SpacingBen zei:
patrick2 zei:
SpacingBen zei:
En Patrick, ik weet niet of het alleen maar zo lijkt? Maar ik heb het idee dat jij een ontzettend positieve kijk op het leven hebt gekregen! Is dit ook werkelijk waar?
Zoja? Goed gedaan!
Lijkt het alleen maar zo? Dan begrijp ik het... (en begrijp me niet verkeerd)
Je bent de eerste die meer registreerd dan anderen , in grove lijnen heb ik idd een hele positieve kijk op het leven gekregen en zal er ook iedere dag weer opnieuw aan werken om het leven op een zo,n positieve manier te benaderen . Waar ik wel heel erg op zal moeten lettten en mezelf ook voor moet behoeden, is dat ik niet met het zogenaamde """lach je maar rot masker"" ga rond lopen of de clown ga uithangen. Omdat voor mij eigenlijk vaak dit net de momenten zijn dat ik onderhuids niet goed in mijn velletje zit. En wat is niet makkelijker om gewoon over de shit heen te lachen . Is aan zich nix mis mee Maar let wel, en dat geld dan met name vooral voor mij persoonlijk dat je niet blijft lachen , want eens is het rugzakje vol en dan is het meestal te laat .Mijn ervaring is dan ook tot nu toe ,dat praten het beste werkt , of zoals hier kijken/proberen je problemen met mensen die op hetzelfde level zitten te delen en te herkennen , althans zo werkt dit voor mij .
Wat ik wel nog wil zeggen tegen de lezers , is dat ik op deze site, zo vaak als het in mijn macht ligt ,er zorg voor zal dragen, dat ik niet in gesprek ga met een masker op .En open , eerlijk naar anderen toe zal reageren .
Anders denk ik niet dat conversatie op dit niveau mogelijk is met elkander.
P.S.
Door zaken in mijn leven voorheen niet positief te benaderen , ben ik geworden tot wat ik nu ben ,positief gezien dus wel.
Groetjes Patrick en Vriendin
Ik ben heel blij dat te horen! Het is soms verleidelijk te doen alsof er niks aan de hand is en dan kom je jezelf vanzelf wel tegen.
Ik weet niet of je vriendin aan jou kan zien of je die masker voor hebt? Ik denk namelijk dat je er rekening mee moet houden dat het je zo nog wel eens kan overkomen! (Het is dan prettig als er inieder geval 1 iemand is die je doorhebt en je dwingt te praten!)
Ik ken je natuurlijk niet in het echt maar ik heb zo'n idee dat het wel gaat goedkomen met jou! Wat voor werk doe je eigenlijk als ik vragen mag?
hoi ruimtelijke Ben , idd het is niet alleen verleidelijk om dat masker op te doen , bij mij is gebleken dat het meer als een soort defensie werkt, een soort van beschermings-mechanisme. Dit soort mechanismes wrken op lange termijn altyd destructief , en sowieso altyd voor de persoon in kwestie.Bij was het dan ook vooral het stapelen van mijn ongenoegens , meer zo van zeg maar niets dan vinden ze je wel oke ""de albekende ALLEMANSVRIEND"",lachen man dat werkt altyd !!!
In die zin van het verhaal klopt dat ook wel , zo lang je maar mee gaat in alles , het zy in het goede of het kwade als ze me maar te gek vinden of wat dan ook ,zolang je dat idd doet zegt niemand iets . Maar leer ik iets , heb ik een eigen mening , ben ik ook belangrijk en nog veel meer van dat soort zaken, zijn de essentie van het gebruik ........de kern.
Nou dat heb ik geweten , het heeft bij mij heel lang moeten duren , eer ik in de gaten begon te krijgen ,wat ze bedoelden met"" Patrick je zult je assertiever in het leven moeten gaan opstellen in het leven.
Assertiever opstellen was de mededeling wat ik mee kreeg , praten , delen van gevoelens ...en nog veel meer van zo,n soort bagage.
En dan sta je daar met je hele pungel aan theorieen ....man wat is die praktijk soms slopend .Ben ik zal je heel eerlijk vertellen , soms dan zit er echt helemaal doorheen en denk bij mezelf ""ja ja het zal allemaal wel """en op de een of ander manier treed er dan opeens een mechanisme in werking , en geloof me het verbaasd mij zelf ook nog wel hoor , maar dan begin ik opeens te praten , over hoe ik me voel en wat dat met me aan het doen is en waarom en hoezo, en voor ik het zelf dan eigenlijk in de gaten heb ben ik mijn shit aan het delen en merk aan het einde van het gesprek dat het werkt ,want meer als de helft van de tyd kan ik uit eigen ervaring nu zeggen dat die therapeutische shit toch op een positeive manier zijn werk aan het doen is .Let wel dat is natuurlijk wel de een voor de ander !!
Ben ik denk uiteindelijk zo , ik kan wel constant in mijn eigen drama blijven kniesen,maar word ik daar gelukkiger van ? Neen , misschien wel wijzer , en hopelijk wijzer dan ik op een andere manier ooit had kunnen worden.Je vraagt wat voor werk ik doe momenteel.Ik ben voorlopig nog werkzaam in een assemblage-bedrijf waar ze volledige electricieteits-bedradingen maken voor vracht-autos e.d. Ik ben wel van plan in de toekomst iets in de richting van drugs en alcohol problematiek te gaan doen (voorlichtingen geven , begeleiding (ex)verslaafden en dat soort zaken meer ) , ikzelf heb n.l het gevoel dat daar ergens mijn lot ligt .
Op deze manier kan ik dan tenminste mijn verleden een positieve draai geven , lijkt me wel wat .Zo spacing ben , ik weet het was weer een hele kluif om door te lezen, maar sorry zo ben ik , als ik eenmaal begin met schryven lijkt het net alsof er wat begint te borrelen in mijn lichaam , zo van ik begin en stop niet meer tot het borrelen op houdt als dit ophoudt weet ik ook ik moet stoppen
Het was me weer een genoegen om te reageren en we horen wel weer van elkaar neem ik ff aan groetjes Patrick en Cindy
P.s.
Cindy heeft trouwens geen drugs verleden ..........is ook beter zo.