Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol!

Tramadol!

20 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#1
De farmacologische kant ervan:

Tramadol is idd een synthetische analoog van codeïne. Maar de werking is totaal anders. Tramadol is slechts een zwakke agonist op de µ-receptoren. Wat inhoudt dat het maar een zeer zwakke pijnstillende en euforiserende werking heeft OP DIT GEBIED. Maar er is meer. Tramadol remt de heropname van norepinefrine (noradrenaline) en ook serotonine. Het lijkt hierin dus op antidepressiva als venlafaxine.

Grtz,
fnea
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb t gehad toen ik in ziekenhuis lag voor longontsteking.
vond t maar weinig voorstellen, verdoofd alleen pijn en that's it.
voor mij had t geen geestelijke werking, slikte t wel dagelijks daar.
oxycontin was sexier.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een keer tramadol meegekregen van mijn huisarts op een reis van een half jaar in Zuid Amerika (alleen te gebruiken bij evt. noodgevallen buiten de bewoonde wereld). Ik had mijn methadonpillen een week daarvoor allemaal door de wc gespoeld omdat ik nog maar op een halve pil stond en er zo definitief vanaf hoopte te komen... Stom, stom, stom. Werd hardstikke ziek. Die tramadol heeft me toen echt gered. Ik voelde me eindelijk weer mens, warm vanbinnen en was binnen een uur beter.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hmz 200 mg tramadol nu en 30 mg diazepam...best wel fijn hoor...rustig...licht in me hoofd...heroine zou best wel leuk zijn eigenlijk denk ik nu als dit al zo fijn licht euforisch is....maar dat gaan we fijn niet doen :rolleyes:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had vroeger een paar keer hero gedaan, en eerst vond ik het niks voor mij, heb liever oppeppende dingen, maar laatst heb ik het terug een paar keer gedaan en ik moet toegeven.. het is wel lekker. Maar uiteraard niet aan te raden om eraan te beginnen. :rolleyes:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja heroïne is wel leuk.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Persoonlijke ervaringen met heroine saivy? Ik dacht dat jij gewoon meer van de coke was?
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is een goede dosering Tramadol? Heb geen ervaring met enige (half/synthetische) opiaten naast codeine, zeker weten geen tollerantie. Dus wat is veilig?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
OW OW :openmouth: Ik stond al terug klaar met m'n anti-spam-bord :flushed: :P

OT: Nog geen ervaring mee..
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
tramadol! wie kent het? wie heeft er ervaring me?

tell me!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij heb ik dat één keer mogen testen en toen viel ik er van in slaap, net zoals ik bij Codeine heb. Niks voor mij dus.
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Met tramadol heb ik wel wat ervaring.

Een beetje verdoofd en wat soepeler wordt je er wel van, een beetje van de kaart. Een heel licht eurforisch gevoel krijg je er wel van, wat overgaat in een bij mij wat slaperig gevoel.

Ondanks de niet al te sterke werking wordt je er wel snel lichamelijk en geestelijk afhankelijk van, schijnt.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Saivy zei:
OW OW :openmouth: Ik stond al terug klaar met m'n anti-spam-bord :flushed: :P

OT: Nog geen ervaring mee..
Klik om te vergroten...

lol :P nee die zijn er gelukkig niet meer die gekke bots
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
samputa zei:
Met tramadol heb ik wel wat ervaring.

Een beetje verdoofd en wat soepeler wordt je er wel van, een beetje van de kaart. Een heel licht eurforisch gevoel krijg je er wel van, wat overgaat in een bij mij wat slaperig gevoel.

Ondanks de niet al te sterke werking wordt je er wel snel lichamelijk en geestelijk afhankelijk van, schijnt.
Klik om te vergroten...

ja heb gelezen dat het een synthetische analoog van codeine is, makkelijk te bestellen overgens
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#15
bij ongeveer 50mg instant release is het wel leuk (1/3de van een retard). Ik bewaar het nu voor de momenten dat mijn rug in de kreukels ligt en hierdoor niet kan slapen. Heeft bij mij het effect van alcohol, maar subtiler, ik wordt er wel goedgezind en happy van, maar ook een beetje dom.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
parcival zei:
bij ongeveer 50mg instant release is het wel leuk (1/3de van een retard). Ik bewaar het nu voor de momenten dat mijn rug in de kreukels ligt en hierdoor niet kan slapen. Heeft bij mij het effect van alcohol, maar subtiler, ik wordt er wel goedgezind en happy van, maar ook een beetje dom.
Klik om te vergroten...


haha oke dan :)
i
icedheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
heb contramal flesjes van 10 ml voor m'n rug en geeft bij mij toch aangename, kalmerende goede gevoelen maar niet echt nuttig als recreatiedrug.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
als je maar genoeg tramadol neemt kan het heel wat ontwenningsverschijnselen tegenhouden.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat geldt ook voor Codeine.

Tramadol heb ik eens gehad, meer warm opiaat(achtig)gevoel dan bij codeine vond ik, maar viel wel vlug in slaap. Dat heb ik bij codeine dan weer helemaal niet.

Volgens mij is Tramadol iets sterker dan codeine.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
Usha zei:
Dat geldt ook voor Codeine.

Tramadol heb ik eens gehad, meer warm opiaat(achtig)gevoel dan bij codeine vond ik, maar viel wel vlug in slaap. Dat heb ik bij codeine dan weer helemaal niet.

Volgens mij is Tramadol iets sterker dan codeine.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad het is trouwens een vrij oud topic, de vragen zijn dan ook niet meer van toepassing

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."