rugzakje vol en dan is het meestal te laat .Mijn ervaring is dan ook tot nu toe ,dat praten het beste werkt , of zoals hier kijken/proberen je problemen met mensen die op hetzelfde level zitten te delen en te herkennen , althans zo werkt dit voor mij .
Wat ik wel nog wil zeggen tegen de lezers , is dat ik op deze site, zo vaak als het in mijn macht ligt ,er zorg voor zal dragen, dat ik niet in gesprek ga met een masker op .En open , eerlijk naar anderen toe zal reageren .
Anders denk ik niet dat conversatie op dit niveau mogelijk is met elkander.

P.S.

Door zaken in mijn leven voorheen niet positief te benaderen , ben ik geworden tot wat ik nu ben ,positief gezien dus wel.
Groetjes Patrick en Vriendin
Klik om te vergroten...

Ik ben heel blij dat te horen! Het is soms verleidelijk te doen alsof er niks aan de hand is en dan kom je jezelf vanzelf wel tegen.

Ik weet niet of je vriendin aan jou kan zien of je die masker voor hebt? Ik denk namelijk dat je er rekening mee moet houden dat het je zo nog wel eens kan overkomen! (Het is dan prettig als er inieder geval 1 iemand is die je doorhebt en je dwingt te praten!)

Ik ken je natuurlijk niet in het echt maar ik heb zo'n idee dat het wel gaat goedkomen met jou! Wat voor werk doe je eigenlijk als ik vragen mag?
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
SpacingBen zei:
patrick2 zei:
SpacingBen zei:
En Patrick, ik weet niet of het alleen maar zo lijkt? Maar ik heb het idee dat jij een ontzettend positieve kijk op het leven hebt gekregen! Is dit ook werkelijk waar?

Zoja? Goed gedaan!

Lijkt het alleen maar zo? Dan begrijp ik het... (en begrijp me niet verkeerd)
Klik om te vergroten...
Je bent de eerste die meer registreerd dan anderen , in grove lijnen heb ik idd een hele positieve kijk op het leven gekregen en zal er ook iedere dag weer opnieuw aan werken om het leven op een zo,n positieve manier te benaderen . Waar ik wel heel erg op zal moeten lettten en mezelf ook voor moet behoeden, is dat ik niet met het zogenaamde """lach je maar rot masker"" ga rond lopen of de clown ga uithangen. Omdat voor mij eigenlijk vaak dit net de momenten zijn dat ik onderhuids niet goed in mijn velletje zit. En wat is niet makkelijker om gewoon over de shit heen te lachen . Is aan zich nix mis mee Maar let wel, en dat geld dan met name vooral voor mij persoonlijk dat je niet blijft lachen , want eens is het rugzakje vol en dan is het meestal te laat .Mijn ervaring is dan ook tot nu toe ,dat praten het beste werkt , of zoals hier kijken/proberen je problemen met mensen die op hetzelfde level zitten te delen en te herkennen , althans zo werkt dit voor mij .
Wat ik wel nog wil zeggen tegen de lezers , is dat ik op deze site, zo vaak als het in mijn macht ligt ,er zorg voor zal dragen, dat ik niet in gesprek ga met een masker op .En open , eerlijk naar anderen toe zal reageren .
Anders denk ik niet dat conversatie op dit niveau mogelijk is met elkander.

P.S.

Door zaken in mijn leven voorheen niet positief te benaderen , ben ik geworden tot wat ik nu ben ,positief gezien dus wel.
Groetjes Patrick en Vriendin
Klik om te vergroten...

Ik ben heel blij dat te horen! Het is soms verleidelijk te doen alsof er niks aan de hand is en dan kom je jezelf vanzelf wel tegen.

Ik weet niet of je vriendin aan jou kan zien of je die masker voor hebt? Ik denk namelijk dat je er rekening mee moet houden dat het je zo nog wel eens kan overkomen! (Het is dan prettig als er inieder geval 1 iemand is die je doorhebt en je dwingt te praten!)

Ik ken je natuurlijk niet in het echt maar ik heb zo'n idee dat het wel gaat goedkomen met jou! Wat voor werk doe je eigenlijk als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
hoi ruimtelijke Ben , idd het is niet alleen verleidelijk om dat masker op te doen , bij mij is gebleken dat het meer als een soort defensie werkt, een soort van beschermings-mechanisme. Dit soort mechanismes wrken op lange termijn altyd destructief , en sowieso altyd voor de persoon in kwestie.Bij was het dan ook vooral het stapelen van mijn ongenoegens , meer zo van zeg maar niets dan vinden ze je wel oke ""de albekende ALLEMANSVRIEND"",lachen man dat werkt altyd !!!
In die zin van het verhaal klopt dat ook wel , zo lang je maar mee gaat in alles , het zy in het goede of het kwade als ze me maar te gek vinden of wat dan ook ,zolang je dat idd doet zegt niemand iets . Maar leer ik iets , heb ik een eigen mening , ben ik ook belangrijk en nog veel meer van dat soort zaken, zijn de essentie van het gebruik ........de kern.
Nou dat heb ik geweten , het heeft bij mij heel lang moeten duren , eer ik in de gaten begon te krijgen ,wat ze bedoelden met"" Patrick je zult je assertiever in het leven moeten gaan opstellen in het leven.
Assertiever opstellen was de mededeling wat ik mee kreeg , praten , delen van gevoelens ...en nog veel meer van zo,n soort bagage.
En dan sta je daar met je hele pungel aan theorieen ....man wat is die praktijk soms slopend .Ben ik zal je heel eerlijk vertellen , soms dan zit er echt helemaal doorheen en denk bij mezelf ""ja ja het zal allemaal wel """en op de een of ander manier treed er dan opeens een mechanisme in werking , en geloof me het verbaasd mij zelf ook nog wel hoor , maar dan begin ik opeens te praten , over hoe ik me voel en wat dat met me aan het doen is en waarom en hoezo, en voor ik het zelf dan eigenlijk in de gaten heb ben ik mijn shit aan het delen en merk aan het einde van het gesprek dat het werkt ,want meer als de helft van de tyd kan ik uit eigen ervaring nu zeggen dat die therapeutische shit toch op een positeive manier zijn werk aan het doen is .Let wel dat is natuurlijk wel de een voor de ander !!
Ben ik denk uiteindelijk zo , ik kan wel constant in mijn eigen drama blijven kniesen,maar word ik daar gelukkiger van ? Neen , misschien wel wijzer , en hopelijk wijzer dan ik op een andere manier ooit had kunnen worden.Je vraagt wat voor werk ik doe momenteel.Ik ben voorlopig nog werkzaam in een assemblage-bedrijf waar ze volledige electricieteits-bedradingen maken voor vracht-autos e.d. Ik ben wel van plan in de toekomst iets in de richting van drugs en alcohol problematiek te gaan doen (voorlichtingen geven , begeleiding (ex)verslaafden en dat soort zaken meer ) , ikzelf heb n.l het gevoel dat daar ergens mijn lot ligt .
Op deze manier kan ik dan tenminste mijn verleden een positieve draai geven , lijkt me wel wat .Zo spacing ben , ik weet het was weer een hele kluif om door te lezen, maar sorry zo ben ik , als ik eenmaal begin met schryven lijkt het net alsof er wat begint te borrelen in mijn lichaam , zo van ik begin en stop niet meer tot het borrelen op houdt als dit ophoudt weet ik ook ik moet stoppen
Het was me weer een genoegen om te reageren en we horen wel weer van elkaar neem ik ff aan groetjes Patrick en Cindy

P.s.

Cindy heeft trouwens geen drugs verleden ..........is ook beter zo.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
patrick2 zei:
SpacingBen zei:
patrick2 zei:
SpacingBen zei:
En Patrick, ik weet niet of het alleen maar zo lijkt? Maar ik heb het idee dat jij een ontzettend positieve kijk op het leven hebt gekregen! Is dit ook werkelijk waar?

Zoja? Goed gedaan!

Lijkt het alleen maar zo? Dan begrijp ik het... (en begrijp me niet verkeerd)
Klik om te vergroten...
Je bent de eerste die meer registreerd dan anderen , in grove lijnen heb ik idd een hele positieve kijk op het leven gekregen en zal er ook iedere dag weer opnieuw aan werken om het leven op een zo,n positieve manier te benaderen . Waar ik wel heel erg op zal moeten lettten en mezelf ook voor moet behoeden, is dat ik niet met het zogenaamde """lach je maar rot masker"" ga rond lopen of de clown ga uithangen. Omdat voor mij eigenlijk vaak dit net de momenten zijn dat ik onderhuids niet goed in mijn velletje zit. En wat is niet makkelijker om gewoon over de shit heen te lachen . Is aan zich nix mis mee Maar let wel, en dat geld dan met name vooral voor mij persoonlijk dat je niet blijft lachen , want eens is het rugzakje vol en dan is het meestal te laat .Mijn ervaring is dan ook tot nu toe ,dat praten het beste werkt , of zoals hier kijken/proberen je problemen met mensen die op hetzelfde level zitten te delen en te herkennen , althans zo werkt dit voor mij .
Wat ik wel nog wil zeggen tegen de lezers , is dat ik op deze site, zo vaak als het in mijn macht ligt ,er zorg voor zal dragen, dat ik niet in gesprek ga met een masker op .En open , eerlijk naar anderen toe zal reageren .
Anders denk ik niet dat conversatie op dit niveau mogelijk is met elkander.

P.S.

Door zaken in mijn leven voorheen niet positief te benaderen , ben ik geworden tot wat ik nu ben ,positief gezien dus wel.
Groetjes Patrick en Vriendin
Klik om te vergroten...

Ik ben heel blij dat te horen! Het is soms verleidelijk te doen alsof er niks aan de hand is en dan kom je jezelf vanzelf wel tegen.

Ik weet niet of je vriendin aan jou kan zien of je die masker voor hebt? Ik denk namelijk dat je er rekening mee moet houden dat het je zo nog wel eens kan overkomen! (Het is dan prettig als er inieder geval 1 iemand is die je doorhebt en je dwingt te praten!)

Ik ken je natuurlijk niet in het echt maar ik heb zo'n idee dat het wel gaat goedkomen met jou! Wat voor werk doe je eigenlijk als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
hoi ruimtelijke Ben , idd het is niet alleen verleidelijk om dat masker op te doen , bij mij is gebleken dat het meer als een soort defensie werkt, een soort van beschermings-mechanisme. Dit soort mechanismes wrken op lange termijn altyd destructief , en sowieso altyd voor de persoon in kwestie.Bij was het dan ook vooral het stapelen van mijn ongenoegens , meer zo van zeg maar niets dan vinden ze je wel oke ""de albekende ALLEMANSVRIEND"",lachen man dat werkt altyd !!!
In die zin van het verhaal klopt dat ook wel , zo lang je maar mee gaat in alles , het zy in het goede of het kwade als ze me maar te gek vinden of wat dan ook ,zolang je dat idd doet zegt niemand iets . Maar leer ik iets , heb ik een eigen mening , ben ik ook belangrijk en nog veel meer van dat soort zaken, zijn de essentie van het gebruik ........de kern.
Nou dat heb ik geweten , het heeft bij mij heel lang moeten duren , eer ik in de gaten begon te krijgen ,wat ze bedoelden met"" Patrick je zult je assertiever in het leven moeten gaan opstellen in het leven.
Assertiever opstellen was de mededeling wat ik mee kreeg , praten , delen van gevoelens ...en nog veel meer van zo,n soort bagage.
En dan sta je daar met je hele pungel aan theorieen ....man wat is die praktijk soms slopend .Ben ik zal je heel eerlijk vertellen , soms dan zit er echt helemaal doorheen en denk bij mezelf ""ja ja het zal allemaal wel """en op de een of ander manier treed er dan opeens een mechanisme in werking , en geloof me het verbaasd mij zelf ook nog wel hoor , maar dan begin ik opeens te praten , over hoe ik me voel en wat dat met me aan het doen is en waarom en hoezo, en voor ik het zelf dan eigenlijk in de gaten heb ben ik mijn shit aan het delen en merk aan het einde van het gesprek dat het werkt ,want meer als de helft van de tyd kan ik uit eigen ervaring nu zeggen dat die therapeutische shit toch op een positeive manier zijn werk aan het doen is .Let wel dat is natuurlijk wel de een voor de ander !!
Ben ik denk uiteindelijk zo , ik kan wel constant in mijn eigen drama blijven kniesen,maar word ik daar gelukkiger van ? Neen , misschien wel wijzer , en hopelijk wijzer dan ik op een andere manier ooit had kunnen worden.Je vraagt wat voor werk ik doe momenteel.Ik ben voorlopig nog werkzaam in een assemblage-bedrijf waar ze volledige electricieteits-bedradingen maken voor vracht-autos e.d. Ik ben wel van plan in de toekomst iets in de richting van drugs en alcohol problematiek te gaan doen (voorlichtingen geven , begeleiding (ex)verslaafden en dat soort zaken meer ) , ikzelf heb n.l het gevoel dat daar ergens mijn lot ligt .
Op deze manier kan ik dan tenminste mijn verleden een positieve draai geven , lijkt me wel wat .Zo spacing ben , ik weet het was weer een hele kluif om door te lezen, maar sorry zo ben ik , als ik eenmaal begin met schryven lijkt het net alsof er wat begint te borrelen in mijn lichaam , zo van ik begin en stop niet meer tot het borrelen op houdt als dit ophoudt weet ik ook ik moet stoppen
Het was me weer een genoegen om te reageren en we horen wel weer van elkaar neem ik ff aan groetjes Patrick en Cindy

P.s.

Cindy heeft trouwens geen drugs verleden ..........is ook beter zo.
Klik om te vergroten...

mja een allemansvrienden, die bestaan er al genoeg! Neig zelf ook wel eens zo te zijn. Heeft er ook me te maken dat de meesten gewoon niet naar je willen luisteren of je gewoon niet begrijpen.

Later drugsvoorlichtingen en dergelijke gaan geven daar ben jij wel geschikt voor naar mijn idee! Volgens mij weet jij het wel zo te brengen dat het ook geloofwaardig is! (tegewoonwoordig worden de voorlichtingen nog te veel met feitejes verteld en dat gebeurd vaak nogal oppervlakkig.)

En zo'n lang verhaal was het niet hoor! Geeft ook helemaal niks want hoe meer je opschrijft hoe beter ik begrijp wat je bedoelt en wilt zeggen!

En dat je vriendin niks gebruikt lijkt mij inderdaad wel handig! (als ze maar wel weet wat alles een beetje is enzo.)
Mijn ex gebruikte ook geen drugs (op alcohol na) en dat vond ik opzich ook wel fijn!

Tot spreeks!
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Patrick, ik ben blij voor je (serieus), maar probeer aub iets minder wazig te lullen, want volgens mij zet je dan in sommige gevallen wel een masker op... Atlhans, dat is slechts hoe ik dat op dit moment zie en hoe je (grotendeels mooie) verhalen op mij over komen.
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ts zei:
Patrick, ik ben blij voor je (serieus), maar probeer aub iets minder wazig te lullen, want volgens mij zet je dan in sommige gevallen wel een masker op... Atlhans, dat is slechts hoe ik dat op dit moment zie en hoe je (grotendeels mooie) verhalen op mij over komen.
Klik om te vergroten...
wazig ?Op welk vlak word het voor jou dan wazig .Ik heb n.l het idee dat ik hier alleen iets probeer te delen of uit te leggen van uit een positie zoals ik ze zelf zie en heb ervaren.Daarbij wil ik je/u heel erg op het hart drukken dat ik hier niet een romannetje aan het uit brengen ben , maar een stuk van me zelf bloot aan het geven ben , waar jij / u en wij allemaal op deze site hopelijk veel aan kunnen hebben . Sorry als als ik nu hatelijk over kom , maar ik heb een beetje tintelen in mij als mensen gaan denken dat ik hier op een site zit om een mooi verhaal te vertellen, MIJN LEVEN WAS GEEN MOOI VERHAAL, MAAR GEWOONWEG EEN AANFLUITING,ik ben hartstikke blij dat ik er aan het uit kruipen ben en als het verhaal te wazig over komt , heeft een van ons tweeen te veel wiet gerookt !! Kan allemaal??
Maar om terug te komen op dat masker ,dragen wij niet allemaal een masker ??
Het is alleen een kunst om dat masker af te zetten als de tyd er ryp voor is , en als je goed gelezen had ,ligt daar mijn probleem.Ik ben een binnenvetter een stapelaar .Bijv:Ik lees nu al verschillende keren binnen het forum ""Wat een mooi verhaal Patrick""Als ik eerlijk ben het vleid mij dat het goed overkomt ,maar ik heb liever dat mensen er wat aan hebben, als ik dan lees dat het wazig word en mensen het idee krijgen dat ik met een muurtje om mij heen (masker op) aan het schrijven ben, vraag ik mij af of het nog wel meerwaarde heeft wat ik typ ik dach t toch dat het meer als duidelijk over komt dat ik zodra ik aan die p.c en het forum op ga maskers niet meer bestaan voor mij althans zo zie ik het.
ter attentie dit was een mooi verhaal zonder masker. Groetjes Patrick en vriendin.

P.s .

masker te koop wegens omstandigheden!!!
:angry: ben kwaad :angry:
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
patrick2 zei:
ts zei:
Patrick, ik ben blij voor je (serieus), maar probeer aub iets minder wazig te lullen, want volgens mij zet je dan in sommige gevallen wel een masker op... Atlhans, dat is slechts hoe ik dat op dit moment zie en hoe je (grotendeels mooie) verhalen op mij over komen.
Klik om te vergroten...
wazig ?Op welk vlak word het voor jou dan wazig .Ik heb n.l het idee dat ik hier alleen iets probeer te delen of uit te leggen van uit een positie zoals ik ze zelf zie en heb ervaren.Daarbij wil ik je/u heel erg op het hart drukken dat ik hier niet een romannetje aan het uit brengen ben , maar een stuk van me zelf bloot aan het geven ben , waar jij / u en wij allemaal op deze site hopelijk veel aan kunnen hebben . Sorry als als ik nu hatelijk over kom , maar ik heb een beetje tintelen in mij als mensen gaan denken dat ik hier op een site zit om een mooi verhaal te vertellen, MIJN LEVEN WAS GEEN MOOI VERHAAL, MAAR GEWOONWEG EEN AANFLUITING,ik ben hartstikke blij dat ik er aan het uit kruipen ben en als het verhaal te wazig over komt , heeft een van ons tweeen te veel wiet gerookt !! Kan allemaal??
Maar om terug te komen op dat masker ,dragen wij niet allemaal een masker ??
Het is alleen een kunst om dat masker af te zetten als de tyd er ryp voor is , en als je goed gelezen had ,ligt daar mijn probleem.Ik ben een binnenvetter een stapelaar .Bijv:Ik lees nu al verschillende keren binnen het forum ""Wat een mooi verhaal Patrick""Als ik eerlijk ben het vleid mij dat het goed overkomt ,maar ik heb liever dat mensen er wat aan hebben, als ik dan lees dat het wazig word en mensen het idee krijgen dat ik met een muurtje om mij heen (masker op) aan het schrijven ben, vraag ik mij af of het nog wel meerwaarde heeft wat ik typ ik dach t toch dat het meer als duidelijk over komt dat ik zodra ik aan die p.c en het forum op ga maskers niet meer bestaan voor mij althans zo zie ik het.
ter attentie dit was een mooi verhaal zonder masker. Groetjes Patrick en vriendin.

P.s .

masker te koop wegens omstandigheden!!!
:angry: ben kwaad :angry:
Klik om te vergroten...
Hier nog eens Petterik, man wat ben ik aan het flippen ,sorry jongens /meiden maar ik voel me een beetje verontwaardigt
Ik leg hier godverd$%#me al mijn gevoel in !!Sorry dat het er nu zo uit komt maar dit doet mij dus wel degelijk wat ,ik hoop dus ook bij deze dat het duidelijk mogen wezen dat de carnaval voor Petterik al geruime tyd voorbij is ,vandaar deze reactie !!SORRY!!!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#20
patrick2 zei:
Hier nog eens Petterik, man wat ben ik aan het flippen ,sorry jongens /meiden maar ik voel me een beetje verontwaardigt
Ik leg hier godverd$%#me al mijn gevoel in !!Sorry dat het er nu zo uit komt maar dit doet mij dus wel degelijk wat ,ik hoop dus ook bij deze dat het duidelijk mogen wezen dat de carnaval voor Petterik al geruime tyd voorbij is ,vandaar deze reactie !!SORRY!!!
Klik om te vergroten...

:)

Chill!
Na alle lof één klein punt van kritiek en jij gaat volledig door het lint?
Kom op Petterik, zo snel laat je je toch niet uit het veld slaan?

Keep up the good work!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."