#1
Psilo zei:WildChild zei:Psilo zei:WildChild zei:Psilo zei:MetaalKonijn zei:Juist, ieder z'n eigen. Daarom mag iedereen toch ook z'n mening spuwen over soorten drugs, dus ook negatieve?
Precies. Ieder zijn ding. Maar ik ben blij dat ik ook negatieve berichten lees van mensen. Jou positieve ervaringen zijn maar een deel van de waarheid.
ik spreek ook niet alleen positieve ervaringen uit, maar om nou in ieder topic te horen dat hero zo kut is enzo gaat ook wel te ver, er is ook nog zoiets als objectief blijven. En afraden is goed hoor, maar vraag jezelf ook eens af of het werkelijk wel zin heeft. de mensen die willen proberen zijn immers nog niet verslaafd,
from my buddy:
"als ik later spijt krijg is het MIJN eigenschuld, ik had gewoon NEE moeten zeggen, WANT ik ben niet verslaafd DUS ik heb een eigen wil"
Zeker, mensen die drugs proberen zijn zeker niet direct verslaafd maar eigen wil is mijnsinziens overrated als het gaat om verslaving.
Er zijn veel goed functionerende, reationele en intelligente mensen die zich naar de dood roken voor een genot dat niet opweegt tegenover de nadelen.
Maar ieder zijn eigen genot en inschatting van de risico's. Ik ben verslaafd geweest aan roken voor vele jaren.....en het effect van roken is niet eens leuk!
En in de tijd dat je rookte, weet natuurlijk niet wanneer dat was, vond je het niet irritant dat iedereen over roken zat te zeuren?
Het is al weer lang geleden, maar waarschijnlijk wel. Maar vanaf de eerste stoppoging ben ik nooit meer echt naïf geweest over roken. Al kon ik niet stoppen...ik vond het een belachelijke vertoning van mezelf.
Maar toen mijn huidige vriendin ging klagen over mijn rookgedrag vond ik dat echt vervelend van haar. Waar bemoeit ze zich mee, ik rook niet zo veel meer ...etc etc...
Vanaf dag één was ik het eigenlijk met haar eens.
Maar zoals ik het nu zie was dat gewoon mijn verslaving die mij in het oor fluisterde.
En je kijk daarop komt door psychedelische middelen of gewoon vanuit jezelf, naja je bent natuurlijk nu sowieso beinvloed er door toch?
